• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

آمریکا اصابت موشک‌های اوکراین به رزم‌ناو روسی «مسکوا» را تایید کرد

  • کد خبر : 7180
  • 16 آوریل 2022 - 1:09
آمریکا اصابت موشک‌های اوکراین به رزم‌ناو روسی «مسکوا» را تایید کرد

یک مقام ارشد پنتاگون تایید کرده است که دو موشک «نپتون» اوکراین رزم‌ناو روسی مسکوا را در دریای سیاه مورد هدف قرار داده است. روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه ۲۶ فروردین، در گزارشی نوشت در این حادثه تلفات انسانی نیز رخ داده است و برخی نظامیان روسی نیز توسط قایق‌ها نجات شده‌اند. این برای اولین بار […]

یک مقام ارشد پنتاگون تایید کرده است که دو موشک «نپتون» اوکراین رزم‌ناو روسی مسکوا را در دریای سیاه مورد هدف قرار داده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه ۲۶ فروردین، در گزارشی نوشت در این حادثه تلفات انسانی نیز رخ داده است و برخی نظامیان روسی نیز توسط قایق‌ها نجات شده‌اند. این برای اولین بار است که آمریکا هدف قرار گرفتن رزم‌ناو روسی توسط اوکراین را تایید کرده است.

موشک ضدتانک نپتون ساخت اوکراین است و مقامات این کشور طی دو روز گذشته هدف قرار دادن ناو روسی را بارها اعلام کرده بودند ولی مقام‌های روسیه مدعی شده بودند که غرق شدن این رزم‌ناو به خاطر «وضعیت طوفانی دریا و در پی انفجار در انبار مهمات آن» اتفاق افتاده است.

با وجود تکذیب مقام‌های روسیه، روز چهارشنبه ماکسیم مارچنکو، فرماندار اودسا، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: «موشک‌های نپتون که برای محافظت از دریای سیاه به کار برده می‌شود، صدمه شدیدی به کشتی روسی وارد آوردند. درود بر اوکراین!»

هم‌زمان آرویداس آنوشاوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی، خبر داده است که ۵۴ نفر از خدمه رزم‌ناو مسکوا بعد از اصابت موشک‌های اوکراینی، تخلیه شده و با یک کشتی ترکیه منتقل شدند.

به گفته وزیر دفاع لیتوانی، ۴۸۵ خدمه و نظامی روسی در رزم‌ناو مسکوا حضور داشتند که ۶۶ تن آنها از افسران نظامی بودند. هنوز مشخص نیست چند نفر در جریان غرق شدن این رزم‌ناو کشته شده‌اند.

به گفته آرویداس آنوشاوسکاس، رزم‌ناو روسی ساعت یک و ۱۴ دقیقه صبح روز چهارشنبه «بعد از اصابت موشک به پهلو خم شد و نیم ساعت دیگر سیستم برق آن از کار افتاد. از ساعت ۲ صبح یک کشتی ترکیه ۵۴ خدمه رزم‌ناو‌ را تخلیه کرد و ساعت سه صبح ترکیه و رومانی گزارش دادند که این کشتی کاملا غرق شده است».

این رزمناو در شرایطی غرق شده است که ناوگان روسیه همچنان به بمباران شهرهای اوکراینی در مجاورت دریای سیاه ادامه می‌دهد و ساکنان اودسا و ماریوپل نیز برای حملات جدید روس‌ها خود را آماده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.