• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای مجارستان و رفیق پوتین، مدعی پیروزی در انتخابات شد

  • کد خبر : 6923
  • 04 آوریل 2022 - 10:35
ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای مجارستان و رفیق پوتین، مدعی پیروزی در انتخابات شد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، شامگاه یکشنبه در پی برگزاری انتخابات سراسری در این کشور اعلام پیروزی کرد و مدعی شد که برای چهارمین دوره منصب نخست وزیری را بر عهده خواهد داشت. نتایج مقدماتی آرا نیز حاکی از پیروزی با قدرت حزب دست راستی اوست. آقای […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، شامگاه یکشنبه در پی برگزاری انتخابات سراسری در این کشور اعلام پیروزی کرد و مدعی شد که برای چهارمین دوره منصب نخست وزیری را بر عهده خواهد داشت.

نتایج مقدماتی آرا نیز حاکی از پیروزی با قدرت حزب دست راستی اوست.

آقای اوربان طی یک سخنرانی ده دقیقه‌ای برای مسئولان حزب فیدز و حامیان خود در بوداپست گفت که این انتخابات یک «پیروزی عظیم» برای حزب او بوده است.

ویکتور اوربان که سیاست‌هایش را اتحادیه اروپا اعلب محکوم کرده و آن را بر خلاف قواعد دموکراتیک دانسته است، اظهار داشت: «پیروزی ما آن‌چنان عظیم است که حتی از کره ماه هم می‌توانید آن را ببینید و حتما از بروکسل هم قابل مشاهده است.»

وی افزود: «تمام جهان امشب شاهد بودند که در بوداپست سیاست‌‌ دموکرات مسیحی، سیاست محافظه‌کار مدنی و سیاست میهن‌دوستانه پیروز شده است. ما به اروپا گوشزد می‌کنیم که این مربوط به گذشته نیست، بلکه خود آینده است.»

در حالی که شمارش آرا هنوز ادامه دارد، پرسش اصلی دیگر این نیست که آیا حزب فیدز ویکتور اوربان برنده انتخابات خواهد شد یا نه، بلکه پرسش این است که او با چند درصد آرا برنده شده است.

بر اساس آمار دفتر ملی انتخابات مجارستان، با شمارش ۷۵ درصد آرا، ائتلاف به رهبری حزب فیدز ۵۴.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و ائتلاف اپوزیسیون طرفدار اروپا تنها حدود ۳۴ درصد آرا.

ویکتور اوربان متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نیز محسوب می‌شود و از این رو پیروزی او در حالی که نیروهای روس خاک اوکراین را مورد حملات خود قرار داده‌اند، برای اروپا حائز اهمیت است.

اپوزیسیون مجارستان در طول پنج هفته تهاجم نظامی روسیه به اوکراین خواستار حمایت از کشور همسایه و همکاری با ناتو و اتحادیه اروپا شده است، اما ویکتور اوربان تاکید دارد که مجارستان باید بی‌طرف بماند و روابط اقتصادی خود را با مسکو حفظ کند، از جمله واردات گاز و نفت از روسیه.

آقای اوربان روز جمعه نیز در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود ادعا کرد که تامین تسلیحاتی اوکراین – چیزی که اوکراین بر خلاف دیگر کشورهای همسایه اوکراین در اتحادیه اروپا از آن سر باز زده است – این کشور را به یک هدف نظامی تبدیل می‌کند و همچنین تحریم واردات انرژی از روسیه به اقتصاد مجارستان ضربه می‌زند.

وی اظهار داشت: «این جنگ ما نیست. ما نباید داخل آن بشویم.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.