• امروز : شنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 13 April - 2024
4

وزیر نفت عراق: درآمدهای نفتی عراق به بالاترین رقم طی ۵۰ سال گذشته رسید

  • کد خبر : 6909
  • 03 آوریل 2022 - 14:17
وزیر نفت عراق: درآمدهای نفتی عراق به بالاترین رقم طی ۵۰ سال گذشته رسید

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمدهای صادرات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی به ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که بالاترین رقم طی ۵۰ سال گذشته است. بخشی از این افزایش درآمد به خاطر اوج‌گیری قیمت نفت در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمدهای صادرات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی به ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که بالاترین رقم طی ۵۰ سال گذشته است.

بخشی از این افزایش درآمد به خاطر اوج‌گیری قیمت نفت در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و بخش دیگری به خاطر افزایش حجم تولید و صادرات نفت عراق است. عراق در ماه گذشته به طور متوسط ۳ میلیون و ۲۴۴ هزار بشکه نفت صادر کرده است.

قیمت نفت در ماه گذشته میلادی به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسید اما تولید نفت عراق نیز از سال ۲۰۰۸ بیش از ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و این کشور به بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک بعد از عربستان تبدیل شده است.

قبلا ایران دومین تولید کننده نفت اوپک بود، اما تحریم‌ها باعث شد که تولید نفت ایران به ۲.۵ میلیون بشکه و صادرات آن به زیر یک میلیون بشکه سقوط کند و ایران به پنجمین تولیدکننده بزرگ اوپک تبدیل شود.

جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان، روز جمعه با انتشار توئیتی اعلام کرد که «ظرفیت» تولید نفت ایران به سطح دوران قبل از تحریم‌ها رسیده است. «ظرفیت تولید» به معنی تولید واقعی نیست و وزیر نفت ایران نیز اشاره‌ای به تولید واقعی نفت ایران نکرده است.

قبل از اعمال تحریم‌ها، ایران روزانه ۳.۸ میلیون بشکه تولید نفت و ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت و میعانات گازی داشت.

حتی در صورت بازگشت تولید عملی نفت ایران به سطح قبل از تحریم‌ها، عراق فعلا با تولید روزانه ۴.۳ میلیون بشکه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.