• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این کشور اجازه تبدیل منابع مالی ایران نزد صندوق بین‌المللی پول را به دلار نخواهد داد

  • کد خبر : 7001
  • 06 آوریل 2022 - 23:43
وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این کشور اجازه تبدیل منابع مالی ایران نزد صندوق بین‌المللی پول را به دلار نخواهد داد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مدعی شد که ایران امکان دسترسی به منابع «اس‌دی‌آر» خود در صندوق بین‌المللی پول را ندارد. منابع «اس‌دی‌آر» یا «حق برداشت ویژه» دارایی پولی صوری است که توسط صندوق بین‌المللی پول در سال ۱۹۶۹ ایجاد شد و هر کشوری به تناسب […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مدعی شد که ایران امکان دسترسی به منابع «اس‌دی‌آر» خود در صندوق بین‌المللی پول را ندارد.

منابع «اس‌دی‌آر» یا «حق برداشت ویژه» دارایی پولی صوری است که توسط صندوق بین‌المللی پول در سال ۱۹۶۹ ایجاد شد و هر کشوری به تناسب سهمیه خود در این منابع، می‌تواند درخواست «حق برداشت ویژه» کرده و سهمیه خود را با ارزهای بین‌المللی خصوصا دلار و یورو دریافت کند.

به عبارتی، کشورها می‌توانند سهمیه «اس‌دی‌آر» خود را به ارزهای معتبر تبدیل کنند.

ارزش هر «اس‌دی‌آر» هم‌اکنون معادل ۷۲ سنت آمریکا است.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه بانک مرکزی ایران، تبدیل منابع «اس‌دی‌آر» ایران به دلار و دریافت آن غیرممکن است.

ایران همچنین اواخر سال ۹۸ برای مبارزه با تبعات شیوع کرونا، درخواست پنج میلیارد دلار وام از صندوق بین‌المللی پول کرده بود.

این نهاد بین‌المللی طی دو سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار به کشورهای نیازمند به وام برای مبارزه با تبعات کرونا وام پرداخت کرده است.

صندوق هنوز به‌طور رسمی پاسخی به ایران نداده است، اما چند مقام ارشد آمریکایی فروردین ۹۹ به روزنامه «وال‌استریت جورنال» گفته بودند این کشور می‌خواهد مانع از تصویب وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.