• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
5

روسیه یک ژنرال با سابقه جنگ در سوریه را مسئول جنگ اوکراین کرد

  • کد خبر : 7048
  • 09 آوریل 2022 - 12:55
روسیه یک ژنرال با سابقه جنگ در سوریه را مسئول جنگ اوکراین کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، مقام‌های غربی می‌گویند یک ژنرال روسی، با تجربه گسترده در جنگ سوریه به عنوان فرمانده جنگ در اوکراین منصوب شده است. ژنرال آلکساندر دورنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوب روسیه وظیفه بهبود هماهنگی بین نیروهای روسی در اوکراین را به عهده گرفته است. یک مقام غربی به بی‌بی‌سی گفته است این […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، مقام‌های غربی می‌گویند یک ژنرال روسی، با تجربه گسترده در جنگ سوریه به عنوان فرمانده جنگ در اوکراین منصوب شده است.

ژنرال آلکساندر دورنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوب روسیه وظیفه بهبود هماهنگی بین نیروهای روسی در اوکراین را به عهده گرفته است.

یک مقام غربی به بی‌بی‌سی گفته است این انتصاب، برای بهبود هماهنگی بین واحدهای مختلف نظامی انجام شده است. تا کنون واحدهای مختلف به طور جداگانه سازماندهی و فرماندهی می‌شدند.

مقام‌های غربی می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا فرماندهان روسی روش‌های نظامی خود را تغییر داده‌اند یا نه اما آنها انتظار دارند که حملات جدیدی در جنوب و شرق اوکراین انجام شوند.

روسیه تمایل دارد تا قبل از ۹ مه، زمان پیروزی در جنگ جهانی دوم، به نوعی پیروزی و موفقیت در جنگ اوکراین دست یابد.

روسیه ۴۴ روز پس از آغاز تهاجم، هنوز نتوانسته شهرهای بزرگی مانند کی‌یف پایتخت را اشغال کند و به دلیل نداشتن دستاوردهای نظامی، توجه خود را از کی‌یف و سایر مناطق به دونباس معطوف کرده است.

نیروهای روسیه پس از عقب نشینی از شمال، حملات خود را در منطقه دونباس در شرق اوکراین افزایش داده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید عملیات روسیه بر منطقه دونباس و همچنین شهرهای جنوبی ماریوپل و میکولایف متمرکز است. این وزارتخانه می‌گوید که مقاومت اوکراین همچنان مانع از رسیدن روسیه به هدفش برای ایجاد ارتباط زمینی بین کریمه و منطقه دونباس شده است.

زلنسکی: منتظر پاسخ محکم جهان به حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک هستیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با انتشار ویدئویی تعداد کشته شدگان در ایستگاه قطار کراماتورسک را ۵۲ نفر اعلام کرد. وی گفته که «قدرت‌های خارجی» این حمله را محکوم کرده‌اند و «ما منتظر پاسخ محکمشان هستیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه این حمله را «جنایتی هولناک» خوانده بود.

در مقابل روسیه ارتکاب این حمله را تکذیب کرده و با محکوم کردن مواضع کی‌یف، آن‌ را «اقدامات تحریک‌آمیزی» توصیف کرده که «با واقعیت تناسبی ندارند.»

وزیر دفاع بریتانیا روسیه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد

وزیر دفاع بریتانیا روز شنبه با اشاره به حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک در شرق اوکراین روسیه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد.

به گفته مقامات اوکراین در این حمله ۵۲ نفر از جمله ۵ کودک کشته شده‌اند.  در مقابل روسیه این حمله را رد می‌کند و آن را به اوکراین نسبت می‌دهد.

سایر تحولات

بر اساس آخرین ارزیابی اندیشکده مؤسسه مطالعات جنگ، نیروهای اوکراینی در ماریوپل همچنان مرکز شهر را در اختیار دارند. حملات روسیه در اطراف ماریوپل ادامه دارد، اما اوکراین همچنان کنترل بیشتر این شهر بندری جنوبی استراتژیک را در اختیار دارد.

نیروهای اوکراینی در بازپس گیری غرب خرسون، شهری اشغال شده در نزدیکی کریمه، پیشرفت کرده‌اند.

نیروهای روسی که از شهر شمالی خارکوف عقب نشینی می‌کنند، در حال مین گذاری مسیر هستند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.