• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

روسیه این مرتبه از فعالیت‌های ناتو در قطب شمال ابراز نگرانی کرده است!

  • کد خبر : 7204
  • 17 آوریل 2022 - 21:45
روسیه این مرتبه از فعالیت‌های ناتو در قطب شمال ابراز نگرانی کرده است!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴  به نقل از رویترز، فنلاند و سوئد که قصد پیوستن به ناتو را دارند، در ماه مارس رزمایش هایی به همراه نیروهای این ائتلاف نظامی غربی برگزار کردند که با وجود برنامه‌ریزی از پیش نوشته شده،حساسیت آن در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، بالا گرفته بود. […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴  به نقل از رویترز، فنلاند و سوئد که قصد پیوستن به ناتو را دارند، در ماه مارس رزمایش هایی به همراه نیروهای این ائتلاف نظامی غربی برگزار کردند که با وجود برنامه‌ریزی از پیش نوشته شده،حساسیت آن در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، بالا گرفته بود.

کورچانوف افزود: افزایش اخیر فعالیت های ناتو در قطب شمال، موجب نگرانی است. از دید ما، برگزاری رزمایش نظامی گسترده اخیر در شمال نروژ، نه تنها امنیت منطقه را افزایش نمی دهد، بلکه خطر وقوع حوادث غیرعمد را به همراه خطرات امنیتی، بالا می برد و حتی شاید به زیست بوم قطب شمال آسیب جدی وارد کند.

وی در باره منظور خود از حادثه اتفاقی توضیح بیشتری نداد.

یکی از نزدیک ترین دستیاران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که رویترز نامش را ذکر نکرد، روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، تسلیحات هسته ای و موشک های فراصوت در بخشی از اروپا مستقر خواهد کرد.

روسیه چند روز پیش به صورت رسمی به ایالات متحده و دیگر کشورها هشدار داده بود که حمایت از کی یف با کمک های نظامی و تسلیحاتی، موجب طولانی تر شدن درگیری ها در اوکراین و حتی پیامدهای غیرقابل پیش بینی خواهد شد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه گفته بود که مسکو هشدارنامه های یکسانی علیه ارسال تسلیحات به اوکراین برای همه کشورها فرستاده که شاید منظورش کشورهای عضو پیمان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” بوده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: مسکو در یادداشت دیپلماتیکی به ایالات متحده و ناتو، در باره تحویل حساس ترین سامانه های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده و افزوده که این اقدام ها، مانند ریختن سوخت بر آتش این درگیری هاست که شاید پیامدهای غیرقابل پیش بینی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده، با عدم تائید دریافت هرگونه پیام سیاسی، بر ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین تاکید کرده و افزود: ما می توانیم ارسال کمک های امنیتی به ارزش میلیاردها دلار  را به همراه متحدان و شریکانمان به اوکراین تائید کنیم که کی یف  از انها برای دفاع از خود در برابر تجاوز بی منطق روسیه و اقدامات خشن و وحشتناک نیروهایش، استفاده می کند.

ایالات متحده چند روز پیش محموله تسلیحات نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای اوکراین فرستاد که به این ترتیب مجموع کمک های تسلیحاتی واشنگتن به این کشور از آغاز جنگ در ۵ فوریه ۲۴(اسفند ماه) به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا آشکارا اعلان کرده که قصد دارد تجهیزات و تسلیحات سنگین و پیشرفته تر بیشتری به کی یف تحویل دهد که شامل بالگرد، هواپیما (پهپاد) و شناور بی سرنشین، توپخانه دوربرد هویتزر ۱۵۵ میلی متری و آموزش نظامیان این کشور برای کاربرد این تسلیحات می شود.

مسکو هم زمان با ادامه جنگ اوکراین و ارسال تسلیحات جمهوری چک به اوکراین، به پراگ هشدار داده است که نباید بدون موافقت روسیه، تسلیحات ساخت اتحاد شوروی را به اوکراین تحویل دهد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.