• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به ۱۰۰ نفر رسید

  • کد خبر : 7159
  • 15 آوریل 2022 - 13:19
جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به ۱۰۰ نفر رسید

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، الجزیره به نقل از نمازگزاران فلسطینی اعلام کرد که اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند. بر این اساس، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مردان جوان به بخش قدیمی شهر باب العمود جلوگیری کرد. نظامیان صهیونیست خیابانهای اطراف شهر قدیمی را بسته و سنگرهای آهنی در ورودی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، الجزیره به نقل از نمازگزاران فلسطینی اعلام کرد که اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند. بر این اساس، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود مردان جوان به بخش قدیمی شهر باب العمود جلوگیری کرد. نظامیان صهیونیست خیابانهای اطراف شهر قدیمی را بسته و سنگرهای آهنی در ورودی باب العمود مستقر کرده است.

منابع رسمی فلسطین همچنین از دستگیری دست کم ۴۰۰ فلسطینی در درگیری های اخیر خبر می دهند. ۹۰ نفر از بازداشت شدگان مربوط به درگیری های امروز است.

ادامه مقاومت فلسطینی ها در برابر رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست، باعث شد رژیم صهیونیستی ظهر امروز بار دیگر ناگزیر به گشودن درب های مسجدالاقصی به روی نمازگزاران شود.

درگیری های امروز بعد از نماز صبح و با هجوم نیروهای اشغالگر قدس به جمعی از نمازگزاران آغاز شده است.

رئیس سازمان هلال احمر فلسطین با اعلام اینکه یکصد نفر از مجروحان فلسطینی به بیمارستان منتقل شده اند، علت جراحت آنان را شلیک گلوله های پلاستیکی، پرتاب گاز اشک آور و ضرب و شتم شدید توسط نیروهای صهیونیستی اعلام کرد.

امروز همزمان با تشدید تنش و درگیری در مسجد الاقصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور وزیر امنیت، فرمانده نیروهای امنیتی و فرمانده گارد مرزی این رژیم تشکیل جلسه اضطراری داد.

بر اساس گزارش الجزیره، اشغالگران صهیونیست حدود ۴۰ نفر را  دستگیر کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

در این ارتباط، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به الجزیره گفته که آسیب رساندن به مسجدالاقصی تشدید خطرناکی است که منجر به جنگ‌های بی‌پایان در منطقه می‌شود.

الجزیره به نقل از یک سخنگوی تشکیلات خودگردان نوشته این اقدام رژیم صهیونیستی عبور از تمام خطوط قرمز است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مناقشه سیاسی را به یک جنگ مذهبی تبدیل کند تا همه را به آتش بکشد.

الجزیره همچنین گزارش کرد که اشغالگران صهیونیست امروز عکاس اوقاف فلسطین و ۵ نگهبان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده است این رژیم علاقه ندارد تا مسجد الاقصی به مرکز خشونتی تبدیل شود که به مسلمانان و یهودیان آسیبی بزند

از ۱۵ روز گذشته تا کنون، دست کم ۲۰ فلسطینی بر اثر حمله سربازان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده اند که هفت نفر از این شهدا، مربوط به درگیری های روز گذشته و امروز است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.