• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

اوکراین مهمترین کشتی ناوگان روسیه در دریای سیاه را منهدم کرد

  • کد خبر : 7146
  • 14 آوریل 2022 - 15:41
اوکراین مهمترین کشتی ناوگان روسیه در دریای سیاه را منهدم کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس روز پنج‌شنبه، ۲۵ فروردین، به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که مهم‌ترین کشتی ناوگان دریایی این کشور در دریای سیاه بر اثر انفجار به شدت صدمه دیده و خدمه این کشتی تخلیه شده‌اند. وزارت دفاع روسیه دلیل این انفجار را وقوع آتش‌سوزی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفکس روز پنج‌شنبه، ۲۵ فروردین، به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که مهم‌ترین کشتی ناوگان دریایی این کشور در دریای سیاه بر اثر انفجار به شدت صدمه دیده و خدمه این کشتی تخلیه شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه دلیل این انفجار را وقوع آتش‌سوزی و در پی آن انفجار «مهمات موجود در کشتی» عنوان کرده است.

این گزارش می‌گوید که تمام خدمه رزمناو مسکوا این شناور را تخلیه کرده‌اند و تحقیقات پیرامون چگونگی انفجار آغاز شده است.

با این حال ساعاتی قبل از این گزارش در خبرگزاری روسی، یک مقام اوکراینی گفته بود که رزمناو مسکوا هدف دو فروند موشک ارتش اوکراین قرار گرفته است.

ماکسیم مارچنکو، فرماندار اودسا، در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: «موشک‌های نپتون که در محافظت از دریای سیاه به کار برده می‌شود، صدمه شدیدی به کشتی روسی وارد آوردند. درود بر اوکراین!»

کشتی مسکوا حامل ۱۶ موشک بازالت است که هر یک بیش از پنج تن وزن دارند و انفجار هر یک از آنها روی عرشه کشتی می‌تواند کل کشتی را به خطر بیندازد

.

رزمناو مسکوا اوایل تهاجم نظامی مسکو به اوکراین و با تسخیر یک جزیره استراتژیک به شهرت رسید.

در نخستین روزهای تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، محافظان اوکراینی این جزیره در واکنش به دستور تسلیم خود گفته بودند که «کشتی روسی، برو گم شو.» و همین آنها را ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و سپس در دنیا بر سر زبان‌ها انداخت.

مسکوا دومین رزمناو روسی است که در جریان حمله به اوکراین آسیب جدی دیده است. ماه گذشته نیز ویدئوهایی از کشتی جنگی اُرسک منتشر شد که در دریای آزوف آتش گرفته بود. ارتش اوکراین مسئولیت زدن این کشتی را بر عهده گرفت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=7146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.