• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

یک پژوهشگر با انتشار تصویری از مرکز فضایی امام خمینی ادعا کرد که احتمال دارد ایران در پرتاب یک ماهواره‌بر شکست خورده است!

  • کد خبر : 6121
  • 02 مارس 2022 - 13:02
یک پژوهشگر با انتشار تصویری از مرکز فضایی امام خمینی ادعا کرد که احتمال دارد ایران در پرتاب یک ماهواره‌بر شکست خورده است!

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، دیوید اشمرلر، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جیمز مارتین با انتشار دو توییت مدعی شد که احتمال دارد ایران در پرتاب یک ماهواره‌بر شکست خورده است. اشمرلر روز سه‌شنبه با انتشار تصویری که گفته شده شرکت ماهواره‌ای مکسار تهیه کرده است و با اظهار نظر در خصوص […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، دیوید اشمرلر، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای جیمز مارتین با انتشار دو توییت مدعی شد که احتمال دارد ایران در پرتاب یک ماهواره‌بر شکست خورده است.

اشمرلر روز سه‌شنبه با انتشار تصویری که گفته شده شرکت ماهواره‌ای مکسار تهیه کرده است و با اظهار نظر در خصوص آثار سیاهی باقیمانده از یک پرتاب در توییتر نوشت ایران بار دیگر تلاش کرد تا موشکی را به فضا پرتاب کند، اما «به احتمال خیلی زیاد» با شکست مواجه شده است، در صورتیکه این آثار سیاهی باقیمانده هیچ دلیلی بر احتمال شکست در پرتاب یک ماهواره‌بر نمی‌تواند باشد.

هنوز مسئولان و مقامات وزارت ارتباطات در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند اما در صورتی هم که این ادعای تایید نشده صحت هم داشته باشد، شکست در پرتاب‌های فضایی امر عادی هست و مهندسان و دانشمندان در هر پرتاب پارامترهای مختلفی را آزمایش و اندازه‌گیری می‌کنند تا در نهایت بتوانند به یک پرتاب موفق و گذاشتن موفق ماهواره در یک مدار مورد نظر نائل شوند که این آزمایشات که هنوز هم در مرحله تست ماهواره‌بر است را نمی‌توان شکست نامید.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.