• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

گزارش واشینگتن‌پست از حمله‌ی موشکی ایران به اربیل

  • کد خبر : 6438
  • 15 مارس 2022 - 2:28
گزارش واشینگتن‌پست از حمله‌ی موشکی ایران به اربیل

✍🏻لوییسا لاولاک و الکس هورتون – واشنگتن پست بغداد – ایران مسئولیت حملات پس از نیمه‌شب به شمال عراق با موشک‌های بالیستیک را پذیرفت. این حملات در چند کیلومتری یک مجتمع آمریکایی انجام گرفته، و توسط چند مقام عراقی و آمریکایی محکوم شده‌است. خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های قدرتمندی را […]

✍🏻لوییسا لاولاک و الکس هورتون – واشنگتن پست

بغداد – ایران مسئولیت حملات پس از نیمه‌شب به شمال عراق با موشک‌های بالیستیک را پذیرفت. این حملات در چند کیلومتری یک مجتمع آمریکایی انجام گرفته، و توسط چند مقام عراقی و آمریکایی محکوم شده‌است.

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های قدرتمندی را در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم جعلی صهیونیست شلیک کرده است، که به نظر می‌رسد اشاره‌ای است به کشتن [به شهادت رساندن] دو عضو این ارگان در هفته‌ی گذشته در سوریه، که اسراییل را مسئول این حملات دانسته‌اند.

این حملات نشان‌دهنده‌ی وخیم‌تر شدن اوضاع در درگیری‌های گروه‌های نیابتی و سیاسی در خاک عراق در میانه‌ی گفت‌گوهای ایران و ایالات متحده است، که برای احیای مجدد توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد که توسط دونالد ترامپ مختل شده‌بود، مذاکراتی که در حال حاضر متعاقب حمله‌ی روسیه به اوکراین متوقف شده‌است.

در ساعت ۱:۳۰ پس از نیمه شب حملات آسمان را روشن کرد و صدای مهیبی را در پایتخت منطقه‌ی کردی عراق، اربیل، ایجاد کرد. مقامات کردی گفتند که آن‌ها ۱۲ موشک را شمرده‌اند که باعث آسیب به ساختمان‌ها و ماشین‌ها شده‌، ولی برای کسی جراحتی ایجاد نکرده‌اند.

مقامات گفته‌اند که یکی از موشک‌ها چند کیلومتر دورتر از کنسول‌گری درحال تاسیس ایالات متحده فرود آمده‌اند. یکی از موشک‌ها در نزدیکی تلویزیون خبری کردستان ۲۴ فرودآمده، که یک اتاق خبر آسیب دیده و بر اساس تصاویر منتشر شده، استودیوی تلویزیون پر از خرده شیشه شده است.

وزارت خارجه‌ی آمریکا حملات را با عنوان «تحریک‌کننده» محکوم کرده‌است. مقامات عراقی هم‌چنین بیانات تندی داشته‌اند. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق این حملات را با عنوان «حمله‌ای به امنیت مردم ما» توصیف کرده‌است. مسعود بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز گفته که باید دربرابر این حملات قوی ایستادگی کنیم.

تا قبل از این‌که ایران خود مسئولیت حملات را به عهده بگیرد، مقامات ارشد عراقی از نام‌بردن عامل حملات به اسم پرهیز کردند، که این نشان‌دهنده‌ی نقش حساس ایران، و قوت قدرت سیاسی و اقتصادی این کشور در عراق است.

تعداد اهداف حملات موشکی بامداد یک‌‌شنبه نامعلوم است. بیانیه‌ی ایران بیانگر این است که موشک‌ها به سمت اهدافی مرتبط با سرویس اطلاعاتی اسراییل پرتاب شده‌اند.

یک مقام ایالات متحده با استناد به مکالمه‌اش با یک همتای عراقی، گفته که اهداف شامل خانه‌هایی بوده‌است که به نظر می‌رسد شبکه‌های موساد در آن‌جا فعال بوده‌اند. مقامات کرد وجود چنین مکان‌هایی را تکذیب کرده‌اند، ولی عکس‌هایی از محل انفجار را منتشر نکرده‌اند.

کنسول وزرای اقلیم کردستان در بیانیه‌ای نوشته‌اند «اربیل با این بهانه که یک پایگاه اسراییلی در نزدیکی کنسول‌گری آمریکا وجود داشته، مورد حمله قرار گرفته‌است. در حالی که این یک منطقه‌ی غیرنظامی بوده‌است، و توجیهات انجام گرفته با هدف پنهان کردن انگیزه‌های این عمل نامناسب صورت گرفته».

ند پرایس سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده «هیچ مجمتع آمریکایی در نتیجه‌ی این حملات تخریب نشده و به پرسنل نیز آسیب نرسیده است». با وجود این‌که نیروهای مسلح آمریکایی عراق را ترک کرده‌اند، ولی هم‌چنان تعدادی نیروی ارتشی و اطلاعاتی در مجتمعی در فرودگاه بین‌الملی اربیل مشغول به فعالیت هستند.

👆🏻 کارگران در حال تمیز کردن استودیوهای تلویزیون کردستان۲۴

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.