• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

گزارش‌ها درباره «مسموم شدن» آبراموویچ و دو عضو هیات میانجی‌گر بین روسیه و اوکراین

  • کد خبر : 6738
  • 29 مارس 2022 - 2:56
گزارش‌ها درباره «مسموم شدن» آبراموویچ و دو عضو هیات میانجی‌گر بین روسیه و اوکراین

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴،رومان آبراموویچ، میلیاردر روس که برای توقف جنگ بین مقامات اوکراین و روسیه میانجی‌گری می‌کرد، همراه با دو مذاکره‌کننده دیگر روس و اوکراینی با «سلاح‌های شیمیایی» مسموم شدند. روزنامه وال استریت جورنال روز دوشنبه هشتم فروردین از قول منابعی گزارش داد که آقای آبراموویچ ابتدای ماه مارس، احتمالا با سلاح شیمیایی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴،رومان آبراموویچ، میلیاردر روس که برای توقف جنگ بین مقامات اوکراین و روسیه میانجی‌گری می‌کرد، همراه با دو مذاکره‌کننده دیگر روس و اوکراینی با «سلاح‌های شیمیایی» مسموم شدند.

روزنامه وال استریت جورنال روز دوشنبه هشتم فروردین از قول منابعی گزارش داد که آقای آبراموویچ ابتدای ماه مارس، احتمالا با سلاح شیمیایی مسموم شد.

این میلیاردر روس و دو نفر دیگر روز سوم مارس پس از سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین، با علائمی از مسمومیت شیمیایی مانند قرمزی و سوزش چشم‌ها و مشکلات پوستی در صورت و دست مواجه شدند.

آن‌ها پیش از ظاهر شدن علائم مسمومیت، تنها شکلات و آب خورده بودند. نفر چهارم گروه ولی هیچ علائمی نداشت. یک کارآفرین روس و رستم عمراف، نماینده پارلمان اوکراین، دو نفری هستند که همراه با آقای آبراموویچ مسموم شده‌اند.

افراد یاد شده روز چهارم مارس از کی‌یف خود را به شهر لویو در غرب اوکراین رساندند و سپس از طریق لهستان به سمت استانبول پرواز کردند تا مذاکرات را ادامه دهند.

روزنامه دیلی‌میل در این زمینه گزارش داده که متخصصان شیمیایی و یک پژوهشگر سایت «بلینگ‌کت»، این سه نفر را معاینه کرده و نتیجه‌گیری کرده‌اند که علائم آن‌ها «به احتمال زیاد ناشی از مسمومیت بین‌المللی با سلاح شیمیایی نامعلوم است».

این منابع که نام آن‌ها فاش نشده است، «تندروهای مسکو را که در تلاش برای شکست مذاکرات با اوکراین هستند»، به مسموم کردن آبراموویچ و دو نفر دیگر متهم کرده‌اند.

یک منبع هم به روزنامه گاردین گفته که این میلیاردر روس «برای چند ساعت بینایی خود را از دست داد» و در بیمارستانی در ترکیه بستری شد و مورد مداوا قرار گرفت.

کارشناسان شیمیایی گفته‌اند میزان و نوع سلاح شیمیایی مورد استفاده برای «به خطر انداختن جان آن‌ها کافی نبوده است». کریستو گروزف، پژوهشگر سایت «بلینگ‌کت»، نیز اعلام کرد که «کشتن آن‌ها هدف عاملان نبوده است بلکه فقط خواسته‌اند هشدار بدهند».

این گزارش می‌افزاید پوتین از میانجی‌گری آبراموویچ و این‌که او حامل نامه‌ای از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، بوده به شدت «خشمگین» شده است.

روزنامه تایمز نیز گزارش داده که پوتین در جواب نامه همتای اوکراینی خود به آبراموویچ گفته است «به مقامات اوکراین بگویید که آ‌ن‌ها را در هم خواهم کوبید».

در همین حال، یک مقام امنیتی آمریکا روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت به احتمال زیاد، بیماری آقای آبراموویچ ناشی از تاثیر عوامل ‌محیطی بوده است و نه مسمومیت. با این حال، او درباره این عوامل محیطی توضیح نداد.‎

آقای آبراموویچ از جمله ده‌ها اولیگارش روس است که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده و در تلاش برای احیای شهرت و اعتبار خود است.

او برای میانجی‌گیری بین اوکراین و روسیه، بین استانبول، مسکو و کی‌یف در رفت‌وآمد بوده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.