• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

«پنج کشته» در دو حمله مسلحانه در نزدیکی تل‌آویو؛ جهاد اسلامی: عملیات در پاسخ به فریاد کودکان و مادرانی است که عزیزان خود را در میان سکوت جامعه جهانی از دست داده‌اند

  • کد خبر : 6751
  • 30 مارس 2022 - 2:55
«پنج کشته» در دو حمله مسلحانه در نزدیکی تل‌آویو؛ جهاد اسلامی: عملیات در پاسخ به فریاد کودکان و مادرانی است که عزیزان خود را در میان سکوت جامعه جهانی از دست داده‌اند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، اورژانس اسرائیل روز سه‌شنبه ۹ فروردین اعلام کردند که در جریان دو حمله‌ مسلحانه در یکی از شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی تل‌آویو، دستکم پنج نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند. الی بین، رئیس اورژانس شهرک مذهبی بنی براک در مرکز اسرائیل، کمی پس از این رویداد گفت بر اثر […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، اورژانس اسرائیل روز سه‌شنبه ۹ فروردین اعلام کردند که در جریان دو حمله‌ مسلحانه در یکی از شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی تل‌آویو، دستکم پنج نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

الی بین، رئیس اورژانس شهرک مذهبی بنی براک در مرکز اسرائیل، کمی پس از این رویداد گفت بر اثر تیراندازی، «پنج نفر در دو مکان جداگانه در بنی براک زخمی شدند که دو نفر از آن‌ها جان باختند» اما نیروهای امدادی پس از آن تعداد کشته‌شدگان را دست‌کم پنج نفر اعلام کردند.

پلیس رژیم اسرائیل نیز گفت که تیراندازی روز سه‌شنبه در دو نقطه مختلف این شهرک صورت گرفته است.

تصاویر پخش‌شده از تلویزیون اسرائیل در مورد یکی از این تیراندازی‌ها مردی را نشان می‌دهد که لباس سیاه پوشیده و با تفنگ در خیابانی در بنی براک حرکت می‌کند. شاهدان عینی می‌گویند که او شروع به تیراندازی به سوی بالکن آپارتمان‌ها و سپس به سمت مردم در خیابان و داخل خودروهای سواری کرد تا این‌که به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که مقامات امنیتی معتقدند فرد مهاجم یک فلسطینی از کرانه باختری بود. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

در همین حال، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش گفت که رژیمش با موجی از تروریسم وحشیانه عربی روبرو است.

نفتالی بنت شامگاه سه‌شنبه در توئیتی در واکنش به این حملات نوشت: «ما با پشتکار، همت و مشت آهنین با تروریسم مبارزه خواهیم کرد. ما پیروز خواهیم شد»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در حالی می‌گوید مورد هجوبی وحشیانه عربی قرار گرفته است که همین سال عفو بین‌الملل و کارشناس ارشد سازمان ملل در گزارش حقوق بشری خود این رژیم را به آپارتاید محکوم کردند.

اسرائیل با همین تعداد فلسطینی که شهروندش به حساب می‌آیند همچون انسان‌های بدوی و شهروندان درجه چندم برخورد می‌کند آن هم در حالی که ادعا می‌کند رژیمی سکولار است، از آن سوء هم این رژیم حشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتارها را با فلسطینیان ساکن در کرانه باختری و غزه دارد.

اسرائیل بیش از یک سال است که غزه را در محاصره همه جانبه خود قرار داده و تمامی ارتباطاتش را از زمین و دریا و هوا قطع کرده و گاهی از یک گذرگاه مرزی با مصر کالاهای بسیار ضروری وارد این منطقه می‌شود.

از آن سو هم در کرانه باختری و رود اردن به طور مرتب و سیستماتیک در سرزمین‌های فلسطینی شهرک سازی می‌کند و مسیرهای آب را به سمت این شهرک‌ها تغییر می‌دهد و همین مناطق باقیمانده را هم در حال بلعیدن آنان هست و زمین‌های کشاورزی فلسطینیان را نابود کرده است.

اسرائیل حتی اجازه نداده با وساطت‌های بین‌المللی و چند دهه گفتگوهای فلسطینی و اسرائیلی در طی فرآیندهای صلحی که رؤسای جمهور آمریکا که همگی امنیت اسرائیل را وظیفه خود می‌دانند و این فرآیند را پیش می‌برند،  فلسطینیان صاحب یک کشور یک پارچه شوند و اصرار دارد که قدس که این رژیم آن را اورشلیم می‌خواند پایتختش هست و حتی حاضر به قسمت کردن آن هم با فلسطینیان نیست و در همین شهر و همین چند ماه پیش جهانیان شاهد آن بودند که دادگاهش حکم به اشغال ناجوانمردانه یک محله فلسطینی نشین را صادر کرد که با مقاومت فلسطینی‌ها و موشکباران نیروهای مقاومت فلسطینی به طور موقت حاضر به عقب‌نشینی از این اشغالگری شد.

در واقع عامل تمامی این حرکات در مناطق اسرائیلی خود رژیم اسرائیل است نه ملتی که همه چیز آن غصب شده است.

جهاد اسلامی در پاسخ به این اتفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“عملیات قهرمانانه بنی براک تأییدی بر اصرار مردم ما بر پرداخت بهای تجاوزگری به اشغالگران و در پاسخ به فریاد کودکان و مادرانی است که عزیزان خود را در میان سکوت جامعه جهانی از دست داده‌اند. “

ظرف یک هفته گذشته دست‌کم ۱۱ اسرائیلی توسط مبارزان فلسطینی کشته شده‌اند.

تیراندازی‌های سه‌شنبه دو روز پس از حمله مسلحانه دیگری در شهر حضیره اسرائیل رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن دو افسر پلیس شد. یک هفته پیش نیز حمله با چاقو در شهر بئرشبع در جنوب اسرائیل جان چهار نفر را گرفت.

داعش مسئولیت هر دو حمله هفته گذشته را بر عهده گرفت که در آن مهاجمان کشته شدند..

مقام‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه اعلام کردند که در جریان مقابله با این حملات، نیروهای امنیتی به خانه‌های دست‌کم ۱۲ شهروند عرب یورش بردند و دو مظنون به داشتن ارتباط با گروه داعش را دستگیر کردند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.