• امروز : جمعه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 12 April - 2024
5

وزارت امور خارجه روسیه: لاوروف و امیرعبداللهیان در دیدار امروز، تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به‌رغم تحریم‌های غرب، مورد تایید قرار دادند

  • کد خبر : 6763
  • 30 مارس 2022 - 17:24
وزارت امور خارجه روسیه: لاوروف و امیرعبداللهیان در دیدار امروز، تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به‌رغم تحریم‌های غرب، مورد تایید قرار دادند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای در اشاره به دیدار وزرای خارجه روسیه و ایران در تونشی چین، اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها علیرغم […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای در اشاره به دیدار وزرای خارجه روسیه و ایران در تونشی چین، اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی تمایل کشورهای خود را برای تداوم تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها علیرغم تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو و تهران تایید کردند.

این بیانیه می‌افزاید: طرفین درباره موضوعات کلیدی دستورکار منطقه‌ای و جهانی با تمرکز بر تحول اوضاع در اوکراین و افغانستان تبادل نظر کردند. توجه بیشتر به وضعیت امور پیرامون توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران معطوف شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، همچنین دو طرف در مورد اجرای برنامه همکاری‌های گسترده تعیین شده توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر ژانویه وی به مسکو، گفت‌وگو کردند.

لاوروف و امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانسی به میزبانی چین متشکل از مقامات ارشد روسیه، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به ریاست «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کردند تا در مورد وضعیت وخیم امنیتی و انسانی در افغانستان رایزنی کنند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای روس خود ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با وی خاطرنشان کرد: از این‌که بار دیگر در فاصله کوتاهی با همدیگر ملاقات می‌کنیم خرسندم. قبل از هر چیز مایلم سلام‌ آقای رئیسی به آقای پوتین را ابلاغ کنید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خوشحال هستیم که روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خود قرار دارد. یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

وی سپس با بیان این که «یک بار دیگر مایلم بر روابط مهم و ممتاز دو کشور تأکید کنم»، افزود: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است، امیدوارم در گفت‌وگوهای امشب شما را در جریان مسائل مختلف قرار دهم و از شما هم آخرین تحولات را بشنوم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.