• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

واتیکان از مسکو خواست جنگ در اوکراین را متوقف کند

  • کد خبر : 6209
  • 08 مارس 2022 - 23:14
واتیکان از مسکو خواست جنگ در اوکراین را متوقف کند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز وزیر خارجه واتیکان روز سه شنبه در تماسی تلفنی به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این مقر مقدس خواستار توقف حملات مسلحانه در اوکراین و تضمین راهروهای بشردوستانه است. در بیانیه واتیکان آمده است که کاردینال پیترو پارولین نیز تمایل واتیکان “برای […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز وزیر خارجه واتیکان روز سه شنبه در تماسی تلفنی به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این مقر مقدس خواستار توقف حملات مسلحانه در اوکراین و تضمین راهروهای بشردوستانه است.

در بیانیه واتیکان آمده است که کاردینال پیترو پارولین نیز تمایل واتیکان “برای انجام هر کاری” برای کمک به برقراری صلح را تکرار کرده است.

در این بیانیه آمده است که کاردینال به لاوروف گفته است که پاپ فرانسیس «عمیقاً نگران» جنگ است.

در این بیانیه آمده است که پارولین درخواست کرده که “حملات مسلحانه متوقف شود و راهروهای بشردوستانه برای غیرنظامیان و نیروهای امدادی تضمین شود و خشونت سلاح‌ها با مذاکرات جایگزین شود.”

پیش از این، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود درباره این تماس گفته بود که لاوروف موضع مسکو را در مورد درگیری در اوکراین را بیان کرده است.

در بیانیه روسیه آمده است که لاوروف “موضع اصولی روسیه را در مورد علل و اهداف عملیات نظامی ویژه که در اوکراین انجام می شود، تشریح کرده است.”

اوکراین گفته است که از میانجیگری واتیکان استقبال خواهد کرد و پارولین، که در رتبه دوم پس از پاپ فرانسیس در سلسله مراتب واتیکان قرار دارد، قبلاً گفته بود که مایل است گفت وگو بین روسیه و اوکراین را “تسهیل” کند.

پارولین قبلاً این جنگ را “جنگی که روسیه به راه انداخته” توصیف کرده بود.

فرانسیس در سخنرانی هفتگی خود در جمع مردمی که روز یکشنبه در میدان سنت پیتر جمع شده بودند، گفت: “در اوکراین رودخانه های خون و اشک جاری است. این فقط یک عملیات نظامی نیست، بلکه جنگی است که مرگ، ویرانی و بدبختی را می کارد.”

فرانسیس دو کاردینال را برای کمک به توزیع کمک به پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند اعزام کرده است و هر دو گفته اند که سعی خواهند کرد وارد این کشور شوند.

واتیکان و اتحاد جماهیر شوروی از زمان فروپاشی دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ گفتگوهای جدی را آغاز کردند و میخائیل گورباچف ​​رهبر سابق شوروی در آن سال از پاپ ژان پل دوم دیدار کرد.

روابط دیپلماتیک کامل با روسیه در سال ۲۰۰۹ برقرار شد که تا به امروز صمیمانه بوده است.

روابط بین واتیکان و کلیسای ارتدوکس روسیه در ابتدا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ضعیف بود، اما در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

در سال ۲۰۱۶، فرانسیس اولین پاپی بود که با یکی از رهبران کلیسای ارتدکس روسیه از زمان انشقاق بزرگ که مسیحیت را به دو شاخه شرقی و غربی در سال ۱۰۵۴ تقسیم کرده بود، ملاقات کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.