• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

نگران اسرائیلی‌ها از سکوت آمریکا در خصوص موشکباران اربیل توسط سپاه و تیری که به سنگ خورد

  • کد خبر : 6441
  • 15 مارس 2022 - 3:19
نگران اسرائیلی‌ها از سکوت آمریکا در خصوص موشکباران اربیل توسط سپاه و تیری که به سنگ خورد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک روز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به یک مقر اسرائیل در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، رسانه‌های اسرائیلی در حالی که مدعی شده بودند هدف موشک‌های ایرانی سفارت آمریکا بوده است، گزارش دادند که مقام‌های اسرائیلی از این‌که ایران به «اهداف آمریکایی» حمله کرده اما آمریکا واکنشی نشان نمی‌دهد، […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، یک روز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به یک مقر اسرائیل در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، رسانه‌های اسرائیلی در حالی که مدعی شده بودند هدف موشک‌های ایرانی سفارت آمریکا بوده است، گزارش دادند که مقام‌های اسرائیلی از این‌که ایران به «اهداف آمریکایی» حمله کرده اما آمریکا واکنشی نشان نمی‌دهد، «مضطرب» شده‌اند.

وب‌سایت خبری اسرائیلی وای.نت روز دوشنبه، ۲۳ اسفند، نوشت «کاروانی» از مقامات ارشد امنیتی و نظامی اسرائیل که این روزها راهی آمریکا شده، این نگرانی را با مقامات آمریکا در میان می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، ژنرال هرتزی لوی، معاون ستاد ارتش، ژنرال آهارون حلیوه، رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش، و رونن بار، رئیس سازمان امنیت اسرائیل، در شمار مقاماتی هستند که برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی به واشینگتن رفته‌اند.

در حالیکه روز گذشته سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود هدفش از موشکباران اربیل، مقر آموزشی موساد بوده و ساعتی پیش هم واسنگتن‌پست آن را تایید کرد، وای.نت مدعی شد که حمله موشکی ایران به اربیل عراق را دومین حمله از این دست علیه «اهداف آمریکایی» در منطقه بوده که با «بی‌عملی آمریکا» روبه‌رو شده است.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگوی روز ۲۲ اسفند با شبکه فاکس‌نیوز گفت ارزیابی آمریکا این است که موشک‌های سپاه پاسداران برای حمله به اهداف آمریکایی شلیک نشده بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز تأکید کرده که آمریکا تجهیز عراق و منطقه اقلیم کردستان به سامانه‌های موردنیاز برای دفاع هوایی به منظور مقابله با حملات احتمالی آتی از نوع حملات موشکی را بررسی می‌کند.

اما به ادعای وای.نت و بر اساس گزارش شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل، با وجود همکاری امنیتی خوب میان اسرائیل و آمریکا و حفظ منافع منطقه‌ای، اسرائیل از «کوتاه آمدن» آمریکا در قبال ایران در منطقه نگران است.

همچنین ساعتی پیش واشنگتن‌پست‌ به نقل از یک مقام رسمی آمریکایی که نام آن را منتشر نکرده است اعلام کرد که این مقام در گفت‌وگو با همتای عراقیش، گفته که ساختمان مورد اصابت، شامل یک خانه‌ای بوده که شبکه‌های موساد در آن‌جا فعالیت می‌کردند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.