• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

مرکز آمار ایران: نرخ تورم کل کشور در اسفند ماه ١۴٠٠ برابر ۴٠,٢ درصد است

  • کد خبر : 6665
  • 26 مارس 2022 - 13:34
مرکز آمار ایران: نرخ تورم کل کشور در اسفند ماه ١۴٠٠ برابر ۴٠,٢ درصد است

به گزارش آژانس خبری مبین ۲۴ به نقل از مرکز آمار ایران، نرخ تورم کل کشور در اسفند ماه ١۴٠٠ ، برابر ۴٠,٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٩.٢ درصد برای دهک نهم  تا ۴٢.٨ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها […]

به گزارش آژانس خبری مبین ۲۴ به نقل از مرکز آمار ایران، نرخ تورم کل کشور در اسفند ماه ١۴٠٠ ، برابر ۴٠,٢ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٩.٢ درصد برای دهک نهم  تا ۴٢.٨ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین۵١.۴ درصد برای دهک­‌های سوم، چهارم و ششم تا ۵١.٨ درصد برای دهک­‌های­ اول و نهم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین٣٣.٠ درصد برای دهک ششم تا ٣۶.٣ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٣,۶ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٣.۶ واحد درصد) بدون تغییر بوده است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل بدون تغییر و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل  ٠.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به فایل پیوست مراجعه نمایید.

dahak12-1400

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.