• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

فرانسه، انگلیس و آلمان می گویند توافق با ایران ممکن است به درخواست روسیه از بین برود!

  • کد خبر : 6348
  • 12 مارس 2022 - 16:08
فرانسه، انگلیس و آلمان می گویند توافق با ایران ممکن است به درخواست روسیه از بین برود!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، فرانسه، بریتانیا و آلمان، سه قدرت اروپایی عضو توافق برجام، روز شنبه، ۲۱ اسفند، به روسیه هشدار دادند که خواسته‌های مسکو برای تضمین تجارت با ایران، خطر از بین رفتن مذاکرات وین را به دنبال دارد و آن هم در شرایطی که این توافق هسته‌ای تقریبا به […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، فرانسه، بریتانیا و آلمان، سه قدرت اروپایی عضو توافق برجام، روز شنبه، ۲۱ اسفند، به روسیه هشدار دادند که خواسته‌های مسکو برای تضمین تجارت با ایران، خطر از بین رفتن مذاکرات وین را به دنبال دارد و آن هم در شرایطی که این توافق هسته‌ای تقریبا به سرانجام رسیده است.

مذاکره کنندگان به آخرین مراحل مذاکرات برای بازگرداندن توافق موسوم به برجام رسیده‌اند که تحریم های ایران را در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور که مدت ها توسط غرب به عنوان پوششی برای توسعه بمب اتمی ادعا و تلقی می‌شد، لغو می‌کند.

با این حال، شنبه گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به طور غیرمنتظره‌ای خواستار تضمین‌های محکمی شد مبنی بر اینکه تجارت روسیه با ایران تحت تأثیر تحریم‌های اعمال شده بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین قرار نخواهد گرفت.

فرانسه، بریتانیا و آلمان – طرف‌های اروپایی که  در توافق ۲۰۱۵ به اصطلاح از آنان تحت عنوان E3 یا تروئیکا اروپایی نام برده شده است – در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند: «هیچکس نباید به دنبال سوء استفاده از مذاکرات برجام برای کسب تضمین‌هایی باشد که جدا از برجام است».

آنها گفتند: «این خطر فروپاشی توافق را به همراه دارد.»

آنها افزودند که توافقی که اکنون روی میز است باید با نهایت فوریت منعقد شود.

واشنگتن هم پیش از این تاکید کرده است که با خواسته های روسیه موافقت نخواهد کرد.

این گفت‌وگوهای بین‌المللی ۱۱ ماهه به دنبال بازگرداندن ایران به محدودیت‌های‌مندرج در توافقنامه برجام برای فعالیت‌های هسته‌ای هست که به سرعت در حال پیشرفت هستند و ایالات متحده را هم به توافقی که در سال ۲۰۱۸ در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از آن خارج شده بود، باز می‌گرداند.

بازارهای نفت از نزدیک پیشرفت مذاکرات را دنبال می‌کنند تا ببینند آیا محدودیت‌های صادرات نفت خام ایران ممکن است برداشته شود یا خیر، که می‌تواند به جبران اختلال در عرضه ناشی از جنگ روسیه در اوکراین کمک کند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.