• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

عربستان امروز ۸۱ نفر از مخالفان رژیم سعودی را اعدام کرد!!!

  • کد خبر : 6358
  • 12 مارس 2022 - 17:38
عربستان امروز ۸۱ نفر از مخالفان رژیم سعودی را اعدام کرد!!!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایسنا، وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۱ نفر را به اتهام تروریسم و افکار و عقاید انحرافی اعدام کرده است. در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت  شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود. در این بیانیه آمده است: «گروه‌های جنایتکار از مسیر حقیقت […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از ایسنا، وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۱ نفر را به اتهام تروریسم و افکار و عقاید انحرافی اعدام کرده است. در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت  شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «گروه‌های جنایتکار از مسیر حقیقت خارج شده و امیال خود را جایگزین آن کرده و گام‌های شیطانی را در پیش گرفتند و افکار انحرافی و سایر روش‌ها و عقاید انحرافی را پذیرفتند».

وزارت کشور عربستان ادامه داد: «آنها در راستای خوش خدمتی به طرح‌های طرف‌های متخاصم وطن خود را فروخته‌ و با اقدامات تروریستی مختلف خود برای ریختن خون افراد معصوم و بی‌گناه اقدام کردند».

در ادامه بیانیه آمده است: «جنایات آنها حتی به پدران و مادرانشان مقدسات دین آسیب رساند و عبادتگاه‌ها و مساجد و تعدادی از مقرهای دولتی و نهادهای مهم اقتصادی ضرر می‌رساندند».

وزارتخانه یادشده در ادامه بیانیه مدعی شد: نظارت و هدف قرار دادن تعدادی از مقامات و اتباع خارج از کشور، زیر نظر گرفتن و قتل نیروهای پلیس و مثله کردن تعدادی از آنها، مین گذاری، ارتکاب تعدادی جرایم آدم ربایی، شکنجه، تجاوز جنسی، سرقت با سلاح و نارنجک دستی و قاچاق سلاح، مهمات و بمب به عربستان با هدف بی ثبات کردن امنیت، ایجاد آشوب و هرج و مرج و اجرای نقشه‌های تروریستی داعش، القاعده و غیره از دیگر جنایات معدومان به شمار می‌رود».

پایگاه خبری العهد چند روز پیش در مطلبی به نقل از منابع آگاه از مواجه شدن ۱۱ زندانی شیعی اهل قطیف در شرق عربستان با ظلم و بی‌عدالتی شدیدی خبر داد و گزارش داد که مقامات سعودی به دنبال اثبات اتهامات ناروا و ناعادلانه در حق ۱۱ مرد جوان از اهالی منطقه «ام الحمام» استان قطیف هستند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

عربستان طی سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.