• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

سربازان روسیه سرمازده و گرسنه و با تلفات بالا هستند

  • کد خبر : 6613
  • 23 مارس 2022 - 14:59
سربازان روسیه سرمازده و گرسنه و با تلفات بالا هستند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، به گفته یک مقام امور دفاعی ایالات متحده، سربازان روسیه به دلیل روحیه ضعیف و حتی سرمازدگی در حال تخلیه خط مقدم جنگ با اوکراین‌اند. این مقام ارشد دفاعی در جلسه گزارش وضعیت روز سه‌شنبه، کمبود پوشاک گرم را یکی از مشکلات خواند. بنا به گزارش واشنگتن پست، پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که ارتش […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، به گفته یک مقام امور دفاعی ایالات متحده، سربازان روسیه به دلیل روحیه ضعیف و حتی سرمازدگی در حال تخلیه خط مقدم جنگ با اوکراین‌اند.

این مقام ارشد دفاعی در جلسه گزارش وضعیت روز سه‌شنبه، کمبود پوشاک گرم را یکی از مشکلات خواند. بنا به گزارش واشنگتن پست، پنتاگون همچنین خاطرنشان کرد که ارتش روسیه در تامین مواد غذایی و سوخت کافی برای نیروهای خود با مشکل مواجه است.

به گزارش «تسک اند پرپوز» (Task & Purpose)، این مقام در مورد روس‌ها گفت: «آن‌ها در جبهه‌‌های زیادی می‌جنگند.»

واشنگتن پست به نقل از این مقام گزارش داد: «رفته رفته نشانه‌هایی می‌بینیم» از اینکه اوکراین «اکنون می‌تواند و می‌خواهد سرزمین خود را پس بگیرد».

تعداد تلفات روسیه همچنان نامشخص است؛ اما طبق ادعای یک روزنامه روسی، بیش از ۹ هزار سرباز روس در این جنگ کشته شده‌اند. البته مقام‌های روسیه این گزارش را تکذیب کردند و گفتند که در نتیجه یک عملیات هک منتشر شده است.

برآورد ایالات متحده از تعداد روس‌هایی که جان باخته‌اند، مشخص نیست.

به نوشته روزنامه، این مقام گفت: «حتی به دقیق‌ترین برآوردی هم که انجام داده‌ایم، اعتماد چندانی نداریم.»

این مقام ارشد دفاعی افزود اگر روسیه بخواهد نیروهای خود در اوکراین را افزایش دهد، «محتمل‌ترین سناریو این است که از خارج روسیه نیرو بیاورد».

اما او همچنین گفت که «نمی‌تواند انکار کند که آن‌ها از روسیه هم نیروهای کمکی می‌آورند.»

در حالی که مقام‌های روسیه همچنان در مورد استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی «صحبت می‌کنند»، این مقام گفت که ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر قریب‌الوقوع بودن چنین حمله‌ای مشاهده نکرده است.

به گفته این مقام، هم‌اکنون حدود ۲۱ کشتی روسیه به دریای سیاه آمده‌اند. روزنامه پست خاطرنشان کرد که ۱۲ فروند آن‌ها ناو جنگی و ۹ فروند کشتی مختص حمل تانک‌اند.

نیروهای روسیه همچنان در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مرکز کی‌یف و حدود ۳۰ کیلومتری شرق آن باقی مانده‌اند.

این مقام می‌گوید: «ما تحرکات زیادی از سوی آن‌ها مشاهده نکرده‌ایم.» او افزود ایالات متحده هر روز خط تماس رفع‌اختلاف را امتحان می‌کند و «روس‌ها گوشی را برمی‌دارند و این خوب است».

این مقام گفت این روش ارتباط شبیه روشی است که سال‌ها قبل طی عملیات نظامی در روسیه به کار رفت و خط تماسی است که هنوز برقرار است. اما او گفت هدف‌های این ارتباط محدود است.

او گفت: «این خط ویژه رفع اختلاف است. خط ویژه شکایت نیست.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.