• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

سخنگوی کرملین: منافع روسیه به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای با ایران باید تضمین شود

  • کد خبر : 6460
  • 15 مارس 2022 - 18:12
سخنگوی کرملین: منافع روسیه به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای با ایران باید تضمین شود

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه به غرب هشدار داد که پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین، منافع روسیه به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای با ایران باید تضمین شود. قدرت‌های اروپایی هشدار داده‌اند که درخواست‌های روسیه برای تضمین […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه به غرب هشدار داد که پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین، منافع روسیه به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای با ایران باید تضمین شود.

قدرت‌های اروپایی هشدار داده‌اند که درخواست‌های روسیه برای تضمین تجارت با ایران می‌تواند تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ایران را که تحریم‌ها علیه تهران را در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش لغو می‌کند، از بین ببرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: تحریم‌ها علیه روسیه به طور مستقیم بر منافع کشور ما در چارچوب آن توافق تأثیر می‌گذارد.

پسکوف گفت: بنابراین تحریم ها باید در نظر گرفته شوند. این موضوع جدیدی هست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و باید مورد توجه قرار گیرد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از پذیرش اعضای ناتو تا مرزهای روسیه و حمایت کشورهای غربی از رهبران طرفدار غرب در کی‌یف، فرمان «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد و گفت این عملیات ویژه برای تضمین امنیت روسیه ضروری است.

اوکراین می گوید برای موجودیت خود می جنگد. ایالات متحده و متحدان اروپایی و آسیایی‌اش تهاجم روسیه را محکوم کرده‌اند. چین خواستار آرامش شده است.

ایران روز دوشنبه گفت که ایالات متحده باید برای نجات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران با قدرت های جهانی تصمیم بگیرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

لاوروف گفت که آینده روابط ایران و روسیه روشن است زیرا مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای در مسیر نهایی قرار دارد.

لاوروف گفت: «من متقاعد شده‌ام که با توجه به اینکه توافق در مورد احیای برجام به طور مستقیم در حال انجام است و حتی چشم‌اندازها چشمگیرتر هم شده‌اند.»

پسکوف سخنگوی کرملین گفت که ایالات متحده موضع روسیه را می‌داند و “یک موضوعی برای ادامه مذاکرات وجود داشت که این موضوع واقعاً چیزی هست که برای ما بسیار مهم است..”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.