• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

روس‌ها پس از فیلترینگ اینستاگرام چه می‌کنند؟!

  • کد خبر : 6395
  • 13 مارس 2022 - 23:25
روس‌ها پس از فیلترینگ اینستاگرام چه می‌کنند؟!

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، روس‌ها روز یکشنبه آخرین لحظات‌شان هست که از پیمایش در اینستاگرام لذت می‌برند، در حالی که وبلاگ‌نویسان و کسب‌وکارهای کوچک که به شدت به این پلتفرم متکی هستند، تلاش می‌کنند تا دنبال‌کنندگان‌شان را به سایر پلتفرم‌های مشابه روسی جذب کنند. مسکو این هفته اعلام کرد که دسترسی به این شبکه […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، روس‌ها روز یکشنبه آخرین لحظات‌شان هست که از پیمایش در اینستاگرام لذت می‌برند، در حالی که وبلاگ‌نویسان و کسب‌وکارهای کوچک که به شدت به این پلتفرم متکی هستند، تلاش می‌کنند تا دنبال‌کنندگان‌شان را به سایر پلتفرم‌های مشابه روسی جذب کنند.

مسکو این هفته اعلام کرد که دسترسی به این شبکه اجتماعی متوقف خواهد شد و شرکت مادر اینستاگرام متا را متهم کرد که چشمان خود را روی فراخوان‌های خشونت علیه روس‌ها بسته است.

اولگا بوزووا، ستاره تلویزیون ریئلی که با ۲۳ میلیون دنبال کننده، دومین مخاطب بزرگ روسیه را در اینستاگرام به خود اختصاص داده است در یک پست خداحافظی اعلام کرد در ناامیدی و بهت به سر می‌برد.

او نوشت: “در حال حاضر که دارم این پست را می نویسم گریه می کنم.” “امیدوارم این که این خبر {فیلتر شدن اینستاگرام} درست نباشد.”

این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های طولانی مدت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای کنترل روس‌ها در خصوص آنچه که می‌توانند و یا نمی‌توانند در اینترنت به آن دسترسی داشته باشند، انجام می‌شود.

این تلاش‌های دولت ولادمیر پوتین برای کنترل روس‌ها در خصوص آنچه که می‌توانند در اینترنت به آن دسترسی داشته باشند از زمانی که او تهاجم نظامی گسترده روسیه به اوکراین را اعلام کرد، سرعت بهت‌آوری داشته ، به خصوص آنکه مقامات تلاش بسیاری می‌کنند تا اخبار درگیری‌ها به طور کامل کانالیزه شده به دست مردم برسد.

روسکماندزور، رگولاتور رسانه ای روسیه، این هفته گفت که اینستاگرام به دلیل اجازه دادن به پست هایی که خشونت علیه روس ها را تشویق می کنند، فیلتر خواهد شد..

اما گوسوسلوگی، وب سایت حکومتی که میزبان خدمات دولتی است، گفت که اینستاگرام از ۱۴ مارس به دلیل “سلامت روانی” روس ها و تلاش برای محافظت از کودکان در برابر “قلدری و توهین” فیلتر خواهد شد..

گوسوسلوگی همچنین توصیه کرد که روس ها به پلتفرم های بومی که با افزایش محبوبیت اینستاگرام و فیسبوک رها شده بودند، بازگردند.

– “ما بدون آن زندگی خواهیم کرد” –

بسیاری از وبلاگ نویسان در اینستاگرام گفته‌اند که به VK، که یک پلتفرم معادل فیس بوک در روسیه است، خواهند پیوست.

این پلتفرم در میان پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی روسی از نظر ویژگی‌هایش به اینستاگرام نزدیک‌ترین آنان هست، اما همچنین متهم شده که مورد رضایت مقامات دولتی است.

روس‌ها همچنین به تلگرام روی آورده‌اند، شبکه‌ای که قبلاً در روسیه و کشورهای شوروی سابق بسیار محبوب بود، که مسکو چندین سال تلاش کرد تا آن را مسدود کند ولی در نهایت شکست خورد.

این پلتفرم تحت عنوان یک سرویس پیام رسان ایجاد شده است، اما کانال هایی را نیز میزبانی می کند که کاربران می توانند در آن‌ها عکس ها و فیلم های خود را همراه با متن دلخواه‌شان پست کنند.

الکسی گارکوشا نقاش چهل و یک ساله در سن پترزبورگ به خبرگزاری فرانسه گفت که از جمله کسانی خواهد بود که به تلگرام روی خواهند آورد.

او گفت: تلگرام “جالب تر است” و کمتر نگران سرنوشت اینستاگرام است.

گارکوشا در پاسخ به این پرسش که «اگر آن را هم ببندند و تعطیلش کنند» چه خواهد کرد؟ شانه‌هایش را بالا می‌اندازد.

در پست های خداحافظی، وبلاگ نویسان از نیاز به جمع‌آوری دوباره دنبال کنندگان‌شان و سرنوشت مشاغل خود، آن هم  در زمانی که اقتصاد تحت تحریم های غرب با مشکل مواجه شده است، ابراز تاسف کرده‌اند.

الکساندرا میتروشینا، کاربر محبوبی که به دلیل آموزش به دیگران برای کسب درآمد از دنبال کنندگانش شهرت دارد، می گوید: “بسیاری، از قضا، می گویند که بلاگرها بالاخره وابستگی خود را به پول آسان از دست خواهند داد.”

او به دو میلیون دنبال کننده خود گفته است: «اما فراموش نکنید که نیمی از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​ما به اینستاگرام و واتساپ مرتبط هستند.

برای بسیاری از مشاغل کوچک روسی، اینستاگرام یک پلت فرم اصلی برای تبلیغات، پردازش فروش و ارتباط با مشتریان بود.

اما بوزوا، ستاره سابق تلویزیون ریئلی، از جمله کسانی است که خوش‌بین است که کار او می‌تواند در دیگر پلتفرم‌ها هم ادامه یابد و از دنبال‌کنندگانش خواسته تا او را در VK هم دنبال کنند.

او نوشت: “البته سخت و غیرعادی خواهد بود، اما ما با هم قوی هستیم.”

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام گفته است که این پلتفرم ۸۰ میلیون کاربر در روسیه دارد.

در خیابان‌های سن پترزبورگ، پایتخت امپراتوری سابق روسیه، برخی از مردم می‌گویند که این ممنوعیت مایه تاسف است، اما پایان جهان هم نیست.

یلنا تله‌گینسکایا، ۳۱ ساله، گفت: «فکر نمی‌کنم {فیلتر شدن اینستاگرام} فاجعه‌ وحشتناکی باشد که در سطح جهان اتفاق افتاده است»

حتی دیگرانی هم مانند مهندس نیکولای یرمنکو، ۴۵ ساله. هم هستند که از تعطیلی اینستاگرام خوشحال هم هستند او می‌گوید اگر آن را ببندند، بهترین کار است. ما بدون آن هم زندگی خواهیم کرد”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.