• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

اولین سفر بشار اسد به یک کشور عربی از سال ۲۰۱۱؛ واشینگتن محکوم کرد

  • کد خبر : 6586
  • 19 مارس 2022 - 12:09
اولین سفر بشار اسد به یک کشور عربی از سال ۲۰۱۱؛ واشینگتن محکوم کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز جمعه در سفری به امارات متحده عربی برای اولین بار طی بیش از یک دهه از یک کشور عربی بازدید کرد. ایالات متحده اما این رخداد را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حکومت اسد دانست. سانا، خبرگزاری دولتی […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز جمعه در سفری به امارات متحده عربی برای اولین بار طی بیش از یک دهه از یک کشور عربی بازدید کرد. ایالات متحده اما این رخداد را به شدت محکوم کرد و آن را تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به حکومت اسد دانست.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، گزارش داد که آقای اسد در این سفر با شیخ محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح و همچنین شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی، دیدار کرده است.

این رسانه افزود، سفر بشار اسد در راستای «دغدغه‌های مشترک برای ادامه رایزنی‌ها و همکاری‌های برادرانه بین دو کشور پیرامون مسائل مختلف» انجام گرفته است.

به گفته سانا، اسد تاکید کرده که امارات متحده عربی با توجه به سیاست متعادلی که در رابطه با مسائل بین‌المللی دنبال می‌کند، نقش مهمی دارد و از این رو «ما برای حفاظت از منطقه باید به اصول خود، حاکمیت کشورها و منافع ملت‌هایمان پایبند باشیم».

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، نیز وقوع این دیدار را تایید کرد و گفت که ولیعهد این کشور ابراز امیدواری کرده که این دیدار راه را برای ایجاد خیر، صلح و ثبات در سوریه و کل منطقه باز کند.

شیخ محمد بن زائد آل نهیان در این دیدار همچنین بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و لزوم خروج نیروهای خارجی از آن تاکید کرد.

وی گفت که سوریه یکی از ستون‌های اصلی امنیت اعراب است و امارات متحده عربی تمایل دارد تا همکاری‌های خود با سوریه را ادامه دهد.

با این حال سفر بشار اسد به امارات متحده عربی واکنش شدید ایالات متحده را به دنبال داشت. ند پرایس، سخنگوی وزارت خاجه ایالات متحده گفت، واشینگتن «از این تلاش آشکار برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد عمیقا ناامید است و مدعی شد که وی مسئول مرگ و رنج‌های بی‌شمار شهروند سوری و مسئول آوارگی بیش از نیمی از جمعیت آن کشور و بازداشت خودسرانه و ناپدیدسازی بیش از ۱۵۰ هزار زن و مرد و کودک».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6586

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.