• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

امام جمعه اصفهان: کشور ما تنها کشوری است که در مبنای اولیا الله و امیرالمومنین (ع) حکومت می‌کند هرچند که خود امیرالمومنین (ع) نتوانست تمام خواسته‌های خود را پیاده کند اما مهم این بود که در خط درست حرکت می‌کنند

  • کد خبر : 6582
  • 18 مارس 2022 - 21:25
امام جمعه اصفهان: کشور ما تنها کشوری است که در مبنای اولیا الله و امیرالمومنین (ع) حکومت می‌کند هرچند که خود امیرالمومنین (ع) نتوانست تمام خواسته‌های خود را پیاده کند اما مهم این بود که در خط درست حرکت می‌کنند

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری مهر،سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه عبادت باید خالصانه برای خدا باشد، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که خوشا به حال کسی که آنچه چشمش می‌بیند دلش را بدان مشغول نکند. وی افزود: اقتصاددان‌ها معتقدند که […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری مهر،سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه عبادت باید خالصانه برای خدا باشد، اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که خوشا به حال کسی که آنچه چشمش می‌بیند دلش را بدان مشغول نکند.

وی افزود: اقتصاددان‌ها معتقدند که تنها برای رفع نیاز به خرید بروید و خرج کردن پول به عقل معاش بیشتر از به دست آوردن نیاز دارد بنابراین باید درست خرج کرد.

امام جمعه اصفهان گفت: طبق روایات آدمی نباید دل خود را برای نداشته‌های خود ناراحت کند و به آنچه که دارد و خداوند به او عطا کرده شکر گذار باشد.

تفاوت بین اطاعت رهبری امام

وی با اشاره به سالروز رحلت احمد خمینی گفت: یکی از افرادی بود که امین و عزیز امام خمینی (ره) بود و بسیاری از افراد سعی داشتند که پسر امام (ره) را به گروه‌های مختلفی دعوت کنند اما نپذیرفت و به خاطر همین موضوع باید این آقازاده را گرامی بداریم و در جمع دوستان خود بارها فرمودند که کسی که بین اطاعت از مقام رهبری و امام تفاوت قائل شود بداند که در خط آمریکا قرار دارد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه روز جمعه یکی از اعیاد اسلامی است، گفت: نیمه شعبان هم یکی از اعیاد شیعیان است و خداوند در قرآن وعده داده است که دین اسلام بر همه ادیان پیروز می‌شود و همچنان باید منظر این روز باشیم که انسان انسان‌دوستی می‌آید و عالم را پر از عدل و داد و اهداف همه انبیا و اولیا الله را پیاده می‌کند.

انتظار برای حکومتی واحد

وی ادامه داد: هرکس در زمان غیبت امام زمان (عج) بگوید من امام زمان (عج) را دیدم تکذیب کنید زیرا مقام بسیار بالایی است که هرکسی بتواند چنین ادعایی کند و این یک دستور سیاسی است.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: همه عالم قبول دارند که یک فردی می‌آید که بر همه جهان یک حکومت را حاکم کند و هیچ واقعه‌ای به اندازه امام زمان (عج) روایت درباره آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سربازان گمنام نیز به گردن ما حق دارند و امنیت به دست آن محقق شده است، گفت: اگر نبودند ده‌ها انفجاری که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد در کشور ما اتفاق می‌افتاد و از بسیاری از آنها بی‌اطلاع هستیم و دشمن در هر زبان و ملیتی وجود دارد که این دیده‌بان باید شبانه روز فعال باشد.

وظیفه دیدبانی همه مردم

طباطبایی نژاد ادامه داد: کشور ما تنها کشوری است که در مبنای اولیا الله و امیرالمومنین (ع) حکومت می‌کند هرچند که خود امیرالمومنین (ع) نتوانست تمام خواسته‌های خود را پیاده کند اما مهم این بود که در خط درست حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در زمانی قرار گرفتیم که مردم عاقل‌تر از گذشته و زمان پیامبران هستند، گفت: برای نمونه منافقان امکان نداشتند که در جایی به جز ایران از بین بروند و باید همه کمک کنند که دیده‌بانی کنیم.

امام جمعه اصفهان گفت: طبق روایات، زمانی که مهدی موعود ظهور خواهد کرد خداوند گوش شیعیان ما را شنوا می‌کند به طوری که بین آنها و مهدی موعود نیاز به خبررسانی نباشد

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.