• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

آمریکا یک فرد و چهار شرکت ایرانی را به بهانه همکاری با برنامه موشکی سپاه پاسداران تحریم کرد/ در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به موشکباران اربیل و حملات موشکی حوثی‌های یمن اشاره شده است

  • کد خبر : 6789
  • 30 مارس 2022 - 20:45
آمریکا یک فرد و چهار شرکت ایرانی را به بهانه همکاری با برنامه موشکی سپاه پاسداران تحریم کرد/ در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به موشکباران اربیل و حملات موشکی حوثی‌های یمن اشاره شده است

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت خزانه داری آمریکا یک شخص حقیقی و چهار شرکت ایرانی را به بهانه تدارک اقلام ممنوعه برای سپاه پاسداران و صنایع شیمیایی پارچین در فهرست تحریم قرار داد. براساس بیانیه خزانه‌داری ایالات متحده، دفتر کنترل دارائیهای خارجیِ خزانه داری (اوفک)،‌ «محمد علی حسینی» را به دلیل ارتباط با سازمان […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت خزانه داری آمریکا یک شخص حقیقی و چهار شرکت ایرانی را به بهانه تدارک اقلام ممنوعه برای سپاه پاسداران و صنایع شیمیایی پارچین در فهرست تحریم قرار داد.

براساس بیانیه خزانه‌داری ایالات متحده، دفتر کنترل دارائیهای خارجیِ خزانه داری (اوفک)،‌ «محمد علی حسینی» را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داد. همچنین شرکت‌های «جستار صنعت دلیجان»، « صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، «سایه بان سپهر دلیجان» و «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شدند.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا ادعا شده که این فرد از طریق چهار شرکت خود برای بخش جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه و همچنین شرکت صنایع شیمیائی پارچین که وابسته به سازمان صنایع دفاع است، لوازم مربوط به تولید موشک بالستیک تهیه می‌کرد.

در این بیانیه از نقش سپاه پاسداران در حملات موشکی به اربیل عراق در ماه گذشته و همچنین حمایت سپاه از حوثی‌های یمن در حملات به مواضع امارات متحده عربی و عربستان سعودی اسم برده شده است.

برایان نلسن، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی درباره این تحریم مدعی شده است که این اقدام در راستای تعهد آمریکا برای جلوگیری از تولید و استقاده از موشکهای بالستیک است و با آنکه دولت بایدن خواهان تبعیت کامل ایران به برجام است، از تحریم آنانی که از برنامه موشکی ایران حمایت می‌کنند، خودداری نخواهد کرد.

ایران و آمریکا مذاکرات غیرمستقیمی را دنبال می‌کنند تا برجام را احیا کنند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.