• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

آخرین تحولات جنگ اوکراین در روز سیزدهم جنگ/سخنرانی زلنسکی در پارلمان بریتانیا: نه تسلیم می‌شویم، نه شکست می‌خوریم

  • کد خبر : 6221
  • 09 مارس 2022 - 1:00
آخرین تحولات جنگ اوکراین در روز سیزدهم جنگ/سخنرانی زلنسکی در پارلمان بریتانیا: نه تسلیم می‌شویم، نه شکست می‌خوریم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، شرایط بحرانی حاکم بر غیرنظامیان در شهرهای اوکراین در حالی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده که مسکو و کی‌یف همچنان یکدیگر را به کارشکنی در ایجاد دالان‌های امن برای عملیات تخلیه و کمک‌رسانی متهم می‌کنند. ارتش روسیه که کی‌یف را به استفاده از غیرنظامیان […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، شرایط بحرانی حاکم بر غیرنظامیان در شهرهای اوکراین در حالی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده که مسکو و کی‌یف همچنان یکدیگر را به کارشکنی در ایجاد دالان‌های امن برای عملیات تخلیه و کمک‌رسانی متهم می‌کنند.

ارتش روسیه که کی‌یف را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان «سپرانسانی» متهم کرده، بنا به آنچه وعده داده قرار است از ساعت ۷ صبح روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ برای ایجاد دالان‌های بشردوستانه و عملی کردن عملیات تخلیه در مناطق مختلف نبرد، آتش‌بس برقرار کند.

این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در ساعات پایانی شامگاه دوشنبه بار دیگر نیروهای ارتش روسیه را عامل شکست طرح ایجاد دالان‌های انسانی و تخلیه غیرنظامیان از شهرهای بزرگ کشورش خواند.

از سوی دیگر شکست دور سوم مذاکرات میان نمایندگان دو طرف درگیر در مناقشه بارقه‌های امید را برای کند شدن شدت خصومت‌ها و پایان زودرس درگیری‌ها کم‌رنگ‌تر کرده است.

اوکراین: نخستین گروه از غیرنظامیان تخلیه شده از شهر سومی به سلامت رسیدند

معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد نخستین گروه از غیرنظامیان تخلیه شده از طریق کریدورهای بشردوستانه از شهر سومی در شمال این کشور به سلامت به مرکز اوکراین رسیده‌اند.
کریلو تیموشنکو در تلگرام اعلام کرد: «نخستین کاروان شامل ۲۲ اتوبوس در حال حاضر وارد پولتاوا شده‌اند.»
وی افزود: «گروه دوم شامل ۳۹ اتوبوس از شهروندان در راه هستند.»

لهستان: آماده‌ایم تمام جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را در پایگاه آمریکا مستقر کنیم

لهستان اعلام کرد که آماده است تمام جنگنده‌های میگ-۲۹ (MiG-29) خود را فورا و به طور رایگان در پایگاه رامشتاین نیروی هوایی آمریکا در آلمان مستقر کند و آن‌ها را در اختیار واشنگتن بگذارد تا به اوکراین منتقل شوند. 
دولت لهستان در این بیانیه از دیگر متحدان ناتو که جت‌های میگ-۲۹ را در اختیار دارند خواسته است همین اقدام را انجام دهند. 

زلنسکی از بایدن تشکر کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای اعلام ممنوعیت واردات نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ روسیه تشکر کرد.
زلنسکی در توییتی نوشت: «از ایالات متحده و شخص رئیس جمهور در حمله به قلب ماشین جنگی پوتین و ممنوعیت نفت، گاز و زغال سنگ از بازار ایالات متحده سپاسگزارم.»
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۱

ارتش روسیه آتش‌بس جدیدی را برای روز چهارشنبه اعلام کرد

ارتش روسیه روز سه‌شنبه آتش‌بس جدیدی را برای تخلیه غیرنظامیان در اوکراین در روز چهارشنبه از ساعت هفت به وقت گرینویچ اعلام کرد. 
خبرگزاری دولتی تاس به نقل از یگان مسئول این اقدام در دولت روسیه اعلام کرد که مسکو از ۹ مارس ساعت ۱۰ به وقت روسیه آتش‌بس اعلام می‌کند و آماده ایجاد کریدورهای بشردوستانه است.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.