• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

گزارش‌های خبری از شانزدهمین روز جنگ اوکراین/پیشروی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف

  • کد خبر : 6369
  • 13 مارس 2022 - 1:25
گزارش‌های خبری از شانزدهمین روز جنگ اوکراین/پیشروی نیروهای روسیه به سمت کی‌یف

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، تهاجم روسیه به اوکراین در حالی ادامه دارد که نیروهای روس در حال پیشروی از سمت شمال شرق به سوی پایتخت اوکراین هستند. رسانه‌های محلی صبح شنبه گزارش دادند که آژیر قرمز حمله هوایی در سراسر اوکراین از جمله شهرهای بزرگ کی‌یف، اودسا، دنیپرو و خارکیف به صدا در آمد. […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، تهاجم روسیه به اوکراین در حالی ادامه دارد که نیروهای روس در حال پیشروی از سمت شمال شرق به سوی پایتخت اوکراین هستند.

رسانه‌های محلی صبح شنبه گزارش دادند که آژیر قرمز حمله هوایی در سراسر اوکراین از جمله شهرهای بزرگ کی‌یف، اودسا، دنیپرو و خارکیف به صدا در آمد.

جنگ در داخل خاک اوکراین تاکنون باعث فرار ۲.۵ میلیون نفر از این کشور شده است.

یک مقام دفاعی ایالات متحده آمریکا گفت که در حمله‌ای که در چند جبهه به کی‌یف تدارک دیده شده است به نظر می‌رسد که فشار روس‌ها از شمال شرق بیشتر است و نیروها در حال پیشروی هستند.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش در جبهه اقتصادی و سیاسی اقدام به منزوی کردن و تحریم بیشتر کرملین کردند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن وضعیت تجارت خود با روسیه را به شدت کاهش خواهد داد و واردات غذاهای دریایی، الکل و الماس روسیه را ممنوع خواهد کرد.

آخرین خبرها و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز شنبه ۱۲ مارس ۲۰۲۲ را در این گزارش پیگیری کنید.

معترضان در لندن خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در اوکراین شدند

معترضان در برابر دفتر نخست وزیر بریتانیا از ناتو خواستند در آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

این تظاهرات که از سوی گروه کارزار اوکراین به نام اورومیدان لندن سازماندهی شده است ساعت ۲ بعداز ظهر شروع شد و حدود سه ساعت ادامه داشت.

صدها معترض با پرچم اوکراین در این راهپیمایی شرکت داشتند و تظاهر کنندگان فریاد می‌زدند ‘آسمان را ببندید’ , ‘دست از اوکراین بردارید’.

یکی از کسانی که در این تظاهرات شرکت داشت مارکیان ۲۳ ساله بود که بریتانیایی است و تبار اوکراینی دارد. او به خبرگزاری پی.ای گفت برای همبستگی با مردم اوکراین به خیابان آمده و از ناتو و دولت بریتانیا می‌خواهد که برای کمک به مردم اوکراین کار بیشتری انجام دهند.

او در عین حال از دولت بریتانیا خواست روند صدور روادید برای پناهندگان اوکراینی را تسریع کند.

سخنرانی زلنسکی برای هواداران اوکراین در شهرهای مختلف ایتالیا

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه برای ایتالیایی‌ها در شهرهای مختلف این کشور سخنرانی کرد و در سراسر ایتالیا، از جمله در شهرهای تورین و فلورانس، تجمعاتی در حمایت از اوکراین شکل گرفت.

شهر فلورانس از دهه ۶۰ میلادی خواهرخوانده شهر کی‌یف اعلام شده است. کی‌یف همچنین در جریان بازسازی شهر توسکان بعد از سیل، به این شهر کمک کرد.

شهروندان در شهرهای مختلف ایتالیا با تکان دادن پرچم‌های اوکراین حمایتشان را از این کشور نشان دادند.

همچنین زنگ کلیسای تاریخی «سانتا کروچه» در فورانس، ۱۷ بار به نشانه ۱۷ روز جنگ اوکراین به صدا درآمد.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی‌اش گفت که در این جنگ تاکنون ۷۹ کودک اوکراینی کشته شده‌اند.

او همچنین خواستار تحریم‌های بیشتر برای روسیه شد و بار دیگر از رهبران غربی خواست تا در اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

ریابکوف: به آمریکا هشدار دادیم که کاروان‌های ارسال سلاح به اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهیم

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید این کشور به آمریکا هشدار داده که تسلیحات غربی که به اوکراین تحویل داده شود، از سوی مسکو مورد هدف قرار خواهند گرفت.  آقای ریابکوف همچنین گفت پمپاژ سلاح به اوکراین آن‌هم به صورت هماهنگ از سوی چندین کشور، نه تنها یک اقدام خطرناک بلکه اقدامی است که این کاروان‌ها را به «اهداف قانونی برای روسیه» تبدیل می‌کند و ما به آنها شلیک خواهیم کرد.  او همچنین تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را «تلاشی بی‌سابقه برای ضربه زدن به بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه» توصیف کرد اما در عین حال مدعی شد مسکو با روشی سنجیده با این مسئله برخورد خواهد کرد. او همچنین شایعات در خصوص اخراج رسانه‌های بین‌المللی و بازرگانان خارجی از روسیه را تکذیب کرد و افزود: «ما قصد نداریم این شرایط را تشدید کنیم.»

 

خاخام یهودی که در صدور تاییدیه برای تابعیت پرتغالی آبراموویچ دست داشت، بازداشت شد

یک خاخام یهودی که در روند صدور تاییدیه برای تابعیت پرتغالی رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی دست داشته، بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری پرتغالی لوسا، دنیل لیتوک، رهبر جامعه یهودیان پورتو در جریان تحقیقات در یک پرونده فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی دستگیر شده است.

او در حالی که در تدارک سفر به اسرائیل بود توسط پلیس پرتغال دستگیر شد.

رومن آبراموویچ که بسیاری او را به دلیل مالکیت باشگاه چلسی می‌شناسند، از جمله میلیاردرهای نزدیک به ولادیمیر پوتین است که توسط بریتانیا تحریم شده است.

او یکی از هفت الیگارش روس است که هدف تحریم‌های بریتانیا قرار گرفته است.

بانک مرکزی روسیه دستور داده است که بازار بورس این کشور برای یک هفته دیگر تعطیل باشد

با سقوط ۳۵ درصدی شاخص بورس مسکو در روز حمله نظامی این کشور به اوکراین در ۵ اسفند و اعلام تحریم‌های شدید غرب و هم‌پیمانان آنها، دولت روسیه بازار بورس را از ۶ اسفند تعطیل کرده است.

انتظار می‌رود با سقوط چشمگیر ارزش روبل و تحریم‌های گسترده غرب، به محض احیای فعالیت بازار بورس، شاخص‌ها به شدت سقوط کنند و خریداران سهام بخش اعظمی از دارایی‌های خود را از دست بدهند.

دولت روسیه همچنین بر نقل و انتقالات ارزهای خارجی محدودیت‌های چشمگیری وضع کرده است تا جلو خروج ارز، خصوصا دلار از این کشور گرفته شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه گفت بازار بورس روسیه به محض آغاز به کار دوباره «منفجر و منحل» خواهد شد.

 

وزارت دفاع بریتانیا: تلفات روسیه موجب شده تا این کشور به منابع جایگزین برای تامین نیرو روی بیاورد

وزارت دفاع بریتانیا در تازه‌ترین توییتی که منتشر کرده نوشته است که افزایش تلفات نظامی روسیه موجب شده تا این کشور برای تامین نیروی نظامی به منابع جایگزین روی بیاورد.

در این متن آمده که ولادیمیر پوتین به شکل علنی پذیرفت که کشورش به دنبال جذب ۱۶ هزار نیروی «مزدور» عموما اهل خاورمیانه است.

به گفته وزارت دفاع بریتانیا، این در حالی است که اخیر گزارش‌هایی درباره برنامه روسیه برای اعزام نیروی ارتش‌های خصوصی روسی به اوکراین منتشر شده است.

ضمن اینکه روسیه در هفته گذشته تایید کرد که در حال استفاده از «سربازان وظیفه» در ارتش این کشور است.

کشته شدن ۷۹ کودک در‌ جنگ اوکراین

دفتر دادستانی اوکراین می‌گوید از زمان آغاز تهاجم روسیه، حداقل ۷۹ کودک کشته و نزدیک به ۱۰۰ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند. دفتر دادستانی کل در بیانیه‌ای با بیان اینکه این اعداد قطعی نیستند و تعداد تلفات احتمالا بیشتر از این است افزود که اکثر قربانیان در مناطق کی یف، خارکیف، دونتسک، سومی، خرسون و ژیتومیر بودند.

 

رهبران فرانسه و آلمان با پوتبن گفتگو کردند

امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه، و اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، به طور جداگانه با روسای جمهور روسیه و اوکراین به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

این دو مقام ارشد اروپایی در روزهای اخیر برای برقراری آتش‌بس در اوکراین، تلاش‌های دیپلماتیک خود را تشدید کرده‌اند.

امانوئل ماکرون همچنین از ولادیمیر پوتین خواسته است محاصره شهر ماریوپل را پایان دهد تا امکان تامین نیازهای اولیه و غذا برای غیرنظامیانی که در این شهر گرفتار شده‌اند، فراهم شود.

شهر ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین است و نیروهای روسیه امروز برخی از مناطق حومه این شهر را تصرف کرده‌اند. تشدید درگیری‌ها باعث شده است که امکان تخلیه غیرنظامیان وجود نداشته باشد.

رئیس منطقه دونتسک اوکراین: هزاران جنگجو برای مبارزه با اوکراین به ما می‌پیوندند

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خودخوانده شرق اوکراین می‌گوید انتظار‌ دارد هزاران جنگجو برای نبرد با نیروهای اوکراینی به این منطقه بیایند. این اظهارات پوشیلین که از تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شد بعد از آن مطرح می‌شود که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه، مدعی شده بود بیش از ۱۶ هزار جنگجو در خاورمیانه درخواست کرده‌اند که به ارتش روسیه در جنگ با اوکراین بپیوندند.

 

بایدن اجازه ۲۰۰ میلیون دلار کمک نظامی بیشتر به اوکراین را صادر کرد

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با فرمانی اجازه داد تا حمایت‌های نظامی کشورش از اوکراین معادل ۲۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش یابد.

به گفته کاخ سفید، با این دستور جدید میزان حمایت آمریکا از اوکراین به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

این پول می‌تواند برای خرید تجهیزات نظامی از وزارت دفاع آمریکا و همچنین آموزش نظامی اوکراینی‌ها هزینه شود.

کاخ سفید می‌گوید که کمکهای فوری نظیر ارسال سیستم‌های ضدنفربر، ضدهوایی و تسلیحات سبک از جمله این کمک‌ها هستند.

کنگره آمریکا اخیرا کمک‌هایی تا سقف ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به اوکراین را تصویب کرده است.

حمایت‌های نظامی آمریکا شامل فروش تسلیحات ضدتانک و موشک‌های ضدهوایی هستند که توسط این کشور یا دیگر متحدان غربی‌اش در اختیار ارتش اوکراین قرار داده شده‌اند.

سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو) خواستار تامین گذرگاه امن در دریای سیاه شد

سازمان بین المللی دریانوردی یکی از ارگان های وابسته به سازمان ملل که بر قوانین و مقررات حاکم بر آب های بین المللی نظارت می کند خواستار بوجود آمدن یک کوریدور  امن در حوزه دریای سیاه و دریای آزوف و تضمین عبور امن کشتی های تجاری شد که در آبهای ساحلی اوکراین گرفتار شده اند.  آیمو در نشست اضطراری خود تصریح کرده که حمله نیروهای دریایی روسیه به کشتی های تجاری و توقیف آن ها از  جمله کشتی های تحقیقاتی و  امدادی، تهدیدی است بر سلامت کشتی رانی بین المللی.

اوکراین: آماده‌ایم با روسیه مذاکره کنیم اما تسلیم رژیم پوتین نمی‌شویم

وزیر خارجه اوکراین گفت کشورش همچنان آماده است که با روسیه وارد مذاکره شود، اما تسلیم رژیم پوتین نخواهد شد و هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیرد.

دیمیترو کولبا که در یک کنفرانس خبری مجازی با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد که روسیه خواسته‌هایی دارد که برای اوکراین غیرقابل‌قبول هستند.

آقای کولبا افزود که نیروهای نظامی اوکراین در شهر کی‌یف به ادوات نظامی بیشتر نیاز دارند و بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا جت‌های جنگنده در اختیار کشورش قرار دهند.

وزیر خارجه اوکراین گفت که اگر نیروی هوایی کشورش تقویت شود، «جان شهروندان غیرنظامی بیشتری حفظ خواهد شد.»

دیمیترو کولبا روسیه را متهم کرد که در این جنگ به تاکتیک‌های «ویران‌کننده» مشابه جنگ سوریه دست زده و از کشورهای غربی خواست تا از تلاش‌های اوکراین برای تحقیقات و احتمالا محاکمه روسیه به اتهام جنایات جنگی حمایت کنند.

او همچنین گزارش‌های روس‌ها درباره سقوط شهر ماریوپل را تکذیب کرد و گفت این شهر هنوز در دست اوکراین است.

اوکراین: مسجدی در ماریوپل که ۸۰ غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند بمباران شد

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد مسجدی در شهر بندری ماریوپل بمباران شده است. این شهر در محاصره نیروهای روسی قرار دارد.
این وزارتخانه در توئیتی اعلام کرد: «مسجد سلطان سلیمان و همسرش رکولانا در ماریوپل از سوی مهاجمان روس بمباران شد.»
وی بدون اشاره از زمان وقوع این بمباران افزود: «بیش از ۸۰ نفر بزرگسال و کودک از جمله شهروندان ترکیه در آنجا پناه گرفته بودند.»
گزارشی از تلفات احتمالی این بمباران هنوز منتشر نشده است.

روسیه: تحریم‌ها می‌تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی شود

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه خواستار لغو تحریم‌های غرب علیه این کشور شد و هشدار داد که این موضوع می‌تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی شود.
به گفته وی، فعالیت کشتی‌های روسی تامین‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی تحت تاثیر تحریم‌ها مختل می‌شود و بر این اساس بخش روسی ایستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به اصلاح مدار کمک می‌کنند. در نتیجه این موضوع می‌تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی با وزن ۵۰۰ تن شود.
ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت پنج آژانس فضایی و پانزده کشور از جمله ژاپن، روسیه و ایالات متحده ساخته و در سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد. برای اینکه ایستگاه فضایی بین المللی کار کند، فضانوردان روسی و سایر فضانوردان باید به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنند.

بریتانیا: بخش زیادی از نیروهای زمینی روسیه در ۲۵ کیلومتری مرکز کی‌یف مستقرند

طبق آخرین گزارش‌های وزارت دفاع بریتانیا، نبرد در شمال غرب کی‌یف در حالی ادامه دارد که بخش زیادی از نیروهای زمینی روسیه اکنون در حدود ۲۵ کیلومتری مرکز پایتخت اوکراین قرار دارند.
در این گزارش همچنین آمده است که شهرهای خارکیف، چرنیهف، سومی و ماریوپل همچنان در محاصره قرار دارند و گلوله‌باران می‌شوند.

‘از دیروز ارتش سوریه، استخدام نیرو برای اعزام به اوکراین را آغاز کرده’

سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه می‌گوید که حفاظت اطلاعات ارتش وفادار به بشار اسد، استخدام نیرو برای اعزام به اوکراین را از روز جمعه ۱۱ مارس (۲۰ اسفند ماه) آغاز کرده است.

کرمیلن در روز جمعه اعلام کرد که با تایید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، «داوطلبان» از خاورمیانه می‌توانند برای حمایت از روسیه در جنگ اوکراین مشارکت کنند.

بر اساس گزارش سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، در حال حاضر، استخدام نیرو به ثبت‌نام افراد در دفترهای محلی شعب حزب بعث محدود بوده و هنوز کسی سوریه را ترک نکرده است.

امدادگران اجساد پنج نفر از جمله دو کودک را در خارکیف پیدا کردند

سرویس اضطراری دولتی اوکراین در تلگرام اعلام کرد که امدادگران در شهر خارکیف جسد پنج نفر از جمله دو کودک را که بر اثر برخورد بمب به یک ساختمان مسکونی کشته شدند پیدا کردند.
این سازمان همچنین گفت که امدادگران از ۴۰ محل جداگانه برای خنثی کردن مهمات منفجر نشده بازدید کردند.
این نهاد تاکید کرد که یک آتش‌سوزی در انبار مواد غذایی منجمد در کی‌یف پس از گلوله باران اوایل روز شنبه رخ داده که تلفات جانی نداشته است.

مقامات اوکراینی نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در ماریوپل هشدار دادند

مقامات اوکراینی نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در شهر بندری ماریوپل که از سوی نیروهای روسیه محاصره و تحویل دارو و غذا به این شهر قطع شده است، هشدار دادند.
مقامات ماریوپل روز جمعه گفتند که ۱۵۸۲ نفر در ۱۲ روز از آغاز محاصره کشته شده‌اند.
دفتر شهردار ماریوپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک فاجعه انسانی در شهر رخ داده است و کشته شدگان حتی دفن نمی‌شوند.»
مقامات اوکراینی، نیروهای روسیه را به گلوله باران مسیرهای تخلیه و جلوگیری از خروج غیرنظامیان در این شهر ۴۳۰ هزار نفری متهم کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی اقدامات نیروهای روس را با داعش مقایسه کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را به ربودن شهردار شهر میلتوپل متهم کرد و آن را با اقدامات «تروریست‌های داعش» یکی دانست.
زلنسکی در یک ویدئو گفت: «آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای از ترور شده‌اند که در آن تلاش می‌کنند نمایندگان مقامات محلی اوکراین را به‌طور فیزیکی حذف کنند.»
کریل تیموشنکو، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین ویدئویی را در تلگرام منتشر کرده‌اند که به گفته او گروهی از مردان مسلح را نشان می‌دهد که ایوان فدوروف شهردار را در یک میدان با خود حمل می‌کنند.

زلنسکی: از ابتدای جنگ تا امروز هزار و ۳۰۰ نظامی اوکراین کشته شده‌اند

آمار تلفات: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در جمع خبرنگاران گفت که از آغاز حمله روسیه به کشورش تاکنون (در ۱۷ روز) حدود هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای نظامی اوکراین کشته شده‌اند. منابع غربی تخمین می‌زنند که در همین مدت شش هزار نفر از نیروهای ارتش روسیه نیز کشته شده‌اند.

دیپلماسی: تماس تلفنی بین رهبران کشورهای فرانسه، آلمان و روسیه به نتیجه روشنی نرسید. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فراسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواستند که آتش‌بس اعلام کند. اما به گفته دفتر آقای مکرون، آقای پوتین هیچ تمایلی برای آتش‌بس یا پایان دادن به جنگ اوکراین از خود نشان نداد.

خروج غیرنظامیان: دالان‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان در شهرهای ماریوپل، سامی و شهرستان‌ها و روستاهای اطراف کی‌یف ایجاد شده‌اند. اما همچنان موشک‌باران ارتش روسیه در برخی مناطق از جمله در حوالی کی‌یف، کار خروج غیرنظامیان را دشوار کرده است. به گفته یکی از مقام‌های شهر ماریوپل در مصاحبه با بی‌بی‌سی، کاروانی از کمک‌های ضروری – از جمله تعدادی اتوبوس برای خروج غیرنظامیان – به سوی ماریوپل ارسال شده‌اند، اما روشن نیست که این کاروان به مقصد خواهد رسید یا نه.

جنگ کی‌یف: در حالی که شرایط در مرکز شهر کی‌یف، آرام است، نبرد در حواشی این شهر ادامه دارد. منابع اطلاعاتی بریتانیا می‌گویند که یک گروه بزرگ از نیروهای ارتش روسیه در ۲۵ کیلومتری شهر هستند. مقام‌های اوکراینی نگرانند که روس‌ها در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله گسترده باشند.

اتهام آدم‌ربایی: صدها تن از شهروندان شهر ملیتوپول، روز شنبه در این شهر در اعتراض به «ربوده شدن شهردار» توسط ارتش روسیه دست به تظاهرات زدند. ولودیمیر زلنسکی خواستار آزادی فوری شهردار ملیتوپول شد و وزارت خارجه این کشور نیز، این اقدام را «جنایت جنگی» توصیف کرد. شهردار ملیتوپول روز چهارشنبه به بی‌بی‌سی گفته بود که شهروندان این شهر «تحت هیچ شرایطی» با روس‌ها همکاری نخواهند کرد. این شهر از حدود دو هفته پیش به اشغال ارتش روسیه درآمد.

آمریکا واردات ودکا و الماس از روسیه را ممنوع می‌کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین واکنش به جنگ روسیه در اوکراین، واردات الماس، غذاهای دریایی و ودکا روسیه را ممنوع اعلام کرد.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر متحدان قصد دارند روسیه را دیگر به عنوان یک شریک تجاری نشناسند. آنها با روسیه قرارداد فروش منصفانه داشتند. طبق این صحبتها آن را لغو و راه را برای مجازات اقتصادی بیشتر هموار خواهند کرد.این اقدامات به تحریم‌هایی می‌افزاید که روسیه را از نظر اقتصادی پس از حمله منزوی کرده است.کاخ سفید گفته، ممنوعیت ایالات متحده بر واردات اقلام کلیدی از روسیه، پوتین را از درآمد بیش از یک میلیارد دلاری‌اش محروم می‌کند.ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز اعلام کردند که ارسال کالاهای لوکس به روسیه را قطع خواهند کرد.

امروز ۲ هزار نفر شهر کی‌یف را ترک کردند

خدمات اضطراری دولت اوکراین در بیاینه‌ای گفته امروز حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان کی‌یف شهر را ترک کردند.

بر اساس بیانیه منتشره ساکنان منطقه کی‌یف با ۴۰ اتوبوس از این منطقه خارج شدند و در روستایی ساکن شدند و امدادگران در حال ارائه کمک های پزشکی و روانی به این افراد هستند.

‘شهر ولنوواخا به طور کامل ویران شده است’

فرماندار منطقه دونتسک می گوید که شهر ولنوواخا در جنوب شرقی اوکراین از زمان تهاجم روسیه به طور کامل ویران شده است.

او گفت که از زمان آغاز تهاجم، بیشتر جمعیت ولنوواخا فرار کرده اند و بسیاری از زیرساخت های آن تخریب شده است، به این معنی که شهر دیگر وجود ندارد.

او به کانال تلویزیونی اوکراینی دایرکت گفت: «به طور کلی، ولنوواخا با زیرساخت هایش دیگر وجود ندارد» اما به گفته این مقام دولتی، جنگ هنوز در آنجا ادامه دارد تا از محاصره روسیه در این منطقه مهم استراتژیک جلوگیری شود.

ولنوواخا زیر رگبار سنگین گلوله باران، راکت و حملات هوایی قرار گرفته و تقریباً تمام ساختمان های شهر را ویران کرده است.

اوکراین: روسیه یک بیمارستان در شهر جنوبی میکولایف را بمباران کرد

مقامات اوکراینی، روسیه را متهم کردند که با شلیک توپخانه‌ای سنگین به یک بیمارستان بیماران مبتلا به سرطان و چندین ساختمان مسکونی در شهر جنوبی میکولایف آسیب رسانده‌اند.
ماکسیم بزنوسنکو، رئیس بیمارستان گفت که در جریان این حمله صدها بیمار در بیمارستان بودند اما کسی کشته نشد. این حمله به ساختمان آسیب رساند.
نیروهای روسیه حملات خود را به میکو لایف، در ۴۷۰ کیلومتری جنوب کی‌یف افزایش داده‌اند و در تلاش هستند تا این شهر را محاصره کنند.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.