• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

گزارش‌های خبری از روز بیست و هشتم جنگ در اوکراین

  • کد خبر : 6635
  • 24 مارس 2022 - 4:13
گزارش‌های خبری از روز بیست و هشتم جنگ در اوکراین

آژانس خبری مبین۲۴، گزارش‌های خبری در روز بیست و هشتم جنگ در اوکراین مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۱ و ۲۴ مارس ۲۰۲۲ را به سمع و حضور شما می‌رساند: قطعنامه مورد نظر روسیه در شورای امنیت شکست خورد یک قطعنامه روسیه که خواستار دسترسی به کمک ها در اوکراین می شد، اما هیچ اشاره ای […]

آژانس خبری مبین۲۴، گزارش‌های خبری در روز بیست و هشتم جنگ در اوکراین مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۱ و ۲۴ مارس ۲۰۲۲ را به سمع و حضور شما می‌رساند:

قطعنامه مورد نظر روسیه در شورای امنیت شکست خورد

یک قطعنامه روسیه که خواستار دسترسی به کمک ها در اوکراین می شد، اما هیچ اشاره ای به نقش مسکو در جنگ نمی کرد، در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورده است.

روسیه و چین تنها اعضای شورای امنیت بودند که به آن رای مثبت دادند. ۱۳ عضو دیگر این شورا رای ممتنع دادند.

یک قطعنامه دیگر برای کمک های انساندوستانه که اوکراین تهیه کرده قرار است در روزهای آیند در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شود.

خبرنگار روس در کی یف کشته شد

یک خبرنگار روس که برای وبسایت تحقیقی “اینسایدر” گزارش تهیه می کرد در شهر کی یف، پایتخت اوکراین، کشته شده است.

“اینسایدر” گفت که اُکسانا بالینا درحال فیلمبرداری از ویرانی های محله پودولسک کی یف در حملات روسیه بود که در اثر گلوله باران نیروهای روسیه کشته شد.

در این حادثه یک غیرنظامی دیگر هم کشته و دو نفر دیگر مجروح شده اند.

بالینا قبلا برای بنیاد مقابله با فساد الکسی ناوالنی، ناراضی زندانی در روسیه، کار می کرد.

او به خاطر همکاری با آقای ناوالنی مجبور به ترک روسیه شده بود.

تخریب’ پل مهم ارتباطی چرنیهیف با پایتخت اوکراین

اوکراین می‌گوید روسیه پل مهمی بر رودخانه دنسا که شهر چرنیهیف در شمال را به کی‌یف، پایتخت، متصل می‌کرد از بین برده و این راه مواصلاتی مهم را قطع کرده است.

این پل برای خروج مردم جنگ‌زده و امدادرسانی به شهر اهمیت حیاتی داشت.

آتش‌باری سنگین روسیه بر حومه کی‌یف ادامه دارد و به گفته ویتالی کلیچکو، شهردار، یک نفر را کشته و دو نفر را بشدت زخمی کرده است.

اظهار نگرانی دوباره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایمنی تاسیسات هسته‌ای اوکراین

رئیس سازمان انرژی اتمی بار دیگر خواستار اعزام کارشناسان و ارسال تجهیزات برای اطمینان از ایمنی و امنیت نیروگا‌ه‌های هسته‌ای اوکراین شد.

رافائل گروسی گفت “بشدت نگران” اوضاع است و انتظار دارد دو طرف بدون کوچکترین تاخیری به توافقی برسند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند بلافاصله وارد عمل شود.

ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید روسیه از “منطقه حائل” نیروگاه چرنوبیل، به شعاع حدود ۳۲ کیلومتر، برای تدارک حمله نظامی استفاده می‌کند.

ارتش روسیه در ابتدای حمله به اوکراین نیروگاه چرنوبیل را در کنترل گرفت. روسیه می‌گوید این نیروگاه را با همکاری گارد ملی اوکراین اداره می‌کند اما اوکراین می‌گوید فرماندهان روس کنترل کامل را در اختیار گرفته‌اند.

اوکراین پانزده نیروگاه و مرکز هسته‌ای دارد.

شهردار کی‌یف : تقریباً تمام شهر ایرپین در دست نیروهای اوکراین است

شهردار کی‌یف گفته که تقریباً تمام شهر ایرپین که در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بوده است، در دست اوکراین است. در اوایل ماه مارس، هزاران نفر از ساکنان ایرپین، که تنها در ۲۰ کیلومتری شمال غرب کی‌یف است، از میان بقایای یک پل منفجر شده فرار کردند.

ویتالی کلیچکو به خبرنگاران گفت که نیروهای اوکراینی نیروهای روسیه را به عقب رانده اند.

نستله کیت کت را از روسیه بیرون می‌کشد

نستله، شرکت‌ بزرگ مواد غذایی سوئیسی برندهای محبوب خود مانند کیت کت و نسکویک را از روسیه بیرون می‌کشد.

این شرکت در اوایل این ماه سرمایه‌گذاری در روسیه را متوقف کرد و اکنون فقط غذاهای ضروری مانند غذای نوزادان و مواد غذایی بیمارستانی را به فروش می رساند.

این اقدام به دنبال انتقاد شدید سیاستمداران اوکراینی از این شرکت صورت گرفته است.

روز شنبه، رئیس‌جمهوری اوکراین از نستله به دلیل فعالیت تجاری در روسیه انتقاد کرد.

چوبایس، اصلاح طلب کهنه کار روس از سمتش به عنوان نماینده پوتین کناره‌گیری کرد

آناتولی چوبایس، از مشاوران ارشد ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه و یکی از معماران اصلاحات اقتصادی این کشور در دهه ۱۹۹۰ میلادی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سمت خود به عنوان نماینده ویژه کرملین کناره گیری کرد.

او بلندپایه ترین مقامی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین از مقامش کناره می گیرد.

یک منبع نزدیک به آقای چوبایس گفته که او روسیه را ترک کرده و قصد بازگشت ندارد و دلیل خروجش را حمله روسیه به اوکراین عنوان کرده است.

گزارش ها از روسیه هم حاکی است که آقای چوبایس در حال حاضر به همراه همسرش در ترکیه است.

پس از تهاجم روسیه، او تصویری از یکی از چهره های مخالف که کشته شده را منتشر کرد که این اقدام او به عنوان یک حرکت انتقادی تلقی شد.

او آقای پوتین را که یک افسر سابق ک گ ب بود، برای اولین کارش در کرملین توصیه کرد.

آقای چوبایس، اقتصاددان و رئیس سابق دفتر بوریس یلتسین از روسای جمهور پیشین روسیه بود. هنوز هیچ واکنشی به این اقدام آقای چوبایس از سوی مقامات کرملین ابراز نشده است.

زلنسکی از شرکت های فرانسوی خواست از روسیه خارج شوند

ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در سخنرانی خود در پارلمان فرانسه از طریق لینک ویدیویی، از شرکت‌های فرانسوی خواست تا از روسیه خارج شوند.

او گفت:” رنو، اوشان، لروی مرلین و دیگران باید حمایت مالی از ماشین جنگی روسیه را متوقف کنند.”

او در اظهاراتی که توسط روزنامه لوموند گزارش شده به نمایندگان پارلمان فرانسه گفت: «آنها باید از تأمین مالی قاتل زنان و کودکان دست بردارند».

رنو در روزهای اخیر پس از شروع مجدد تولید در کارخانه خود در مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است. به گزارش رویترز، این خودروساز تصمیم گرفته است تا حضور خود در روسیه را حفظ کند و در عین حال از تحریم‌های بین المللی پیروی کند.

تعیین خطوط قرمز آمریکا برای چین در حمایت از روسیه

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید واشنگتن دستورالعمل‌های گسترده‌ را در خصوص حمایت احتمالی چین از روسیه در نظر گرفته و در صورتی که پکن این موارد را رعایت نکند با پاسخ آمریکا رو به رو خواهد شد. آقای سالیوان می‌گوید واشنگتن به دقت اجرای تحریم‌های این کشور علیه روسیه را بررسی خواهد کرد و این موضوع را به دقت مد نظر قرار می‌دهد که پکن اقدامی در جهت تسهیل مبادلات مالی روسیه انجام نخواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین اضافه کرد که واشنگتن به دنبال شرکت‌هایی است که در پاسخ به کنترل صادرات روسیه تلاش می‌کنند این خلا را پر کنند. او در ادامه افزود: «اگر شرکت‌های چینی یا دیگران تلاش داشته باشند این خلا را پر کنند و به روسیه کمک نمایند، با واکنش ایالات متحده رو به رو خواهند شد. آمریکا ابزارهایی دارد که اطمینان حاصل کند این اتفاق نخواهد افتاد.»

آقای سالیوان هفته گذشته در یک جلسه فشرده ۷ ساعته با مشاور ارشد سیاست خارجی چین، خواهان «شفافیت بیشتر» مواضع پکن در خصوص روسیه و تجاوز نظامی این کشور به اوکراین شده بود.

آمریکا عملیات روسیه در اوکراین را مصداق «جنایت جنگی» دانست

ایالات متحده رسما اعلام کرد که نیروهای روسیه در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند. آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای که هنگام سفر به همراه بایدن به بروکسل منتشر کرد ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد که این ارزیابی بر اساس بررسی دقیق منابع عمومی و اطلاعاتی که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته صورت گرفته، حاصل شده است.

دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین اشاره کرد که این اطلاعات را با متحدان، شرکا و نهادهای بین‌المللی که وظیفه بررسی اتهامات جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را دارند، به اشتراک می‌گذارند. بلینکن در ادامه می‌گوید: «ما گزارش‌های معبتر و متعددی از حملاتی که به صورت عمدی غیرنظامیان را هدف قرار داده مشاهده کرده‌ایم. نیروهای روسیه ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های حیاتی، خودروهای غیرنظامی، مراکز خرید و آمبولانس‌ها را ویران کرده و هزاران غیرنظامی بی‌گناه را کشته یا زخمی کرده‌اند.»

آقای بلینکن این اقدامات نیروهای روسی را مصداق جنایات جنگی دانست.

ماریوپل؛ شهر دوده و خاکستر

واحد نیروهای ویژه گارد ملی اوکراین ویدیویی هوایی از وضعیت شهر ماریوپل این کشور منتشر کرده که نشان می‌دهد این شهر ساحلی در پی گلوله‌باران و حملات روسیه کاملا ویران شده است. در این ویدیو که با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین ضبط شده ۴۵ ثانیه است و نشان می‌دهد که دود از برخی از ساختمان‌ها بلند می‌شود. همچنین دوده و خاکستر بر کل شهر سایه افکنده است.

برلین: درخواست روسیه برای پرداخت هزینه گاز به روبل «نقض قرارداد» است

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید درخواست روسیه برای دریافت روبل در ازای تحویل گاز به کشورهای اروپایی نقض قرارداد است. وزیر اقتصاد آلمان همچنین تاکید کرد که برلین در این خصوص با شرکای اروپایی خود در مورد چگونگی برآورده کردن این تقاضا گفتگو خواهد کرد.

ولادمیر پوتین روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور دیگر پرداخت‌های دلاری یا یورویی را برای تحویل گاز به اتحادیه اروپا نمی‌پذیرد و یک هفته فرصت می‌دهد تا سیستم پرداخت به روبل، واحد پول روسیه تغییر کند. آقای پوتین دلیل این تصمیم را واکنشی به مسدود شدن دارایی‌های روسیه در غرب دانست.

افسر نظامی ناتو: تاکنون ۷ تا ۱۵ هزار نظامی روس کشته شده‌اند

یک افسر نظامی ارشد ناتو می‌گوید تخمین زده می‌شود که در ماه اول جنگ نیروهای روسی بین ۷ تا ۱۵ هزار نظامی روس کشته شده‌اند. این مقام ارشد در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین تاکید کرد که این تخمین‌ها بر اساس ترکیبی از اطلاعات دولت اوکریان و همچنین نشانه‌هایی از دولت روسیه و البته منابع دیگر است.

تاکنون دولت ایالات متحده تا حد زیادی از ارائه تخمین عمومی از تلفات روسیه و اوکراین جلوگیری کرده است. این افسر نظامی ناتو روز چهارشنبه در جلسه توجیهی از مقر نظامی این پیمان در بلژیک همچنین اضافه کرد که مجموع افراد کشته شده، مفقود، اسیر و همچنین زخمی روس‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

جو بایدن واشنگتن را برای سفری ۴ روزه به اروپا ترک کرد

جو بایدن قرار است در سفر خود به اروپا با متحدان اصلی ایالات متحده در خصوص حمله روسیه به اوکراین گفتگو کند. آقای بایدن هنگام ترک واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که استفاده از سلاح شیمیایی توسط روسیه در جنگ اوکراین یک «تهدید واقعی» است.

او توضیحات بیشتری در این خصوص نداد و تاکید کرد در این رابطه در گفتگو با رهبران اروپایی سخن خواهد گفت. بروکسل نخستین ایستگاه بایدن است و او در پایتخت بلژیک در نشست اضطراری ناتو شرکت خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین در نشست‌های اتحادیه اروپا و گروه ۷ نیز حضور خواهد داشت. او در نهایت روز جمعه برای دیدار با مقام‌های لهستانی به ورشو سفر می‌کند.

شهردار کی‌یف: روس‌ها تاکنون ۲۶۴ غیر نظامی اوکراینی را در کی‌یف کشته‌اند

ویتالی کلیچکو، بوسکور پیشین و شهردار کنونی پایتخت اوکراین می‌گوید از زمان آغاز تهاجم مسکو به این کشور دست‌کم، نیروهای روس ۲۶۴ غیر نظامی از جمله ۴ کودک را در کی‌یف کشته‌اند. آقای کلیچکو همچنین تاکید کرد که روز چهارشنبه نبرد میان اوکراین و روسیه در ۳۰ کیلومتری شمال کی‌یف در جریان است و نیروهای اوکراینی کنترل مناطق شمال غرب و شمال شرق کی‌یف را پس گرفته‌اند.

کلیچکو که این صحبت‌ها را در حالی در یک پارک مرکزی در کیف‌ به زبان می‌آورد که دائما صدای انفجار و تیراندازی در پس زمینه صحبت‌های او شنیده می‌شد.

رئیس کمیسیون اروپا: با بایدن در خصوص ارسال گاز مایع از آمریکا به اروپا گفتگو می‌کنیم

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی در پارلمان اروپا گفت که در سفر جو بایدن به اروپا، با او در خصوص امکان ارسال گاز طبیعی مایع اضافی آمریکا به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گفتگو خواهد کرد. اتحادیه اروپا حدود ۹۰ درصد گاز طبیعی مورد نیاز خود را وارد می‌کند و روسیه تقریبا ۴۰ درصد از سهم گاز این اتحادیه و همچنین یک چهارم نفت قاره سبز را تامین می‌کند.

اتحادیه اروپا در پی یافتن راه‌هایی برای پایان دادن و یا دست‌کم کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه از طریق ایجاد تنوع در تامین‌کنندگان آن است.

دبیر کل ناتو: مسکو نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود

ینس ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن به مسکو هشدار داد که نمی‌تواند در جنگ هسته‌ای پیروز شود و از کرملین خواست «لفاظی‌های خطرناک و غیرمسئولانه هسته‌ای» را متوقف کند. آقای استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که ناتو برای تقویت جبهه شرقی خود چهار گروه نبرد جدید در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی ایجاد خواهد کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از پکن خواست تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کند و همچنین در تلاش‌های دیپلماتیک برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای پایان دادن به جنگ شرکت کند.

استولتنبرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر تاکید کرد که ناتو به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد اما در عین حال تاکید کرد که این بحران نشان داده ائتلاف باید وضعیت بازدارندگی و دفاعی خود را تغییر دهد.

دبیرکل ناتو: یگان‌های رزمی در شرق اروپا را دو برابر می‌کنیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید در نشست اضطراری اعضای این پیمان نظامی، افزایش قابل‌ ملاحظه نیروهای رزمی در جبهه شرقی به تصویب می‌رسد.

آقای استولتنبرگ گفت ناتو چهار واحد رزمی به اسلوواکی، مجارستان، بلغارستان و رومانی اعزام می‌کند. به این ترتیب تعداد یگان‌های رزمی ناتو در شرق اروپا دوبرابر می‌شود.

او همچنین گفت ناتو کمک‌های بیشتری به اوکراین برای مقابله با حملات سایبری، شیمیایی و بیولوژیک می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم برای شرکت در این نشست که فردا در مقر ناتو در بروکسل برگزار می‌شود عازم اروپا شده است.

روسیه دیگر در برابر صادرات گاز به اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دیگر برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند. رئیس جمهوری روسیه یک هفته به مقام‌های روس برای جایگزینی نظام جدید دریافت پول گاز با روبل روسیه فرصت داده است.

رئیس جمهوری روسیه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه این تصمیم واکنشی به بلوکه شدن حساب‌های روسیه در غرب بوده، درباره این برنامه گفت: «تصمیم گرفتم برای گذار به پرداخت با روبل برای گاز صادراتی به کشورهای متخاصم و واحد پولی آن‌ها مجموعه‌ای از اقدامات را اجرایی کنم.»

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین ارزش روبل به‌شدت سقوط کرده است.

لهستان ۴۵ مامور دیپلماتیک روسیه را به ظن جاسوسی اخراج می‌کند

ماریوس کامینسکی وزیر کشور لهستان اعلام کرد این کشور یک شبکه ۴۵ نفری از جاسوسان روسیه را که در پوشش کارمند دیپلماتیک در این کشور فعالیت می‌کردند شناسایی کرده و این افراد باید فورا خاک لهستان را ترک کنند.

سفیر روسیه در ورشو که روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه لهستان فراخوانده شده بود با تائید این خبر گفت ۴۵ دیپلمات این کشور باید حداکثر تا ۵ روز دیگر خاک کشور میزبان را ترک کنند.

روسیه و اوکراین از زمان آغاز جنگ دو بار اسرا را مبادله کرده اند

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» (نام رسمی حمله روسیه به اوکراین) دو کشور دو مرتبه اسرای جنگی را مبادله کرده اند.

هیچ جزئیاتی درباره زمان، مکان، چگونگی و شمار اسرای مبادله شده منتشر نشده است.

ارتش روسیه یک منطقه مسکونی در کی‌یف را گلوله باران کرد

مقام‌های اوکراینی می‌گویند بامداد چهارشنبه ارتش روسیه منطقه مسکونی نیوکی در کی‌یف را گلوله باران کرده اند. در جریان این حمله که در نزدیکی محل استقرار کاروان نظامیان روسیه روی داد، تنها چهار نفر به‌صورت «سطحی» زخمی شدند.

روسیه نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی را به استقرار و اختفا در مناطق مسکونی متهم می‌کند.

روسیه: بدون نفت و گاز ما بازار انرژی جهان فرو می‌پاشد

معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه به دولت‌های غربی هشدار داد در صورت تحریم نفت و گاز این کشور باعث فروپاشی بازار انرژی خواهند شد.

ایالات متحده آمریکا واردات گاز از روسیه را متوقف کرده و بریتانیا هم برنامه‌ای برای توقف واردات تا پایان سال جاری دارد. کمیسیون اروپا برنامه‌ای را برای کاهش ۲/۳ واردات نفت و گاز روسیه تصویب کرده است. با وجود تلاش‌ها برای تحریم نفت و گاز روسیه، هند و چین پیشاپیش مخالفت خود را با چنین طرحی اعلام کرده‌اند.

روسیه: بدون نفت و گاز ما بازار انرژی جهان فرو می‌پاشد

معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه به دولت‌های غربی هشدار داد در صورت تحریم نفت و گاز این کشور باعث فروپاشی بازار انرژی خواهند شد.

ایالات متحده آمریکا واردات گاز از روسیه را متوقف کرده و بریتانیا هم برنامه‌ای برای توقف واردات تا پایان سال جاری دارد. کمیسیون اروپا برنامه‌ای را برای کاهش ۲/۳ واردات نفت و گاز روسیه تصویب کرده است. با وجود تلاش‌ها برای تحریم نفت و گاز روسیه، هند و چین پیشاپیش مخالفت خود را با چنین طرحی اعلام کرده‌اند.

یک عضو شورای شهر سومی: شهر تقریباً محاصره شده است

یکی از اعضای شورای شهر سومی در شمال شرق اوکراین به بی بی سی گفته است که حدود صد هزار نفر از ساکنان این شهر را ترک کرده‌اند.

آندری بارانوف گفت: “شهر ما تقریباً محاصره شده است، ما یک خروجی به پولتاوا داریم که از طریق آن زنان و کودکان خارج می شوند و لوازم پزشکی آورده می شود.”

او همچنین از کمبود تجهیزات پزشکی و سوخت در این شهر گفته است.

لاوروف ایالات متحده را به کارشکنی در مذاکرات روسیه و اوکراین متهم کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا را به کارشکنی در مذاکرات پیچیده میان روسیه و اوکراین متهم کرد.

آقای لاوروف گفت مذاکرات با طرف اوکراینی پیشاپیش و به‌ویژه به‌دلیل تغییر مداوم مواضع کی‌یف پیچیده است و ایالات متحده می‌خواهد با استفاده از تحریم‌ها سیادت خود بر نظم جهانی را حفظ کند.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در جمع دانشجویان افزود: «همکاران آمریکایی ما مذاکره کنندگان اوکراینی را بازیچه خود کرده‌اند و آن‌ها را هدایت می‌کنند.»

اوکراین: روسیه کارگاه مدیریت زباله‌های هسته‌ای چرنوبیل را نابود کرده است

مقام‌های اوکراینی روز سه‌شنبه اعلام کردند در جریان حمله نیروهای نظامی روسیه به این منطقه هسته‌ای حفاظت شده، یک کارگاه-آزمایشگاه فعال برای بهبود مدیریت زباله‌های هسته‌ای ویران شده است.

قرار است وضعیت نگران‌کننده نیروگاه‌های اتمی اوکراین در جلسه امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گیرد.

اولاف شولتس: پوتین اوکراین و آینده روسیه را ویران کرد

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) گفت رئیس جمهوری روسیه اگرچه اوکراین را ویران کرد، اما آینده کشور روسیه را هم به تباهی کشاند. آقای شولتس با تاکید بر اینکه اوکراین می‌تواند روی کمک‌های آلمان حساب کند گفت پیشروی نیروهای روسیه متوقف شده است.

بمبی که اوکراین می‌گوید در حمله به تئاتر ماریوپل استفاده شده از چه نوع بود؟

زلنسکی درباره حمله احتمالی روسیه به نیروگاه‌های هسته‌ای هشدار داد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی زنده خود در پارلمان ژاپن درباره خطراتی هشدار داد که کشورش بر اثر حمله احتمالی روسیه به نیروگاه‌های هسته‌ای با آنها روبروست.

نیروهای روسیه در ابتدای حمله به اوکراین کنترل نیروگاه‌ هسته‌ای چرنوبیل را به دست گرفتند. مسکو گفت امنیت این سایت را به طور مشترک با گارد ملی اوکراین تامین کرده است، اما اوکراین گفت نیروهای روسیه نیروگاه را کاملا در اختیار خود گرفته‌اند.

صدراعظم آلمان: تحریم کامل انرژی روسیه برای اروپا ویرانگر خواهد بود

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هشدار داد تحریم فوری عرضه انرژی روسیه باید نادیده گرفته شود زیرا تأثیر آن بر اروپا ویرانگر خواهد بود.

او گفت آلمان در حال قطع وابستگی خود از منابع انرژی روسیه است، اما “اگر این کار یکباره انجام شود آلمان و کل اروپا وارد رکود و کل صنایع با [فروپاشی] روبرو خواهند شد.”

صدر اعظم آلمان گفت تحریم‌های روسیه همین حالا هم بشدت به شهروندان آلمانی لطمه زده است.

رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در اجلاس گروه بیست در اندونزی شرکت کند

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در اجلاس سران گروه ۲۰ در اندونزی در اواخر سال جاری میلادی شرکت کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فشارهایی برای حذف او از این نشست وجود دارد.

سفیر مسکو در جاکارتا تایید کرد که روسیه برای گردهمایی ماه اکتبر در بالی دعوت شده است.

ایالات متحده آمریکا گفته است که حمله روسیه به اوکراین به این معنی است که نهادهای بین‌المللی نمی‌توانند رویه معمول را ادامه دهند اما مشخص نیست چگونه می توان از حضور آقای پوتین جلوگیری کرد.

چین می‌گوید روسیه یکی از اعضای مهم این گروه است و این اندونزی را به عنوان رئیس‌ نشست امسال گروه ۲۰، در موقعیت دیپلماتیک دشواری قرار می‌دهد.

صدراعظم آلمان: حمله روسیه به اوکراین به بن بست رسیده است

اولاف شولتس صدراعظم آلمان می‌گوید نیروهای روسیه به رغم بمباران شدید شهرها و شهرک‌ها، در اوکراین پیشروی نمی‌کنند.

او خطاب به سیاستمداران آلمانی گفت: “حمله پوتین با همه ویرانگری‌های هر روزه، در بن بست قرار گرفته است.”

صدراعظم آلمان همچنین گفت که رهبر روسیه باید حقیقت را بشنود، جنگ را متوقف کند و تلاش کند راه حلی دیپلماتیک بیابد: “جنگ نه تنها اوکراین را نابود می‌کند، بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند.”

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه مساله استفاده احتمالی از سلاح هسته‌ای را رد نکرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مساله استفاده احتمالی از سلاح هسته‌ای را رد نکرده است.

پسکوف در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفت اگر موجودیت کشورش به خطر افتد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

ایالات متحده آمریکا این اظهارات را محکوم کرد و پنتاگون گفت “این راهی نیست که یک قدرت هسته‌ای مسئول بر اساس آن باید عمل کند.”

 

 

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.