• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
1

واکنش آمریکا به سخنان لاوروف مبنی بر دریافت تضمین‌ها: ما به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهیم؛ البته ما مشارکت روسیه را در پروژه‌های هسته‌ای که بخشی از ازسرگیری اجرای کامل برجام هستند، تحریم نمی‌کنیم

  • کد خبر : 6463
  • 15 مارس 2022 - 18:53
واکنش آمریکا به سخنان لاوروف مبنی بر دریافت تضمین‌ها: ما به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهیم؛ البته ما مشارکت روسیه را در پروژه‌های هسته‌ای که بخشی از ازسرگیری اجرای کامل برجام هستند، تحریم نمی‌کنیم

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده به تعامل با روسیه برای احیای برجام ادامه خواهد داد و گفت مسکو اکنون ممکن است درک کند که تحریم‌های مرتبط با اوکراین نباید بر اجرای این توافق تأثیر بگذارد. این مقام به شرط […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده به تعامل با روسیه برای احیای برجام ادامه خواهد داد و گفت مسکو اکنون ممکن است درک کند که تحریم‌های مرتبط با اوکراین نباید بر اجرای این توافق تأثیر بگذارد.

این مقام به شرط ناشناس ماندن گفت که واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته‌ای که بخشی از توافقی هستند که به طور رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نامیده می شود را تحریم نمی کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه پس از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در مسکو، گفت که ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه مسکو تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ایران را مسدود کرده، صحت ندارد.

لاوروف گفت که روسیه تضمین‌های کتبی از آمریکا دریافت کرده مبنی بر اینکه تحریم‌های که علیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین وضع شده‌اند مانع همکاری در چارچوب این توافق نخواهند شد ، توافقی که تحریم‌ها علیه تهران را در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش لغو خواهد کرد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات لاوروف گفت: ما به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل برجام ادامه می‌دهیم. البته ما مشارکت روسیه را در پروژه‌های هسته‌ای که بخشی از ازسرگیری اجرای کامل برجام هستند، تحریم نمی‌کنیم.

این مقام افزود: «ما نمی‌توانیم تضمین‌هایی فراتر از آن به روسیه بدهیم و در مورد اظهارات لاوروف (وزیر خارجه) که علناً گزارش شده است، اظهار نظری نداریم.شاید دیگر اکنون برای مسکو مشخص شده باشد که همانطور که به طور علنی گفته‌ایم، تحریم‌های جدید مرتبط با روسیه ارتباطی با برجام ندارد و نباید تأثیری بر اجرای آن داشته باشد.»

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.