• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

آمریکا اتهام کرملین درباره ساخت سلاح‌ بیولوژیکی در اوکراین را تکذیب کرد

  • کد خبر : 6273
  • 10 مارس 2022 - 13:59
آمریکا اتهام کرملین درباره ساخت سلاح‌ بیولوژیکی در اوکراین را تکذیب کرد

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تکذیب اتهام مسکو درباره تلاش آمریکا و اوکراین برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی،‌ آن را تئوری توطئه خواند. ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در این‌ باره با اشاره به تلاش روسیه در انتشار اطلاعات غلط، و حمایت چین از چنین تلاش‌هایی گفت این […]

به گزارش آژانس خبری مبین۲۴، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تکذیب اتهام مسکو درباره تلاش آمریکا و اوکراین برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی،‌ آن را تئوری توطئه خواند.

ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در این‌ باره با اشاره به تلاش روسیه در انتشار اطلاعات غلط، و حمایت چین از چنین تلاش‌هایی گفت این اقدامات تنها تلاشی است برای توجیه کردن اقدامات «وحشتناک» روسیه در اوکراین.

آقای پرایس می‌گوید آمریکا هیچ آزمایشگاهی برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در اوکراین ندارد و، به گفته او، روسیه به متهم کردن دیگران به جرائمی که خود مرتکب می‌شود عادت دارد.

این اتهام روز پنج‌شنبه نیز توسط سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک سخنرانی که از تلویزیون پخش می‌شد بار دیگر تکرار شد.

روسیه پیشتر نیز حدود پنج سال پیش اتهام مشابهی را در زمینه فعالیت‌های آمریکا،‌ این بار در کشور گرجستان مطرح کرده بود. بعدا تحقیقات سرویس جهانی بی‌بی‌سی نشان داد که مرکز مورد اشاره، در زمینه کنترل و ریشه‌کن کردن بیماری هپاتیت سی با استفاده از داروهای مورد تایید سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کرده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.