• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

کشتی ایرانی با دو میلیون بشکه میعانات گازی به ونزوئلا رسید

  • کد خبر : 5402
  • 02 فوریه 2022 - 1:39
کشتی ایرانی با دو میلیون بشکه میعانات گازی به ونزوئلا رسید

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، ایران ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را به ونزوئلا ارسال کرده و این محموله در حال تخلیه و تحویل به شرکت ملی نفت ونزوئلا است. همزمان شرکت ردیابی نفتکش‌ها، تانکر ترکرز، گزارش داده است که نفتکش ایرانی «استارلا» در بندر «ژوزه» ونزوئلا لنگر انداخته است. این […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، ایران ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را به ونزوئلا ارسال کرده و این محموله در حال تخلیه و تحویل به شرکت ملی نفت ونزوئلا است.

همزمان شرکت ردیابی نفتکش‌ها، تانکر ترکرز، گزارش داده است که نفتکش ایرانی «استارلا» در بندر «ژوزه» ونزوئلا لنگر انداخته است. این نفتکش از ماه گذشته که بندر تنبک عسلویه را ترک کرد، سیستم ارسال سیگنال خود را خاموش کرده بود و روز دوشنبه به ونزوئلا رسید.

آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۸۲ میلیون بشکه میعانات گازی به ونزوئلا تحویل داده تا با نفت فوق‌سنگین خود مخلوط و آن را رقیق‌ و قابل صادرات کند.

روزنامه «میامی هرالد»، روز اول بهمن گزارش داد که با کمک محموله‌های مواد رقیق کننده که به طور مرتب از ایران ارسال می‌شود، حجم تولید نفت ونزوئلا در ماه دسامبر به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و می‌تواند حدود ۶۰۰ هزار بشکه از مجموع تولید خود را صادر کند. حجم تولید نفت ونزوئلا در اوایل سال میلادی گذشته حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز بود.

این مواد رقیق‌کننده که یکی از مشتقات نفت است و در بازار انرژی با نام «نفتا» شناخته می‌شود، برای کاهش غلظت و چسبندگی نفت خام سنگین محصول ونزوئلا حیاتی است.

ایران در ازای محموله‌های میعانات گازی، ۵.۵۵ میلیون بشکه نفت فوق سنگین ونزوئلا و سوخت هواپیما دریافت کرده است.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد اما کمبود سرمایه‌گذاری، فساد و تحریم‌های آمریکا باعث شده است تولید روزانه نفت آن به شدت کاهش یابد و بخش اعظمی از پالایشگاه‌هایش کهنه و از رده خارج شوند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.