• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: امروز ما یک ابرقدرت هستیم/ مشکلات مربوط به کسانی است که با انقلاب فاصله دارند

  • کد خبر : 5502
  • 04 فوریه 2022 - 17:53
کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: امروز ما یک ابرقدرت هستیم/ مشکلات مربوط به کسانی است که با انقلاب فاصله دارند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایلنا، کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران گفت: رحلت تاسف بار یکی از مراجع مورد اعتماد جهان تشییع و امام (ره) و رهبری، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان (عج) و نایب امام زمان و فقهای حوزه علمیه قم تسلیت می‌گویم. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایلنا، کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران گفت: رحلت تاسف بار یکی از مراجع مورد اعتماد جهان تشییع و امام (ره) و رهبری، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان (عج) و نایب امام زمان و فقهای حوزه علمیه قم تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به دهه مبارکه فجر گفت: استفاده از ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی مثل جریان عاشورا و غدیر است و باید همه ساله مردم جشن پیروزی را تکرار و این جریان فکری و این انقلاب تاریخی را برای نسل‌های بعد هم تبلیغ کنند.

 خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌ یاد امام، شهدا و جبهه یاد خدا است و ما را در مسئله انقلابمان به روز نگه می‌دارد. انقلاب اسلامی یک تحول در حال جریان است و نور خدا خاموشی ندارد و هرچه قدر ظرفیت یابیم، نور بیشتری را کسب خواهیم کرد و اینکه امام(ره)، انقلاب اسلامی را انفجاتر نور نامیدند، از روی حساب بود.

صدیقی تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی جهان را تحت تاثیر و مناسبات بین‌المللی تغییر داد و راهی نو‌ را برای پذیرش ولایت امام زمان (عج) ارائه کرد. این انقلاب عظیم غیرقابل وصف بخشی از تجلی انقلاب اسلامی ما است و انقلاب پدیده الهی و غیبی است. اولین ویژگی این انقلاب رهبری انقلاب و مکتبی که چنین رهبری را در دامن خود تربیت کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت:‌ سیاستمداران ما در ارتباطات بین‌المللی مصالح دین، استقلال و شرف جبهه مقاومت را سرلوحه ارتباطات جهانی قرار دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد:‌ ملت ایران با نفس نایب امام زمان (عج)، مرجع تقلید و خلیفه‌ای از خلفای الهی که چنین ماموریتی را احساس کرد،  متحول شدند و انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان بود و این جبهه‌ای است که بدون اینکه دخالتی در آن سوی مرزهای خود به جای داشته باشیم، یک تفکر را به میدان آورد و مقابله با ظلم، بی‌عدالتی، احیای فطرت‌ها، بیدارگری، عزت و ارتباط دادن دنیا به آخرت و آخرت به دنیا و احیای مکتب زندگی ساز اسلام است که اسلام مکتب زندگی است. این انقلاب مدیریت، امامت، رهبری، اقتصاد، فرهنگ، تربیت، نظامات بین‌المللی، جهاد، ظلم ستیزی، اخلاق، عشق، محبت و عرفان دارد و با اقیانوس توحیدی و دینی همه قدرت‌ها را به چالش کشیده و می‌کشد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: بنیان‌گذار این انقلاب یک رجل فقیه، حکیم، عارف، خودمراقبت‌کرده، خودساخته است که با نفس گرم خود از عمق ایمان و توحید خود در طول زمان حوزه‌ها را متحول کرد و به مردم رسید و مردم یک گوهر گم شده را یافتند و زیر پرچم او بزرگترین معجزات را اسلام با این انقلاب به دنیا ارائه کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل اضافه کرد: امام (ره) قبل از آن که در برابر شاه و امریکا قد علم کند، با نفس خود مقابله کرده بود. امام (ره) لحظه‌ای از خود غافل نبود. حواستان به خودتان باشد. ما مدام در خانه و جاهای دیگر به دیگران ایراد می‌گیریم و نگاه نمی‌کنیم که آیا خودمان آن ایراد را در خودمان داریم یا خیر؟ امام (ره) همیشه حواسش به خودش بود.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام(ره) خدا را شناخته، یافته و خود را به خدا داده و خودی برای خود نگه نداشته بود، گفت:‌ در مراسمی در قم شاعری در ابیات خود در مورد امام سروده‌ای گفته بود که امام جلو آن همه جمعیت، فریاد زد ساکت! در مورد چه کسی این حرف‌ها را می‌زنی. مرحوم آیت الله مشکینی در محضر ایشان مطالبی را عالمانه گفتند امام امام(ره) ابراز نارضایتی کردند.

امام جمعه موقت تهران دومین ویژگی امام را عدم هراس از چیزی، عدم یاس و به دور بودن از غرور برشمرد و گفت: ایشان در نهایت به فرانسه رفت؛ بلندگوی جهانی پیدا کرد و صدایش را به عالم رساند؛ قاطبه مردم آماده حضور امام بودند؛ وقتی خبر آزادسازی خرمشهر را به ایشان دادند، فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی همچنین بیان داشت: ما مشکلات داریم مشکلات مربوط به ما نیست. مربوط به کسانی است که با انقلاب فاصله دارند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند. هرکسی به آرمان انقلاب دل سپرد و با رهنمودهای نایب امام زمان، عمل کند، ایران سرافزار و مقتدر خواهد شد. امروز ما ابرقدرت هستیم. انقلاب است که پشتیبانی کرد و یمن، قدرت‌ها را به چالش کشید امام فرمود اگر می‌خواهیم در چیزی پیروزی داشته باشیم، باید امور به مردم سپرده شود. اقتصاد باید به مردم سپرده شود. حجت الاسلام رئیسی شب و روز ندارد ؛ مجموعه همکاران ایشان نیز اینگونه هستند؛ رئیس قوه قضائیه نیز رئیس‌دفترش می‌گفت که برخی شب‌ها در دفترش می‌خوابد؛ ان‌شالله به همین زودی پیروزی در اقتصاد را هم خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.