• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

پوتین: آمریکا سعی دارد روسیه را به جنگ بکشاند

  • کد خبر : 5405
  • 02 فوریه 2022 - 2:09
پوتین: آمریکا سعی دارد روسیه را به جنگ بکشاند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آمریکا را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای محدود کردن کشورش متهم کرده است. او در نخستین اظهارات جدی درباره این بحران در چند هفته اخیر، آمریکا را به نادیده گرفتن نگرانی های روسیه درباره نیروهای پیمان نظامی ناتو در اروپا متهم کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آمریکا را به استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای محدود کردن کشورش متهم کرده است.

او در نخستین اظهارات جدی درباره این بحران در چند هفته اخیر، آمریکا را به نادیده گرفتن نگرانی های روسیه درباره نیروهای پیمان نظامی ناتو در اروپا متهم کرد.

او تلویحا گفت که اگر اوکراین به آرزوی خود برای پیوستن به ناتو برسد، می تواند سایر اعضا را به جنگ با روسیه بکشاند.

تنش ها بر سر صف آرایی گسترده نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین بالا بوده است.

روسیه اتهام کشورهای غربی دایر بر قصد حمله به اوکراین را رد می کند. این کشور تقریبا هشت سال پیش شبه جزیره کریمه را از اوکراین به خاک خود ضمیمه کرد و از آن زمان از شورشی خونین در مناطق شرقی اوکراین حمایت کرده است.

مسکو در مقابل دولت اوکراین را به ناکامی در اجرای یک توافق بین المللی برای احیای صلح در مناطق شرقی متهم می کند، جایی که حداقل ۱۴ هزار نفر کشته و شورشیان مورد حمایت روسیه کنترل بخش های وسیعی را در دست دارند.

او به خبرنگاران گفت: “به نظر من این طور می رسد که ایالات متحده خیلی نگران امنیت اوکراین نیست… بلکه نیت واقعی‌اش محدود کردن رشد و توسعه روسیه است. از این منظر اوکراین فقط ابزاری برای رسیدن به هدف است.”

همچنین نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با مجادله لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین همراه شد برای بسیاری یادآور رویارویی واشنگتن و مسکو در دوران جنگ سرد بود.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست که به درخواست آمریکا برگزار شد واشنگتن را به تلاش برای «ایجاد هیستری» و «فریب جامعه جهانی» با «اتهام‌های بی‌اساس» متهم کرد. در مقابل لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روس به مرز اوکراین از تهدید «امنیت بین‌المللی» سخن گفت.
نشست شورای امنیت با وجود مخالفت روسیه و با موافقت ۱۰ عضو شورای امنیت برگزار شد. سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه روسیه و آمریکا قرار است روز سه‌شنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو کنند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.