• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

وزیر دفاع کلمبیا: نیروهای ونزوئلا «با پشتیبانی ایران و روسیه»‌ به مرز کلمبیا اعزام شده‌اند

  • کد خبر : 5481
  • 04 فوریه 2022 - 12:53
وزیر دفاع کلمبیا: نیروهای ونزوئلا «با پشتیبانی ایران و روسیه»‌ به مرز کلمبیا اعزام شده‌اند

دیه‌گو مولانو، وزیر دفاع کلمبیا، روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن، خبر داد که ونزوئلا با «پشتیبانی فنی روسیه و ایران» بخشی از نیروهای مسلح خود را به ناحیه مرزی هم‌جوار با کلمبیا منتقل می‌کند. او ونزوئلا را به «مداخله خارجی» در امور کشورش متهم کرد. ساعاتی بعد ولادیمیر پادرینو، همتای ونزوئلایی آقای مولانو، در یک پیام […]

دیه‌گو مولانو، وزیر دفاع کلمبیا، روز پنج‌شنبه، ۱۴ بهمن، خبر داد که ونزوئلا با «پشتیبانی فنی روسیه و ایران» بخشی از نیروهای مسلح خود را به ناحیه مرزی هم‌جوار با کلمبیا منتقل می‌کند.

او ونزوئلا را به «مداخله خارجی» در امور کشورش متهم کرد.

ساعاتی بعد ولادیمیر پادرینو، همتای ونزوئلایی آقای مولانو، در یک پیام توییتری دولت کلمبیا را متهم کرد که خود را به «مرکز فرماندهی آمریکا در جنوب… و محل پایگاه‌های نظامی آمریکا» تبدیل کرده و بعد «از مداخله در امور ونزوئلا شکایت می‌کند… خدای من!»

وزیر دفاع کلمبیا روز پنج‌شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی از ثبت تحرکات نظامی در ناحیه مرزی هم‌جوار با استان آرائوکا در شرق کلمبیا خبر داده است.

آرائوکا صحنه درگیری شدید بین چریک‌های ارتش آزادی‌بخش ملی و شورشیان مخالف دولت مرکزی کلمبیا، موسوم به فارک، بر سر کنترل تجارت مواد مخدر بوده است.

آقای مولانو که در یک نشست خبری مبارزه با مواد مخدر در شهر کارتاخنا در کلمبیا سخن می‌گفت، افزود: «ما می‌دانیم که افراد و یگان‌های نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا با کمک‌های فنی روسیه و ایران به سمت مرز بسیج شده‌اند.»

روسیه و ایران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.