• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

واشنگتن: دلیل اعزام نیرو به اروپا، شروع جنگ علیه روسیه نیست

  • کد خبر : 5612
  • 07 فوریه 2022 - 0:14
واشنگتن: دلیل اعزام نیرو به اروپا، شروع جنگ علیه روسیه نیست

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه شش فوریه گفت، ایالات متحده که ۳ هزار نیروی کمکی را اخیرا در اروپا مستقر کرده است، این نیروها را «برای شروع جنگ» علیه روسیه نفرستاده است. سالیوان به شبکه تلویزیونی فاکس گفت: «رئیس جمهوری (جو بایدن) ماه‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه شش فوریه گفت، ایالات متحده که ۳ هزار نیروی کمکی را اخیرا در اروپا مستقر کرده است، این نیروها را «برای شروع جنگ» علیه روسیه نفرستاده است.

سالیوان به شبکه تلویزیونی فاکس گفت: «رئیس جمهوری (جو بایدن) ماه‌ها است که به صراحت می‌گوید که ایالات متحده نیروهایی را برای شروع جنگ یا جنگ با روسیه در اوکراین نمی‌فرستد.»

وی اضافه کرد: «ما برای دفاع از ناتو به اروپا نیرو فرستاده‌ایم.»

جیک سالیوان همچنین در گفت‌وگوی دیگری با شبکه ان‌بی‌سی تخمین زد که «تشدید نظامی و تهاجم به اوکراین در هر زمانی ممکن است رخ دهد.»

او تصریح کرد: «ما معتقدیم روس‌ها امکاناتی را برای ایجاد یک عملیات نظامی بزرگ در اوکراین مستقر کرده‌اند و ما سخت کار می‌کنیم تا پاسخی را آماده داشته باشیم.»

وی افزود: «رئیس جمهور بایدن، متحدان ما را گرد هم آورد. او به شرکای ما اطمینان داد و حمایت‌های مادی از اوکراین کرد. او راهی دیپلماتیک به روس‌ها برای خروج از بحران پیشنهاد داد.»

ریاست جمهوری اوکراین نیز صبح یکشنبه اعلام کرد که شانس یافتن یک «راه حل دیپلماتیک» برای بحران با روسیه «به‌طور قابل توجهی» بیشتر از «تشدید تنش نظامی» است.

به گفته مقامات آمریکایی، نهادهای اطلاعاتی این کشور تخمین می‌زنند که مسکو در حال حاضر ۷۰ درصد از نیروی مورد نیاز برای تهاجمی تمام عیار به اوکراین را در اختیار داشته باشد و به گفته این مقامات، روسیه می‌تواند برای حمله در دو هفته آینده توانایی‌های کافی یا ۱۵۰ هزار نیرو برای حمله تدارک ببیند.

با این حال نهادهای اطلاعاتی مشخص نکرده‌اند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصمیم به حمله گرفته است یا خیر.

روسیه هرگونه اقدام به تهاجم را رد می‌کند و می‌گوید که تنها می‌خواهد امنیت خود را تضمین کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.