• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

مکرون دوشنبه با پوتین در مسکو و سه شنبه با زلنسکی در کیف دیدار می کند

  • کد خبر : 5524
  • 04 فوریه 2022 - 20:08
مکرون دوشنبه با پوتین در مسکو و سه شنبه با زلنسکی در کیف دیدار می کند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، کاخ الیزه جمعه (۴ فوریه) اعلام کرد امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و همتای روسیه ای اش ولادیمیر پوتین روز دوشنبه (۷ فوریه) در مسکو دیدار می کنند. مکرون سپس راهی کیف پایتخت اوکراین شده و سه شنبه (۸ فوریه) با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفتگو می کند. سفر […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، کاخ الیزه جمعه (۴ فوریه) اعلام کرد امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و همتای روسیه ای اش ولادیمیر پوتین روز دوشنبه (۷ فوریه) در مسکو دیدار می کنند. مکرون سپس راهی کیف پایتخت اوکراین شده و سه شنبه (۸ فوریه) با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفتگو می کند.

سفر مکرون تلاش دیپلماتیک دیگری برای کاهش تنش در بحران اوکراین را رقم می زند.

مکرون این روزها گفتگوهای تلفنی فشرده با پوتین و زلنسکی و نیز با جو بایدن رییس جمهور آمریکا در راستای پادرمیانی برای حل بحران داشته است.

کاخ الیزه افزود مکرون به طور جداگانه اما با هماهنگی با شرکای اروپایی با روسای جمهوری روسیه و اوکراین دیدار می کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت «مکرون و مشاوران او چند روز گذشته با همتایان اروپایی رایزنی کردند».

با این حال تنش بین روسیه و اوکراین به شدت افزایش یافته است و آمریکا پنجشنبه (۳ فوریه) گفت اسناد محرمانه ای در دست دارد که نشان می دهد موسکو در صدد تنظیم یک حمله قلابی به اسم اوکراین علیه روسیه است تا بدین وسیله حمله به اوکراین را موجه کند.

مقام های اوکراین ظاهرا خویشتنداری بیشتری نشان می دهند. اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پنجشنبه گفت «احتمال حمله نظامی ضعیف است».

مکرون پنجشنبه تلفنی با پوتین و زلنسکی گفتگو کرد.

کرملین گفت پوتین و مکرون درباره «ضمانت های امنیتی» مورد نظر مسکو در سومین گفتگوی تلفنی طی هفته جاری صحبت کردند و گفتگو «سازنده» بوده است».

در این میان نقش اتحادیه اروپا در اولین گفتگو بین روسیه و آمریکا درباره اوکراین ضعیف به نظر می رسد اما رییس جمهور فرانسه از چند هفته پیش به دنبال باز تعریف نقش اروپا در این معادله است و در چند سال اخیر همواره خواسته برخورداری اتحادیه اروپا از «استقلال راهبردی» را مطرح کرده است.

مکرون و پوتین آخرین بار تابستان ۲۰۱۹ با هم دیدار کردند و مکرون همتای روسیه ای اش را به سفر به فور دو برگانسون در جنوب فرانسه دعوت کرد.

مکرون قرار بود بهار ۲۰۲۰ به مسکو برود اما این سفر با توجه به شیوع کوید ۱۹ عقب افتاد.

گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه جمعه (۴ فوریه) گفت «ماموریت فرانسه این است که برای کاهش تنش نقش کلیدی و پیشرو در تلاش های چند جانبه ایفا کند».

او افزود «این درگیری از چند ماه پیش آغاز شد و جلسات فراوانی بنا به درخواست فرانسه برگزار گردید و پیشرفت قابل ملاحظه ای در چند هفته اخیر داشتیم. جلسه مهمی در ۲۶ ژانویه با مشاوران روسای جمهوری و نخست وزیری کشورهای ساز و کار نرماندی (روسیه و اوکراین و آلمان و فرانسه) داشتیم که ۹ ساعت طول کشید و مشاوران بیانیه مشترک دادند. این بیانیه از دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون بی سابقه بوده و طرفین را به کاهش تنش فرا می خواند».

گابریل آتال درباره انتقادهای مطرح شده از سوی چهره های چپگرا و راستگرای فرانسه به این طرح ها ضمن ابراز تاسف درباره «بازی سیاسی» منتقدان افزود «آنها واقع بین نیستند چون ما در شرایطی فعلی در وضع حساس بین المللی و خطر آغاز جنگ روبرو هستیم».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.