• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

فرمانده سنتکام و رئیس پلیس اسرائیل برای نجات امارات از موشک‌های انصارالله به این امیرنشین رفتند

  • کد خبر : 5605
  • 06 فوریه 2022 - 23:51
فرمانده سنتکام و رئیس پلیس اسرائیل برای نجات امارات از موشک‌های انصارالله به این امیرنشین رفتند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، چند روز بعد از حملات راکتی و پهپادی ارتش انصارالله یمن، شاخه نظامی حوثی‌های یمن به امارات متحده عربی، یک فرمانده ارشد آمریکایی و فرمانده پلیس اسرائیل جداگانه وارد امارات شدند تا راه‌های کمک به امنیت این امیرنشین را بررسی کنند. ژنرال فرانک مک‌‌کنزی، فرمانده سنتکام، […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، چند روز بعد از حملات راکتی و پهپادی ارتش انصارالله یمن، شاخه نظامی حوثی‌های یمن به امارات متحده عربی، یک فرمانده ارشد آمریکایی و فرمانده پلیس اسرائیل جداگانه وارد امارات شدند تا راه‌های کمک به امنیت این امیرنشین را بررسی کنند.

ژنرال فرانک مک‌‌کنزی، فرمانده سنتکام، ستاد مرکزی نیروهای آمریکا، روز یکشنبه ۱۷ بهمن گفت که سفر برنامه‌ریزی‌اش به امارات را به جلو انداخت تا نشانی از تعهد آمریکا به دفاع از این کشور خلیج فارس باشد.

مک‌کنزی اظهار داشت که زمان «بسیار نگران‌کننده‌ای برای امارات است؛ آن‌ها به‌دنبال حمایت هستند و ما این‌جا هستیم تا کمک لازم را ارائه کنیم».

فرمانده سنتکام این را نیز گفت که جنگنده‌های پیشرفته اف‌-۲۲ یکی از بهترین رادارهای مقابله با تهدیدات در ارتفاع پایین را در اختیار امارات قرار خواهد داد و اهدافی مانند راکت یا پهپادهایی را که احتمالا به سوی امارات نشانه‌گیری می‌شود، شناسایی خواهد کرد.

ژنرال مک‌کنزی در مورد برنامه اعلام شده پنتاگون برای اعزام ناوشکن آمریکایی یواس‌اس‌کول به امارات نیز توضیح داد که این ناوشکن در آب‌های حوزه امارات تردد خواهد کرد و وضعیت را رصد می‌کند.

فرمانده نظامیان آمریکا در خاورمیانه اندکی پیش از ورود به ابوظبی، از سوی خبرنگاران در مورد انگیزه‌های حوثی‌ها از تشدید حملات راکتی و پهپادی در روزهای اخیر به امارات مورد پرسش قرار گرفت.

او گفت که دلایل مختلفی ممکن است باعث این اقدام شده باشد؛ از جمله این‌که واکنش آن‌ها به شکست‌های اخیرشان در میدان‌های نبرد در یمن باشد.

به گفته ژنرال مک‌کنزی، حوثی‌ها به از دست دادن موقعیت خود در یمن «عادت ندارند».

او مدعی شد که راکت‌های شلیک شده از سوی حوثی‌ها از خاک یمن به سوی امارات، در یمن طراحی نشده‌اند بلکه این اتفاقات در جای دیگری رخ داده و مدعی شد که اطمینان دارد که ارتباط میان ایران با این موضوع دیده می‌شود.

همزمان، به گزارش تایمز اسرائیل، یعکوو شبتای، فرمانده پلیس این رژیم آپارتاید، در نخستین دیدار رسمی خود از امارات روز ۱۷ بهمن وارد ابوظبی شد تا با فرماندهان پلیس در ابوظبی و دوبی دیدار کند.

پلیس اسرائیل ادعا کرده که یک نماینده دائمی را در ابوظبی برای رصد تحرکات ضد امنیتی در امارات، خاورمیانه و آفریقا مستقر خواهد کرد. جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نشده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.