• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

شولتز: ما هم‌اکنون این فرصت را داریم که برجام را احیا کنیم تا تحریم‌ها برداشته شوند؛ اما اگر به سرعت موفق نشویم این خطر وجود دارد که مذاکرات از هم بپاشد

  • کد خبر : 5931
  • 19 فوریه 2022 - 21:46
شولتز: ما هم‌اکنون این فرصت را داریم که برجام را احیا کنیم تا تحریم‌ها برداشته شوند؛ اما اگر به سرعت موفق نشویم این خطر وجود دارد که مذاکرات از هم بپاشد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه بسیاری از اختلافات در مذاکرات وین برای احیای توافق برجام حل شده است، هر دو طرف به یکدیگر فشار می‌آورند تا بر سر اختلافات باقی مانده عقب‌نشینی کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز شنبه در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه بسیاری از اختلافات در مذاکرات وین برای احیای توافق برجام حل شده است، هر دو طرف به یکدیگر فشار می‌آورند تا بر سر اختلافات باقی مانده عقب‌نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز شنبه در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:‌ «ما هم‌اکنون این فرصت را داریم که توافق (با ایران) را احیا کنیم تا تحریم‌ها برداشته شوند. اما اگر به سرعت موفق نشویم این خطر وجود دارد که مذاکرات از هم بپاشد.»

به گفته آقای شولتز، مقام‌‌های ایرانی «این انتخاب را دارند. لحظه بسیار مهم تصمیم‌گیری فرارسیده است.»

روز جمعه کانال ۱۳ اسرائیل به نقل از مقام‌های امنیتی اسرائیل گزارش داد که بر اساس پیش‌نویس توافق جدید، ایران ملزم نیست برنامه هسته‌ای خود را به زمانی که دونالد ترامپ از برجام خارج شد بازگرداند.

در این گزارش آمده است که به همین دلیل، مقام‌های اسرائیلی بسیار از توافق جدید ناراضی هستند.

این مقام اسرائیلی با اشاره به گزارشی که توسط خبرگزاری رویترز در روز پنج‌شنبه منتشر شد گفته است که در توافق جدید، «ایران یک کشور درآستانه هسته‌ای» باقی خواهد ماند.

«کشور درآستانه هسته‌ای» برای توصیف کشورهایی استفاده می‌شود که به فناوری ساخت سلاح هسته‌ای دسترسی دارند و می‌توانند به سرعت سلاح هسته‌ای تولید کنند، اما به دلیل پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، این کار را انجام نمی‌دهند.

در گزارش کانال ۱۳ اسرائیل آمده است که مقام‌های دولت جو بایدن به دولت اسرائیل گفته‌اند که ایران به دلیل خروج دونالد ترامپ از برجام به یک «کشور در آستانه هسته‌ای» تبدیل شده است.

این گزارش می‌افزاید که در چارچوب توافق جدید، ایران تنها چند هفته با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله خواهد داشت. اما روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک دیپلمات آشنا به مذاکرات هسته‌ای، گزارش داده که این برآورد صحیح نیست.

این دیپلمات که نامش فاش نشده گفته است که در چارچوب توافق جدید، ایران بین شش ماه تا یک سال تا ساخت سلاح هسته‌ای فاصله خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.