• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را لغو کرد

  • کد خبر : 5753
  • 13 فوریه 2022 - 17:12
شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت آنلاین را لغو کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از پیوست، مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی فقط به احراز هویت آنلاین اشاره نمی‌کند بلکه طبق این مصوبه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند کلیه خدمات پایه بانکی را به صورت آنلاین ارائه دهند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شعب بانکی نیست. پر کاربردترین خدمت پایه […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از پیوست، مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی فقط به احراز هویت آنلاین اشاره نمی‌کند بلکه طبق این مصوبه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند کلیه خدمات پایه بانکی را به صورت آنلاین ارائه دهند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شعب بانکی نیست.

پر کاربردترین خدمت پایه بانکی احراز هویت و افتتاح حساب است، حال بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند بدون دغدغه به مشتریان خود سرویس‌های مختلف ارائه دهند.

طبق مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی، بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند از طریق امضای دیجیتال و روش‌های بیومتریک اقدام به احراز هویت کاربران خود کنند.

مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی در شرایطی پس از یک سال که دولت این شورا را موظف به تصویب این دستورالعمل کرده بود به تصوریب رسید که هفته گذشته مدیر کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی طی نامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری از آنها خواست تا تصویب دستورالعمل احراز هویت آنلاین، از ارائه این سرویس به مشتریانشان پرهیز کنند.

در نامه بانک مرکزی به موسسات اعتباری و بانک‌ها تاکید شده بود که طبق تبصره ۳ ماده ۹۱ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی ارائه خدمات پایه به ارباب رجوع فقط با رعایت دستورالعملی که باید از سوی شواری عالی مبارزه با پولشویی به تصویب برسد مجاز شمرده می‌شود.

هیات وزیران بهمن ماه ۹۹ با پیشنهاد شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوعیت احراز هویت غیرحضوری برای ارائه خدمات پایه را از آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی حذف کرد. اما اجرایی شدن این بند از آیین‌نامه منوط به تصویب دستورالعملی از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی شده بود.

وزیرامور اقتصادی و دارایی پس از جلسه شورای عالی مبارزه با پولشویی در جمع رسانه‌ها اعلام کرد که از امروز ممنوعیت احراز هویت آنلاین و ارائه خدمات پایه بانکی به مشتریان بانکی به صورت آنلاین برداشته شده است و بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند مشتریان خود را آنلاین احراز هویت کنند.

احسان خاندوزی با اشاره به اینکه تا امروز احراز هویت آنلاین ممنوع بود گفت: البته برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری اقدام به ارائه این سرویس به مشتریان خود کرده بودند اما از امروز این ممنوعیت به صورت کامل برداشته شده است.

او گفت: بانک‌ها می‌توانند با ابزار بیومتریک و همچنین امضای دیجیتال اقدام به احراز هویت آنلاین و ارائه خدمات پایه کاربردی به مشتریان خود کنند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.