• امروز : جمعه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 12 April - 2024
2

زلنسکی خواستار ارائه شواهد در مورد تهاجم روسیه به اوکراین شد

  • کد خبر : 5747
  • 12 فوریه 2022 - 19:00
زلنسکی خواستار ارائه شواهد در مورد تهاجم روسیه به اوکراین شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تهاجم روسیه به اوکراین در روز ۱۶ ماه فوریه، خواستار ارائه شواهد در این مورد شد. به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، زلنسکی روز شنبه در جمع خبرنگاران، خواست تا در صورتی […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تهاجم روسیه به اوکراین در روز ۱۶ ماه فوریه، خواستار ارائه شواهد در این مورد شد.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، زلنسکی روز شنبه در جمع خبرنگاران، خواست تا در صورتی که شواهدی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین در روز ۱۶ ماه فوریه وجود دارد، به دولت اوکراین ارائه شود.

بر اساس اطلاعات نشریه آمریکایی پولیتیکو، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در دیدار مجازی با سران کشورهای غربی و اتحادیه اروپا و ناتو، مدعی شد که روسیه روز ۱۶ ماه فوریه (روز چهارشنبه) به اوکراین حمله خواهد کرد.

 زلنسکی خطاب به خبرنگاران گفت: اگر شما یا هر کس دیگری اطلاعاتی در مورد تدارک ۱۰۰ درصدی تهاجم روسیه به اوکراین در روز ۱۶ فوریه یا پس از این تاریخ در اختیار دارید به ما ارائه دهید.

رئیس جمهوری اوکراین در همین حال تصریح کرد که در فضای اطلاع رسانی، اخبار بسیار زیادی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین در روز ۱۶ فوریه وجود دارد.

به گفته وی، دولت اوکراین از وجود چنین خطری اطلاع دارد و باید برای هر گونه اقدامی از هر مرزی آماده باشد.

 سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه امروز در گفت و گوی تلفنی با بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا از مسکو به نقل از سایت وزارت خارجه روسیه، لاوروف  در این تماس تلفنی به غیرقابل قبول بودن اقدامات ناقض تعهدات تقسیم ناپذیری امنیت در اتحادیه اروپا- آتلانتیک تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که پاسخ به پیشنهادهای روسیه در مورد تضمین های امنیتی، مفاد کلیدی مسکو را نادیده گرفته است.
لاوروف تاکید کرد که کمپین تبلیغاتی ایالات متحده و متحدانش در مورد “تجاوز روسیه” به اوکراین، اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند و مقامات کی یف را به خرابکاری در توافقنامه های مینسک و تلاش های مضر برای حل “مشکل دونباس” با زور تشویق می کند.

  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز اعلام کرد که کشورهای غربی از عمل تحریک آمیز که در شرق اوکراین تدارک دیده می شود، اطلاع دارند.

زاخارووا گفت که کشورهای غربی بطور گسترده سلاح به اوکراین تحویل می دهند و این وضعیت نشان می دهد که آنها از عمل تحریک آمیز در حال تدارک در منطقه مناقشه در اوکراین اطلاع دارند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.