• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با سخنرانی در صحن سنا خواستار فشار بین‌المللی بیشتر بر ایران شد

  • کد خبر : 5437
  • 02 فوریه 2022 - 18:52
رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با سخنرانی در صحن سنا خواستار فشار بین‌المللی بیشتر بر ایران شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن، برای بیان نگرانی‌های «فزاینده» خود در مورد آخرین دور مذاکرات دولت بایدن بر سر برجام، در مجلس سنای ایالات متحده سخنرانی کرد. او در سخنرانی خود تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران ما را با تهدیداتش به […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن، برای بیان نگرانی‌های «فزاینده» خود در مورد آخرین دور مذاکرات دولت بایدن بر سر برجام، در مجلس سنای ایالات متحده سخنرانی کرد.

او در سخنرانی خود تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران ما را با تهدیداتش به یک توافق بد یا یک توافق موقت بکشاند، توافقی که درنهایت به این کشور اجازه افزایش ظرفیت هسته‌ای‌اش را بدهد.»

این سناتورِ هم‌حزبیِ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با فهرست کردن نگرانی‌های فزاینده خود در مورد ایران گفت: «من از دولت بایدن و شرکای بین‌المللی‌مان می‌خواهم که فشار بیشتری بر ایران برای مقابله با برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی‌اش و رفتار خطرناکش در خاورمیانه، از جمله حمله به پرسنل و دارایی‌های آمریکا اعمال کنند.»

او همچنین مدعی شد برای تغییر رفتار مقام‌های ایرانی، باید از تهدید معتبر نظامی به روشنی سخن گفت و تنها به بیان جمله «تمام گزینه‌ها روی میز است» اکتفا نکرد.

رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سخنرانی ‌شنبه شب خود با نمایش یک تابلو به نقل از کارشناسان گفت که ایران اگر قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد، با تدارک مواد مورد نیاز، اکنون «کمتر از سه تا چهار هفته» فاصله دارد.

او با ادعای پیشروی برنامه هسته‌ای ایران گفت که کارشناسان می‌گویند پس از آن، ایران اگر بخواهد می‌تواند طی حدود چهار ماه مواد لازم برای ساخت بمب دوم را تولید کند.

آقای منندز هم تأکید کرد که ایران ۲۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده دارد که هشت برابر سقف تعیین شده در توافق سال ۲۰۱۵ برجام است.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که می‌دانیم که ایران موشک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارد؛ می‌دانیم در آستانه تولید مواد مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای است، ولی نمی‌دانیم برای ساخت کلاهک هسته‌ای تا چه مرحله‌ای پیش رفته‌ است.

به ادعای این سناتور ایالت نیوجرسی، «تضمینی» که رهبران ایران در مذاکرات احیای برجام به دنبال آن هستند، تنها در صورتی خواهد بود که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از یک سازوکار توافق شده دربارهٔ ایران حمایت کنند.

آقای منندز در پایان سخنانش نیز مدعی شد به همراه سناتور جمهوری‌خواه، لیندزی گراهام، طرح بانک سوخت منطقه‌ای را ارائه کرده است که کشورهای منطقه خاورمیانه می‌توانند سوخت هسته‌ای مورد نیاز خود را از آن بگیرند و این طرح مانع رقابت تسلیحاتی در منطقه می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.