• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

حداد عادل: همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن برای ترک کشور هستید و فضای مجازی و رسانه‌ها بر روی دزدیدن نسل جوان از این کشور و این انقلاب متمرکز شده است

  • کد خبر : 5449
  • 03 فوریه 2022 - 16:06
حداد عادل: همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن برای ترک کشور هستید و فضای مجازی و رسانه‌ها بر روی دزدیدن نسل جوان از این کشور و این انقلاب متمرکز شده است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایسنا، غلامعلی حداد عادل در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی و جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، خطاب به نخبگان اظهار کرد: همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن هستید و با […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایسنا، غلامعلی حداد عادل در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی و جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، خطاب به نخبگان اظهار کرد: همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن هستید و با استعدادی که دارید به شما خواهند گفت برای چه می‌خواهید در کشورتان بمانید؟

وی ادامه داد: به شما خواهند گفت کشور شما گرفتاری دارد، پارتی بازی دارد و کسی قدر شما را نمی‌داند، خواهند گفت کشور شما عقب مانده است و ما همه چیز فراهم، بیایید آمریکا و اروپا، رشد و پرورش پیدا می‌کنید. فضای مجازی هم متمرکز شده که نسل جوان ایران را از این کشور و انقلاب بدزدد و شماها باید تصمیم بگیرید و این لحظه تاریخی برای زندگی شما است.

حداد عادل با بیان اینکه نمی‌گویم کشور ما به اوج ترقی رسیده است، تصریح کرد: این کشور ما است و باید خودمان بسازیم. اگر برویم جایی که مشکل نداریم، پس چه کسی ایران را بسازد و مسائل را حل کند؟.

رییس فرهنگستان زبان فارسی با یادآوری تلاشهای دکتر حسابی در حوزه و رشته‌ی فیزیک ادامه داد: شما باید برای آینده کشور، همین نقش دکتر حسابی را ایفا کنید. برای کشور کار کنید و اگر کسی بگوید چون در کشور مشکل است به کشوری دیگر مثل آمریکا می روم، این امر مثل این است که کلید اتاق را در خانه گم کنیم و در خیابان زیر نور چراغ برق خیابان دنبال کلید بگردیم؛ چراکه خیابان روشن و اتاق تاریک است. وقتی در خیابان کلید را گم نکردی، آن تاریکی اتاق شما را به نتیجه می‌رساند. گم گشته شما داخل کشور است و قدر این را بدانید.

حداد عادل با اشاره به دهه فجر، تاکید کرد: بزرگترین نعمت انقلاب به کشور، نعمت استقلال است که کشور ما حداقل ۲۰۰ سال استقلال نداشت و آن روزی که به تحریک روس و انگلیس امیر کبیر کشته شد، معلوم شد خارجی ها برایمان تصمیم می‌گیرند. این ادامه داشت تا انقلاب و در وجدان عموم مردم این تحقیر احساس شده بود که کشور ما با سابقه و با این فرهنگ از خود استقلال ندارد.

ربیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: به همین دلیل بود که اولین شعار مردم در سال ۵۷ استقلال بود. این درد تاریخی بود. در شعور مردم نسل به نسل منتقل شده بود و شما قضاوت کنید در دل خود آیا کشور ما در حال حاضر استقلال دارد یا خیر؟ کشور را مقایسه کنید با کشورهای منطقه که به دستور آمریکا صلح و جنگ می کنند و هرکاری می‌کنند، در واقع در حال نوکری آمریکا هستند. آمریکا رسما ثروتمندترین کشور منطقه را “گاو شیرده”خطاب می‌کند و به مقامات آن کشور هم بر نمی‌خورد و گله نمی‌کند که چرا به کشور ما گاو شیرده گفتی. اما ایران به برکت استقلال در مقابل همه این کشورها ایستاده است.

حداد عادل در مایان سخنان خود گفت: هر چیزی بهایی دارد و تا قیمتش را نپردازی، آن چیز را به تو نمی‌دهند. استقلال هم قیمت و بهایی دارد و اگر می‌بینید تحریم می‌شویم و مشکلات اقتصادی داریم و دانشگاه ها آنطور که باید نمی‌توانند نیازهای شما را برآورده کنن، درواقع این بهایی است که برای استقلال می‌پردازیم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.