• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

توضیحات وزارت بهداشت درباره چرایی توقف توزیع رایگان اقلام پیشگیری از بارداری

  • کد خبر : 5697
  • 10 فوریه 2022 - 19:18
توضیحات وزارت بهداشت درباره چرایی توقف توزیع رایگان اقلام پیشگیری از بارداری

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از برنا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: طبق قانون تنظیم خانواده مصوب سال ۱۳۷۲ شبکه های بهداشتی در سراسر کشور موظف بودند تا داروها و اقلام پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان یا یارانه ای در اختیار زنان قرار دهند […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از برنا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: طبق قانون تنظیم خانواده مصوب سال ۱۳۷۲ شبکه های بهداشتی در سراسر کشور موظف بودند تا داروها و اقلام پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان یا یارانه ای در اختیار زنان قرار دهند و حتی برای این منظور آنان را تشویق کنند.
وی افزود: حتی جراحی عقیم سازی دائمی زنان و مردان تحت عنوان عمل وازکتومی و توبکتومی در شبکه بهداشتی درمانی به صورت رایگان انجام می‌شد تا مردم را به عقیم سازی تشویق کنند. نتیجه چنین اقداماتی هم شرایط کنونی جامعه و از دست رفتن نمای جوانی جمعیت و رسیدن آمار رشد جمعیت به نزدیک شش دهم درصد است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در قانون جوانی جمعیت تلاش شده تا این رویکرد تشویقی به پیشگیری از بارداری و یا عقیم سازی متوقف شود. به همین خاطر و در راستای سیاست های جمعیتی، از این پس اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری و کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آن‌ها در شبکه بهداشتی درمانی به صورت رایگان، توزیع نمی شود.
حیدری خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش درمانی برخی از این داروها یا اقلام، دست پزشکان برای تجویز آنها باز گذاشته شده و افراد با داشتن مجوز از سوی پزشک می‌توانند این اقلام و داروها را از داروخانه ها تهیه و یا از خدمات استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.