• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

آمریکا: بیش از ۱۳۰ هزار نظامی روسیه هم‌اکنون در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر هستند

  • کد خبر : 5781
  • 14 فوریه 2022 - 1:18
آمریکا: بیش از ۱۳۰ هزار نظامی روسیه هم‌اکنون در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر هستند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با افزایش هشدارها درباره «قریب‌الوقوع» بودن تهاجم روسیه، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه یک‌شنبه ۲۴ بهمن ضمن دعوت به «حفظ آرامش» گفت که هنوز شواهد قانع کننده‌ای در این زمینه ندیده است. ولودیمیر زلینسکی که از فلج شدن اقتصاد کشورش در بحبوحه تنش‌ها نگران است، در روزهای اخیر […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با افزایش هشدارها درباره «قریب‌الوقوع» بودن تهاجم روسیه، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه یک‌شنبه ۲۴ بهمن ضمن دعوت به «حفظ آرامش» گفت که هنوز شواهد قانع کننده‌ای در این زمینه ندیده است.

ولودیمیر زلینسکی که از فلج شدن اقتصاد کشورش در بحبوحه تنش‌ها نگران است، در روزهای اخیر بارها کوشیده تا هشدارهای مقامات آمریکایی در مورد «قریب‌الوقوع» بودن تهاجم نظامی مسکو را کم‌اهمیت جلوه دهد.

این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد اوکراین از سه طرف در محاصره نیروهای روسیه است. در همین زمینه، ایالات متحده روز یک‌شنبه از افزایش «چشمگیر» شمار نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد شمار نظامیان روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین از ۱۰۰ هزار نیرو در هفته‌های گذشته، در حال حاضر به ۱۳۰ هزار نیرو افزایش یافته است.

این رسانه آمریکایی همچنین شامگاه یک‌شنبه از قول یک مقام آمریکایی گزارش داد ایالات متحده به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد روسیه روز چهارشنبه (۱۶ فوریه) را برای حمله در نظر گرفته است. این منبع آگاه اما نگفته است که این اطلاعات تا چه اندازه قطعی و قابل اتکا است.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز یک‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در مورد این‌که روسیه قصد دارد روز چهارشنبه به اوکراین حمله کند، گفت که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» تصریح کرد در «جایگاهی» نیست که بتواند این گزارش‌ها را تایید کند.

او در عین حال افزود ایالات متحده بر این باور است که «یک اقدام نظامی بزرگ هر روز ممکن است» رخ دهد.

همزمان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، روز یکشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «ما این فرصت را به روسیه نخواهیم داد که اوکراین یا جهان را غافلگیر کند».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.