• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

آخرین تحولات در اوکراین از شب گذشته تا ظهر دوم اسفند/ بایدن و پوتین پیشنهاد مکرون را برای دیدار پذیرفتند/ لیست سیاه روس‌ها برای بازداشت دموکراسی‌خواهان اوکراینی و بلاروس پس از اشغال اوکراین/ تحریک با آتشباری

  • کد خبر : 5993
  • 21 فوریه 2022 - 14:17
آخرین تحولات در اوکراین از شب گذشته تا ظهر دوم اسفند/ بایدن و پوتین پیشنهاد مکرون را برای دیدار پذیرفتند/ لیست سیاه روس‌ها برای بازداشت دموکراسی‌خواهان اوکراینی و بلاروس پس از اشغال اوکراین/ تحریک با آتشباری

در حالی که غرب تنش در مرزهای میان اوکراین و روسیه را همچنان خطرناک می‌داند، جو بایدن و ولادیمیر پوتین پیشنهاد امانوئل ماکرون برای دیدار با یکدیگر را پذیرفتند. جدایی‌خواهان: ۴ غیرنظامی کشته شدند مقامات جدایی‌طلب اوکراین روز دوشنبه اعلام کردند که در اثر گلوله‌باران نیروهای دولتی اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴ […]

در حالی که غرب تنش در مرزهای میان اوکراین و روسیه را همچنان خطرناک می‌داند، جو بایدن و ولادیمیر پوتین پیشنهاد امانوئل ماکرون برای دیدار با یکدیگر را پذیرفتند.

جدایی‌خواهان: ۴ غیرنظامی کشته شدند

مقامات جدایی‌طلب اوکراین روز دوشنبه اعلام کردند که در اثر گلوله‌باران نیروهای دولتی اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴ فرد غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با نقل این خبر همچنین از قول ارتش اوکراین نوشت که در آخر خفته گذشته دو سرباز اوکراینی کشته و روز دوشنبه نیز یک نظامی دیگر زخمی شد.
پاولو کوالچوک، سخنگوی ارتش اوکراین گفت که مواضع اوکراین روز یکشنبه ۸۰ بار و بامداد دوشنبه ۸ بار دوشنبه گلوله‌باران شده است. وی خاطرنشان کرد که جدایی‌طلبان «از درون مناطق مسکونی و با استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر، زبونانه شلیک می‌کنند.»
کوالچوک همچنین تأکید کرد که نیروهای اوکراینی به آتش طرف مقابل پاسخ نمی‌دهند.

آلمان به روسیه: با جان مردم در شرق اوکراین بازی نکنید

آلمان روسیه را به بازی «غیر مسئولانه» با جان غیرنظامیان شرق اوکراین متهم کرد و از این کشور خواست تا به میز مذاکره بازگردد.
گلوله‌باران پراکنده در سراسر خط تقسیم نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین از روز پنجشنبه تشدید شده است.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه پس از ورود به محل برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «درخواست فوری من از دولت روسیه و از رئیس جمهور این کشور آن است که با جان انسان‌ها بازی نکنید.»
او گفت: «حملاتی که در ۷۲ ساعت گذشته شاهد بودیم، گویای اختلافات خشونت‌آمیز واقعا نگران‌کننده است. مسئولیت این رویدادها با دولت روسیه است و به همین دلیل است که من به دولت روسیه می‌گویم: فورا به میز مذاکره بازگردید. نوبت عمل شماست.»
رزمایش مشترک روسیه و بلاروس بر أساس برنامه‌ریزی قبلی در روز یکشنبه پایان یافت.
خرنین گفت که رؤسای جمهوری بلاروس و روسیه تصمیم گرفته‌اند که برای اطمینان یافتن از «واکنش مناسب» به هر گونه رویدادی در آینده نیروهای خود را در آنجا نگه دارند.
به گفته وزیر دفاع بلاروس، وضعیت در شرق اوکراین به دلیل افزایش تحرکات نظامی در نزدیی مرز روسیه با بلاروس در حال وخیم‌تر شدن است.
کی‌یف، پایتخت اوکراین، در ۹۰ کیلومتری مرز بلاروس قرار دارد.
با این حال ریاست جمهوری فرانسه هشدار داده است که این نشست تنها در صورتی برگزار می‌شود که روسیه به اوکراین حمله نکند.
این بیانیه در حالی در پاریس منتشر شد که روسیه و اوکراین در روز یکشنبه همچنان یکدیگر را به ایجاد درگیری‌های جدید در منطقه جدایی‌طلبان در شرق اوکراین متهم کردند.
غربی‌ها بیم آن دارند که تشدید نبردهای چند روزه در خط مقدم بهانه‌ای برای روسیه باشد تا با ۱۵۰ هزار سربازی که در مرزهای اوکراین مستقر کرده حمله‌ای گسترده را به کشور همسایه طرفدار غرب خود انجام دهد.
هنوز کرملین در مورد این بیانیه الیزه واکنشی نشان نداده، اما کاخ سفید تأیید کرده است که «اگر به اوکراین حمله نشود»، جو بایدن با ولادیمیر پوتین ملاقات خواهد کرد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت: « تا زمانی که تهاجمی آغاز نشود، ایالات متحده متعهد به ادامه دیپلماسی است.»
خانم ساکی با این حال هشدار داد: «اما اگر روسیه جنگ را به جای دیپلماسی انتخاب کند، ما برای واکنش سریع و شدید آماده‌ایم. در حال حاضر به نظر می‌رسد روسیه همچنان در حال آماده‌سازی و ترتیب دادن حمله‌ای قریب‌الوقوع و در مقیاس بزرگ علیه اوکراین است.»
الیزه به نوبه خود اعلام کرد که محتوای این اجلاس در دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روس او که قرار است پنجشنبه آینده انجام شود، تهیه خواهد شد.
به گزارش الیزه، در مصاحبه پوتین و ماکرون بر اهمیت آتش‌بس نیز تاکید شده است.
خبرگزاری فرانسه می‌نویسد امانوئل ماکرون پس از سفرش به مسکو در اوایل فوریه و پس از دو گفتگو در روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، این پیروزی دیپلماتیک را برای خود به دست آورد.
رئیس جمهور فرانسه دومین گفتگو با ولادیمیر پوتین را در شامگاه یکشنبه بعد از گفتگو با همتای آمریکایی‌اش، جو بایدن انجام داد و به این ترتیب نقش خود را به عنوان میانجی بین دو ابرقدرت و دو دشمن پیشین در جنگ سرد تثبیت نمود.
مسکو هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما خواستار این است که این کشور هرگز به ناتو نپیوندد و به گسترش این ائتلاف در مرزهای خود پایان دهد، خواسته‌هایی که غرب تا این زمان رد کرده است.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.