• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

آخرین تحولات اوکراین: مکرون تا ساعاتی دیگر با پوتین دیدار خواهد کرد/رئیس شورای اتحادیه اروپا: غرب نمی‌تواند تا ابد با شاخه زیتون با روسیه روبرو شود

  • کد خبر : 5950
  • 20 فوریه 2022 - 12:57
آخرین تحولات اوکراین: مکرون تا ساعاتی دیگر با پوتین دیدار خواهد کرد/رئیس شورای اتحادیه اروپا: غرب نمی‌تواند تا ابد با شاخه زیتون با روسیه روبرو شود

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همزمان با تشدید تنش‌ و درگیری در شرق اوکراین قرار روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره بحران جاری گفتگو کند. این در حالی است که آمریکا با تکرار ادعای خود تاکید می‌کند که «هر لحظه» احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد. به گفته واشنگتن روسیه ۱۵۰ هزار […]

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همزمان با تشدید تنش‌ و درگیری در شرق اوکراین قرار روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره بحران جاری گفتگو کند.

این در حالی است که آمریکا با تکرار ادعای خود تاکید می‌کند که «هر لحظه» احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد. به گفته واشنگتن روسیه ۱۵۰ هزار نظامی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده است.

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا شنبه شب از ثبت بیش از ۱۵۰۰ مورد نقض آتش‌بس در شرق اوکراین در بازه‌ای ۲۴ ساعته خبر دادند. ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد که دو سرباز در جریان گلوله‌باران جدایی‌طلبان هوادار روسیه کشته شدند.

رئیس شورای اتحادیه اروپا: غرب نمی‌تواند تا ابد با شاخه زیتون با روسیه روبرو شود

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت کشورهای غربی نمی‌توانند تا ابد با شاخه زیتون (نماد صلح) با روسیه روبرو شوند.

پلوسی: تحریم‌ها علیه روسیه قوی و سریع خواهد بود

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید تحریم‌ها علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین «قوی» و «سریع» خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است درباره تحریم‌های احتمالی علیه مسکو گفت: «ایالات متحده و ناتو آماده هستند، این [وضع تحریم‌ها] چیزی نیست که وقت زیادی بگیرد.»

نانسی پلوسی هشدار داد که این تحریم‌ها از نظر «زمانی» و «شدت» آن بی‌سابقه خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از آلمان به دلیل تعهدش به وضع تحریم‌ها علیه مسکو در صورت حمله روسیه به آمریکا تشکر کرد. وی در بخشی از سخنانش پذیرفت که تحریم‌ها علیه روسیه «اثر جانبی» هم برای دیگر کشورها خواهد داشت و آلمان یکی از کشورهایی خواهد بود که این «اثر جانبی» را حس خواهد کرد.

مسکو: ۴۰ هزار نفر وارد خاک روسیه شدند

وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که ۴۰ هزار نفر از ساکنان مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین وارد خاک روسیه شدند.

رهبران جدایی‌طلب هوادار روسیه در دونتسک و لوهانسک پیش از این از آغاز روند انتقال غیرنظامیان به روسیه سخن گفته بودند.

با این حال رقم اعلام شده از سوی وزارت امور اضطراری روسیه نسبت به کل ساکنان مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان شرق اوکراین قابل توجه نیست زیرا تخمین زده می‌شود که صدها هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

نت‌بلاکس از اختلال در دسترسی به اینترنت در شرق اوکراین خبر داد

سازمان نت‌بلاکس که سطح دسترسی به اینترنت در سطح جهان را رصد می‌کند روز یکشنبه از اختلال در دسترسی به این شبکه جهانی در شرق اوکراین خبر داد.

به گفته نت‌بلاکس حداقل دو شرکت ارائه خدمات اینترنتی در شرق اوکراین با کاهش سطح اتصال اینترنتی روبرو شده‌اند.

اتحادیه اروپا نسبت به «دستکاری» در اخبار و اطلاعات برای توجیه جنگ هشدار داد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از افزایش تلاش‌ها برای «دستکاری» در اخبار و اطلاعات در راستای توجیه جنگ در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به نظر می‌رسد سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های روسیه درباره خشونت‌ها در شرق اوکراین اشاره دارد. در این گزارش‌ها ارتش اوکراین به برنامه‌ریزی برای حمله به دونتسک و لوهانسک، مناطقی که بخشی از آن تحت کنترل شبه‌نظامیان حامی روسیه است متهم شده است.

کاخ‌سفید: جلسه شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه با حضور بایدن برگزار می‌شود

کاخ‌سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور روز یکشنبه در جلسه شورای امنیت ملی این کشور شرکت خواهد کرد. برگزاری جلسه شورای امنیت ملی ایالات متحده در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) به ندرت روی می‌دهد.

واشنگتن تاکید می‌کند که «هر لحظه» احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

انتظار می‌رود که مذاکرات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه طی روزهای آینده در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا بررسی شود.

آنتونی بلینکن قرار است روز پنجشنبه با همتای روس خود دیدار کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.