• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

آخرین تحولات اوکراین: بایدن: خطر حمله روسیه به اوکراین «بسیار زیاد» است/مسکو دومین مقام سفارت آمریکا در روسیه را اخراج کرد

  • کد خبر : 5865
  • 17 فوریه 2022 - 18:40
آخرین تحولات اوکراین: بایدن: خطر حمله روسیه به اوکراین «بسیار زیاد» است/مسکو دومین مقام سفارت آمریکا در روسیه را اخراج کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، بحران اوکراین روز پنجشنبه ۱۷ فوریه با حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای متقابل میان جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه و ارتش اوکراین ابعاد تازه‌ای گرفت. به رغم اعلام مسکو مبنی بر عقب نشینی شماری دیگر از نیروهای ارتش روسیه از کریمه و بازگشت تدریجی بخشی از نیروهای مستقر در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، بحران اوکراین روز پنجشنبه ۱۷ فوریه با حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای متقابل میان جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه و ارتش اوکراین ابعاد تازه‌ای گرفت.

به رغم اعلام مسکو مبنی بر عقب نشینی شماری دیگر از نیروهای ارتش روسیه از کریمه و بازگشت تدریجی بخشی از نیروهای مستقر در نزدیکی مرز با اوکراین به پادگان‌ها، منابع اروپایی و آمریکا از افزایش این نیروها در منطقه خبر می‌دهند.

آمریکا در همین راستا مدعی شد که روسیه هفت هزار سرباز دیگر را به مناطق مرزی اوکراین اعزام کرده است و مسکو در مقابل اعلام کرد غرب فتنه‌انگیزی می‌کند.

همزمان، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز در نخستین روز از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از عزم این سازمان برای تقویت قوای نظامی در شرق اروپا برای مقابله با تهدید‌‌های احتمالی خبر داد.

آخرین تحولات بحران اوکراین و تشدید تنش میان مسکو و کشورهای غربی را در این گزارش دنبال کنید.

۱۸:۲۱

بایدن: خطر حمله روسیه به اوکراین «بسیار زیاد» است

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر بر احتمال «بسیار بالای» تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین تاکید کرد.
آقای بایدن پیش از ترک کاخ سفید برای سفری چند ساعته به اوهایو در شمال ایالات متحده گفت که خطر حمله روسیه به اوکراین «بسیار زیاد» است و ممکن است این کشور چند روز دیگر تهاجم خود را آغاز کند.
واشنگتن به رغم اعلام مسکو مبنی بر عقب نشینی شماری از نیروهای نظامی روسیه از مرز همچنان نسبت به احتمال بالای وقوع حمله نظامی به خاک اوکراین هشدار می‌دهد.
ایالات متحده با نادیده گرفتن ادعاهای مسکو ضمن چند برابر کردن هشدارها اعلام کرده که روسیه همچنان در حال تقویت قوای خود در مرز است.

مسکو دومین مقام سفارت آمریکا در روسیه را اخراج کرد

در پی بالا گرفتن تنش‌های مرتبط با بحران اوکراین میان مسکو و غرب، واشنگتن روز پنجشنبه از اخراج دومین مقام ارشد سفارت خود در روسیه خبر داد.
وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص ضمن محکوم کردن اقدام مسکو و با اشاره به تشدید تنش‌ها در پس زمینه بحران اوکراین اعلام کرد که روسیه بارت گورمان، مرد شماره دو سفارت این کشور در مسکو را اخراج کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم به اخراج‌های بی‌اساس دیپلمات‌های آمریکایی پایان دهد.»
وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن در حال بررسی این موضوع برای انجام واکنش‌های متناسب است.
گفتنی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش از اخراج مرد شماره دو سفارت آمریکا گفته بود که کشورش امروز پاسخ پیشنهادات امنیتی را به ایالات متحده می‌دهد.

لندن مسکو را به «بهانه‌جویی» برای انجام حمله متهم کرد

درحالی که ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان تحت حمایت مسکو روز پنجشنبه یکدیگر را به حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای متهم کردند، بریتانیا نیز در این میان انگشت اتهام را به سوی مسکو نشانه رفته و دامن زدن به تنش در منطقه را نوعی «بهانه‌جویی»از سوی روسیه برای انجام تهاجم نظامی قلمداد کرده است.
لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در این خصوص به صراحت مسکو را به بهانه‌جویی برای تدارک یک حمله نظامی به خاک اوکراین متهم کرد.
خانم تراس که قرار است امروز پنجشنبه، هفدهم فوریه با همتای اوکراینی خود در کی‌یف دیدار و گفتگو کند در ادامه یادآور شده است: «گزارش‌های منتشر شده دال بر فعالیت‌های نظامی غیرمعمول اوکراین در دونباس به منزله تلاشی آشکار از سوی دولت روسیه برای فراهم کردن زمینه لازم جهت انجام تهاجم نظامی است.»
وی همچنین نسبت به تحولات روز پنجشنبه که به اعتقاد او «نشانه‌ای قوی از تجاوز روسیه» است ابراز نگرانی کرد و گفت که مسکو بیش از هفت هزار نیروی اضافی را در مرز مستقر کرده و در جریان حمله جدایی طلبان حامی روسیه یک مهد کودک هدف قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه زمان همچنان برای دیپلماسی و تنش‌زدایی باقی است، افزود: «بریتانیا از روسیه می‌خواهد که نیروهایش را نزدیکی مرز اوکراین خارج کند.»

زلنسکی: روند الحاق اوکراین به ناتو پیشرفتی ندارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که روند پیوستن کشورش به سازمان آتلانتیک شمالی، ناتو در بحبوحه تنش‌‌ها و بحران کنونی با مسکو به خوبی پیش نمی‌رود.
رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با نشریه آلمانی بیلد ضمن ابراز تاسف از این امر گفت: «ما به عنوان یک کشور مستقل می‌خواهیم به ناتو بپیوندیم، سال‌ها برای این هدف تلاش کرده‌ایم و به آن نزدیک شده‌ایم اما هنوز پیشرفتی در این روند حاصل نشده است.»
به اعتقاد آقای زلنسکی «علل و عواملی در این میان دخیل است و روسیه تنها طرفی نیست که با عضویت اوکراین مخالفت می‌کند.
وی تاکید کرد: «برخی از اعضای ناتو نیز در این موضع از مسکو حمایت می کنند.»، مسئله‌ای که ولودیمیر زلنسکی از آن به عنوان یک «راز آشکار» نام برده است.
به گزارش نشریه بیلد، رئیس جمهوری اوکراین تمایلی به نام بردن از کشورهای مخالف پیوستن اوکراین به ناتو ندارد و امیدوار است که این کشورهای روزی موضع خود را تغییر دهند.

ادامه گفتگوهای وزرای دفاع ناتو در خصوص بحران اوکراین

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی در بروکسل گردهم‌ می‌آیند تا را‌ه‌های کاستن از تنش در بحران اوکراین و مقابله با تهدید‌های احتمالی را مورد بررسی قرار دهند.
این نشست در حالی برگزار شده که واشنگتن از اعزام هفت هزار نیروی نظامی مضاعف روس به مرزهای اوکراین خبر داده است.
آسوشیتدپرس در گزارشی این ادعا را متناقض با گزارش‌های دو روز گذشته کرملین مبنی بر عقب‌نشینی شماری از واحد‌های نظامی روسیه از مناطق مرزی این کشور خوانده است.
بر اساس این گزارش که به برآورهای منابع غربی استناد شده، روسیه هم‌اکنون ۱۵۰ هزار سرباز در شرق، شمال و جنوب اوکراین گرد هم آورده است.
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.