• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

آخرین تحولات از جنگ در اوکراین/ بایدن و زلنسکی: «دیپلماسی» و سیاست «بازدارندگی» را در برابر روسیه دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 5778
  • 14 فوریه 2022 - 0:58
آخرین تحولات از جنگ  در اوکراین/ بایدن و زلنسکی: «دیپلماسی» و سیاست «بازدارندگی» را در برابر روسیه دنبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش، در گفت‌وگوی تلفنی که امروز یکشنبه و حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید، توافق کردند که در برابر روسیه «دیپلماسی» و سیاست «بازدارندگی» را دنبال کنند. به گفته کاخ سفید «هر دو رهبر بر سر اهمیت ادامه دیپلماسی […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش، در گفت‌وگوی تلفنی که امروز یکشنبه و حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید، توافق کردند که در برابر روسیه «دیپلماسی» و سیاست «بازدارندگی» را دنبال کنند.
به گفته کاخ سفید «هر دو رهبر بر سر اهمیت ادامه دیپلماسی و بازدارندگی در پاسخ به تجمع نظامی روسیه در مرزهای اوکراین توافق کردند» و جو بایدن مجدداً قول داد که در صورت حمله روسیه، آمریکا با هماهنگی با متحدانش پاسخ «سریع و قاطعانه» خواهد داد.

صدها تن مهمات آمریکا و موشک استینگر به اوکراین رسید

وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد یک محموله سامانه موشکی ضد‌هوایی استینگر و مهمات با هواپیما از لیتوانی وارد این کشور شد.

اُلِکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت که حدود ۱۸۰ تن مهمات با دو هواپیمای دیگر در اوایل همین روز توسط آمریکا به کی‌یف تحویل داده شد. وی در توییتی نوشت که تاکنون تقریباً ۱۵۰۰ تن مهمات با ۱۷ پرواز به اوکراین تحویل داده شده است.

اوکراین: هواپیماها بر فراز آب‌های آزاد دریای سیاه پرواز نکنند
اوکراین عصر روز یکشنبه به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد از روز دوشنبه تا شنبه آینده و به دلیل برگزاری رزمایش‌های دریایی روسیه در دریای سیاه از پرواز بر فراز آب‌های آزاد این دریا خودداری کنند.
آژانس حمل و نقل هوایی دولتی اوکراین اعلام کرد: «به شرکت های هواپیمایی توصیه می‌شود از فردا [دوشنبه] بر فراز این منطقه پرواز نکنند و مسیرهای بهینه را از قبل و با در نظر گرفتن وضعیت فعلی [اوکراین] برنامه ریزی کنند.»
وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه اعلام کرد «بیش از ۳۰ کشتی ناوگان دریای سیاه طبق برنامه رزمایش، از سواستوپل و نووروسیسک به راه افتادند».

مسکو هدف از این رزمایش را دفاع از سواحل شبه جزیره کریمه، پایگاه‌های ناوگان روسیه در دریای سیاه و همچنین محافظت از اهداف اقتصادی این کشور در برابر تهدیدات نظامی احتمالی عنوان کرده است.

رئیس جمهوری آلمان خواستار قاطعیت در برابر روسیه شد
 فرانک والتر اشتان‌مایر که بار دیگر به مقام ریاست جمهوری آلمان انتخاب شده، در نطق خود در جمع نمایندگان پارلمان این کشور خواستار قاطعیت در برابر روسیه شد.
رئیس جمهوری آلمان گفت: «همانطور که می‌بینیم، صلح امری بدیهی نیست و ما باید همیشه برای حفظ آن از طریق گفتگو تلاش کنیم ولی در صورت لزوم بازدارندگی و قاطعیت نیز لازم است.»
او که برای پنج سال دیگر به مقام ریاست جمهوری آلمان برگزیده شده، افزود: «ما در آستانه خطر وقوع درگیری نظامی و جنگ در اروپای شرقی هستیم و روسیه مسئول اصلی وضع موجود است.»
اظهارات آقای اشتان‌مایر در آستانه سفر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به اوکراین و روسیه عنوان شد.

بیش از ۲۰ کشور اورپایی و غیراروپایی از شهروندانشان خواسته‌اند اوکراین را ترک کنند

این کشورها عبارتند از: آلمان، آمریکا، بریتانیا، لوکزامبورگ، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، ایرلند، دانمارک، لیتوانی، استونی، نروژ، بلژیک، هلند، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن، نیوزیلند، اسرائیل و عربستان سعودی.

فرانسه از اتباع خود خواسته تا توصیه‌ اجتناب از سفر به اوکراین را جدی بگیرند اما از شهروندان خود که مقیم اوکراین هستند، نخواسته است تا این کشور را ترک کنند.

ایران نیز از اتباع خود که مقیم اوکراین هستند خواسته است برای «شرایط اضطراری احتمالی» آماده باشند اما از آنها نخواسته است از اوکراین خارج شوند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.