• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

پیشنهاد اردوغان برای میانجی‌گری در مناقشه اوکراین و روسیه

  • کد خبر : 5484
  • 04 فوریه 2022 - 13:01
پیشنهاد اردوغان برای میانجی‌گری در مناقشه اوکراین و روسیه

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین، از پیشنهاد رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود برای میانجی‌گیری بین کی‌یف و مسکو استقبال کرد. آقای اردوغان که به کی‌یف سفر کرده است، روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن گفت که ترکیه «آماده است تا نقش خود را برای پایان […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهوری اوکراین، از پیشنهاد رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود برای میانجی‌گیری بین کی‌یف و مسکو استقبال کرد.

آقای اردوغان که به کی‌یف سفر کرده است، روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن گفت که ترکیه «آماده است تا نقش خود را برای پایان دادن به بحران میان دو ملت دوست که در همسایگی آن در مجاورت دریای سیاه قرار دارند، ایفا کند».

رئیس جمهوری ترکیه که روابط نزدیکی نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دارد گفت که او خوشحال می‌شود بتواند میزبان نشستی در سطح رهبران یا مذاکراتی در سطح فنی در ترکیه باشد.

بر اساس گزارش‌ها، ولودیمیر زالینسکی از این پیشنهاد آقای اردوغان و همچنین طرح ترکیه برای گسترش روابط دیپلماتیک با اوکراین استقبال کرد.

ترکیه و اوکراین در جریان نشست میان رهبران این دو کشور چندین توافق‌نامه امضا کردند، از جمله توافق‌نامه تجارت آزاد که کی‌یف می‌گوید میزان مبادلات تجاری دو طرف را ظرف پنج سال از ۷ میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش خواهد داد.

اردوغان پس از رهبران هلند، لهستان و بریتانیا آخرین رهبر کشورهای عضو ناتو است که در بحبوحه تنش‌ها میان اوکراین و روسیه از کی‌یف بازدید می‌کند.

غرب روسیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین متهم کرده است. مسکو اما علی‌رغم آن که بیش از یکصد هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین مستقر کرده، این اتهام را تکذیب می‌کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.