• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
2

هشدار بوریس جانسون در مورد بحران اوکراین همزمان با مانور مشترک روسیه و بلاروس

  • کد خبر : 5704
  • 11 فوریه 2022 - 0:21
هشدار بوریس جانسون  در مورد بحران اوکراین همزمان با مانور مشترک روسیه و بلاروس

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که مانور نظامی بزرگ نیروهای روسیه در بلاروس و دریای سیاه در جریان است، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده که بحران اوکراین احتمالا به خطرناک‌ترین نقطه خود رسیده. آقای جانسون در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در بروکسل گفته است “جنگ یک فاجعه […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، در حالی که مانور نظامی بزرگ نیروهای روسیه در بلاروس و دریای سیاه در جریان است، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده که بحران اوکراین احتمالا به خطرناک‌ترین نقطه خود رسیده.

آقای جانسون در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در بروکسل گفته است “جنگ یک فاجعه کامل خواهد بود.”

او در یک کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل ناتو اضافه کرد که غرب خط مشی بازدارندگی شدید و دیپلماسی صبر در پیش گرفته.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو هم هشدار داد که تهاجم تازه روسیه به اوکراین به حضور بیشتر این سازمان، نه کمتر آن، منجر خواهد شد.

بوریس جانسون پس از بروکسل عازم لهستان خواهد شد.

مانور مشترک ارتش‌های روسیه و بلاروس در خاک بلاروس پیشتر آغاز شد.

این رزمایش ده روزه و استقرار حدود یک‌صد هزار نظامی روسیه نزدیک مرز اوکراین باعث تشدید نگرانی در مورد احتمال درگیری در منطقه شده است.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور دیروز برای نظارت بر تمرین‌های نظامی مشترک وارد بلاروس شد.

براساس این گزارش، واحدهایی مشترک از سی هزار نفر همراه با تجهیزات دیگر، از جمله دو گردان سامانه‌ موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ و تعدادی هواپیمای نظامی روسیه، در این مانور شرکت خواهند داشت.

وزارت دفاع روسیه گفته است که “هواپیماهای جنگنده متعددی” به بلاروس منتقل شده‌اند. این بزرگترین حضور نظامی روسیه در بلاروس از زمان فروپاشی اتحاد شوروی سابق است.

تصاویر ماهواره‌ای انتقال مقادیر قابل توجهی سخت افزارهای رزمی به مرز بلاروس با اوکراین را نشان می‌دهد. بلاروس، مثل اوکراین، از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد شوروی سابق بود که با فروپاشی این کشور مستقل شد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است و در جریان اعتراضات ده ماهه به نتبجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس، روسیه از دولت این کشور در سرکوب معترضان حمایت کرد. از الکساندر لوکاشنکو به عنوان “اخرین دیکتاتور باقیمانده در اروپا” نام برده می‌شود و دولت‌های غربی در واکنش به سرکوب اعتراضات انتخاباتی آن کشور، تحریم‌هایی علیه بلاروس به اجرا گذاشتند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.