• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

سازمان ملل: برنامه موشکی کره شمالی از طریق رمزارزهای سرقت‌شده تامین می‌شود

  • کد خبر : 5619
  • 07 فوریه 2022 - 0:46
سازمان ملل: برنامه موشکی کره شمالی از طریق رمزارزهای سرقت‌شده تامین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، سازمان ملل متحد در گزارشی که به رسانه‌ها ارائه کرده است، می‌گوید که کره شمالی در حملات سایبری خود میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را برای تامین مالی برنامه‌های موشکی‌اش ربوده است. یافته‌های محققان و بازرسان نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱، مهاجمان سایبری […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، سازمان ملل متحد در گزارشی که به رسانه‌ها ارائه کرده است، می‌گوید که کره شمالی در حملات سایبری خود میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را برای تامین مالی برنامه‌های موشکی‌اش ربوده است.

یافته‌های محققان و بازرسان نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱، مهاجمان سایبری بیش از ۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال را سرقت کرده‌اند.

آنها گفته‌اند که چنین حملاتی “منبع درآمد مهم” برای برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ است.

بنا بر گزارش‌ها، این یافته‌ها جمعه گذشته به کمیته تحریم‌های سازمان ملل تحویل داده شد. این حملات سایبری حداقل سه صرافی ارزهای دیجیتال را در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا هدف قرار داده‌اند.

این گزارش همچنین به تحقیقی اشاره می‌کند که ماه گذشته توسط شرکت امنیتی “چاینا‌آنالیسیس” منتشر شد که نشان می‌دهد کره شمالی احتمالا در حملات سایبری‌اش رقمی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار دارایی‌های دیجیتال را در سال گذشته میلادی به دست آورده است.

همچنین در سال ۲۰۱۹، سازمان ملل گزارش داد که کره شمالی با استفاده از حملات سایبری پیچیده، حدود ۲ میلیارد دلار ارز برای برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خود جمع‌آوری کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی را از انجام آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک منع کرده است.

با این حال گزارش سازمان ملل می‌گوید که کره شمالی علیرغم تحریم‌های فلج‌کننده توانسته است به توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود ادامه دهد.

گزارش این سازمان همچنین می‌گوید که این کشور به جستجوی مواد و فناوری و دانش در خارج از کشور ادامه داده است، ازجمله از طریق ابزارهای سایبری و تحقیقات علمی مشترک.

ناظران تحریم‌ها گفته‌اند که آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ “شتاب قابل توجهی” داشته است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.